Gå till innehåll

Mr fiskman´s seriösa dagbok, jag ska bli rik under 2008.

Recommended Posts

Postad

KORT PRES:

Jag är mrfiskman, 25 år gammal och bosatt i gävle. Jag började intressera mig för poker mest när jag såg en nära vän (Eury) spela för några år sen. Då var jag helt jävla usel på spelet, jag höjde bara med de extremt bra händerna och slängde allt annat. Jag minns speciellt då jag slängde aj s på bordet ajqq2 när motståndaren betade 1/10 av potten, jag kunde inte poker då och tog förgivet att han hade triss. På den tiden tänkte jag inte alls på pottodds och såna saker.

När jag inte spelar Poker är det musik,film och festande som gäller för det mesta.

Jag har många gånger tiltat bort pengar på fyllan men 2008 känns som året då jag äntligen tar mig i kragen och börjar tjäna pengar.

Sen tiden jag såg eury spela och fann han som en pokergud har jag utvecklats enormt, läst böcker, sett filmer och spelat mycket själv.

Jag är en ganska bra spelare i nuläget så bara jag kan hålla mig till strikta krav och bara spela nykter så tror jag på en positiv utvecklings kurva.

Denna tråden ska vara till för att motivera mig att sköta mig!

Jag kommer köra igång helt seriöst först när jag har råd att sätta in de 400 dollar jag vill börja med. Antagligen i slutet på januari alltså.

Jag kommer spela sng+hu på nivån 11 dollars till att börja med. Jag kommer stiga upp till nästa nivå när stacken dubblats!

Nåväl håll utkik i slutet på januari som sagt då kör jag igång, om jag inte får min granne att stejka mig innan dess. Men det kan jag inte räkna med.