Kenan83 Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Om inte spelarna är lösa sopor måste man lägga. I en 11-dollars eller om de har mongo-vpip kasnke jag trycker in. Jag tar tillbaka "jättelägg". Men min första instinkt är absolut lägg. Du är allså helt 100% på att nån av de har dig dominerad? Citera
-PK- Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Men va?50/50 läge är skitbra ju, har du 50/50 och det är över 2 ggr. din stack i potten så är det ju +Ev... Du spelar inte SNGs eller hur? Citera
SuckItOrMuckIt Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Du spelar inte SNGs eller hur? 50 50 är bra med så mkt döda pengar i potten i detta läge. Vi kan inte sätta de på KK/AA, komigen nu grabbar... Citera
Kenan83 Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Du spelar inte SNGs eller hur? Inte längre, men syftade så klart att 50/50 är bra med alla döda pengar i potten. Citera
dlinder Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Men va? 50/50 läge är skitbra ju, har du 50/50 och det är över 2 ggr. din stack i potten så är det ju +Ev... Det här förstår jag iofs inte. Var är det över 2ggr stacken i potten? Citera
Kenan83 Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Det här förstår jag iofs inte. Var är det över 2ggr stacken i potten? Blev fel igen, menar den effektiva stacken, och vid syn så klart. Citera
dlinder Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Alltså, detta är ju inte i närheten av 50/50. Kenan83: Ok, då är jag med. Citera
Fnii! Grrp! Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Du är allså helt 100% på att nån av de har dig dominerad? Såklart inte. Men jag tror att man har lite mindre än 33% av huvudpotten (om treväga) och lite mindre än 50% av sidopotten. Och 175 i overlay räcker inte för att kompensera. Men visst, det är inte solklart, och det är jättereadberoende. Citera
Cash Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Ez push, soooted ffs, losers say fold! Thats right. Citera
Kenan83 Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Ez push, soooted ffs, losers say fold! Thats right. OT, sover du inte Citera
Rebonius Postad 30 December , 2007 Författare Rapport Postad 30 December , 2007 Skoj att handen har skapat lite diskussion! Dina kommentarer känns dels resultatbaserade och dels som om du kan ha vetat att dessa var grinders. Mina kommentarer är verkligen inte resultatbaserade och om de var grinders eller inte vet jag inte. Vad gjorde du btw ? Skrev tidigare i tråden att jag pushade 50 50 är bra med så mkt döda pengar i potten i detta läge. Vi kan inte sätta de på KK/AA, komigen nu grabbar... Jag tror inte att vi kan sätta dom på en HD som består av bara KK och AA, men på en HD som innehåller bland annat KK och AA. Citera
Vrakman Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Det är klart att UTG limpar och miniraisar här med AA och KK ibland, men här måste vi pusha! UTG:s HD är ju såååå mycket bredare! Som nån skrev tidigare, är det en bra regular så kan jag möjligtvis börja tänka, annars funderar jag inte över såna här händer överhuvudtaget. För mig är det en no-brainer! Citera
SuckItOrMuckIt Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Jag tror inte att vi kan sätta dom på en HD som består av bara KK och AA, men på en HD som innehåller bland annat KK och AA. Just derför ska vi pusha. Citera
Gahlster Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 jag viker allt alltid. Helt klart rätt spel. Har man själv AA så kan ju nån annan också ha det och klonka färg. Citera
hengan Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 spelar själv också 100$ sit and go på pokerstars. här hade jag foldat väldigt säker på att iallafall snubben som börja höja kommer syna eller kanske båda gör det, du kommer antagligen vara bra underdog om du e upp emot tre pers. AK är ingen monster i denna situation enligt mig. det är tidigt i turneringen, vänta in en bättre o bekvämare situation Citera
Recommended Posts