yberjonte Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 FI har på ett annat bord nyligen 3betat mig preflop och jag foldade. FI's stats är 18/4/3 vilket får mig att fundera på om han någonsin 3betar något annat än AA och KK preflop. 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) Plats 5: HERO (990.00) Plats 7: FI (1932.28) HERO lägg LM 2.50 Smokie lägg SM 5.00 ** Giv ** HERO [Eh, Ek] *** Bet Runda 1 *** FI Syna 5.00 HERO Höj till 20.00 - Standardhöjning FI Höj till 60.00 - Limpreraise HERO Syna 60.00 - Att 4beta på den här nivån är som att skriva i chatten att man har AA *** Flop(Board): *** : [6r, 2r, 4r] *** Bet Runda 2 *** HERO Passa FI Satsa 100.00 - Så vad gör vi nu ? Citera
brut Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 höj och var beredd att spela för stacks Citera
DinJävlaKyckling Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Att 4beta på den här nivån är som att skriva i chatten att man har AA Okej 4-betta med skit då? Citera
yberjonte Postad 29 December , 2007 Författare Rapport Postad 29 December , 2007 Okej 4-betta med skit då? Med tanke på att många andra på den här nivån bara 3betar en hand ,AA, preflop så känns det som en dålig ide. DinJävlaKyckling, någon analys av handen ? Jag har sett många andra handanalyser av dig och de har fått mig att tänka till lite extra, så kommentera gärna den här handem också. Citera
Dead-Inside Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Med tanke på att många andra på den här nivån bara 3betar en hand ,AA, preflop så känns det som en dålig ide. Men alltså... värdet i att 4betta skräp gick upp... ? Sen förstår jag inte frågan riktigt, vad vi gör? Jag alltså vi foldar aldrig och vi synar aldrig, så vi höjer. Därför blir frågan egentligen "Hur mycke ska jag höja?". Skulle säga ~270-290 och syna ställ? Alt. stoppa in själv på turn om han bara synar. Vik om färgen kommer in turn. Citera
Tottyville Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Men alltså... värdet i att 4betta skräp gick upp... ? Sen förstår jag inte frågan riktigt, vad vi gör? Jag alltså vi foldar aldrig och vi synar aldrig, så vi höjer. Därför blir frågan egentligen "Hur mycke ska jag höja?". Skulle säga ~270-290 och syna ställ? Alt. stoppa in själv på turn om han bara synar. Vik om färgen kommer in turn. Förstår inte riktigt heller. Vi synar aldrig. Vi foldar aldrig. Dvs höj och som DI skriver höj nästan 3x men lite mindre. Du kan nog garanterat sätta han på ett högt PP här så du vill få in så mycket deg som möjligt på floppen. Synar han var beredd att få in såsen på turn. SMASKABOOM IN! Citera
Recommended Posts