Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kom igen nu krippa, klart det är push. pushar du inte AK där så kan du ju inte ha en enda hand i din pushrange.

 

Motivera pls. och ja jag pushar inte särskilt mycket med 28bb i stacken mot tidig pos-raise.

 

Säger verkligen inte att push är dåligt, men kan inte syn vara ett alternativ?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle precis ändra. Jag är helt muppig i huvudet nu. Håller med om att syn är att föredra då, blev faktiskt förvånad över att jag synat med 10bb ;) lol @ me.

 

Om jag pushar ~30bb pre mot en stabil FI (min read) så får jag bara syn av bättre händer. Om jag istället synar pre med AK så underreppar jag min hand, vilket kan ge utdelning av ex AQ/AJ. Det var ju precis så jag spelade handen - hoppades på att FI läste mig som AT/AJ/JJ typ och gav mig värde ur sin AQ.

 

Consp, varför ställa pre? För att det trots allt ligger en hel del i potten och han oftast har en hand som han raise/foldar mot push?

 

/SK

 

Du ställer pre för att AK leder över hans range? Du kommer visst få syn av sämre händer, TRO DET ELLER EJ!!!

 

Allt utom push är FPS och om du ändå inte skulle vilja göra det, så gör isf en liten trebet eller nåt så han tror han kan 4betpusha mot dig med fe.

 

Nu har du ju en jävla tur att du floppar TPTK men vad tänker du göra på missade floppar? Check/folda eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att pusha 28bb mot en 3bb öppning är ju inget konstigt alls, varför skulle vi vilja syna? hur ofta kommer vi egentligen stacka av FI när vi träffar A/K. nu låter du dig bli bortbluffad av massa händer på flop.

 

resonemanget att du bara får syn av bättre händer om du pushar hör ju hemma på $5-nivå

 

vet inte hur jag ska motivera det bättre, consp kanske klarar det :)

 

(såg inte att han hade svarat innan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte många synar med AQ där från utg men kan ha fel. Att man leder över hans range behöver ju inte betyda att man måste höja för det. 28bb ligger på gränsen IMHO.

 

Nu tar jag ingens parti i just den här handen men med bara lite mer marker hade jag sagt att det är hugget som stucket att syna eller höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer pre för att AK leder över hans range? Du kommer visst få syn av sämre händer, TRO DET ELLER EJ!!!

 

Allt utom push är FPS och om du ändå inte skulle vilja göra det, så gör isf en liten trebet eller nåt så han tror han kan 4betpusha mot dig med fe.

 

Nu har du ju en jävla tur att du floppar TPTK men vad tänker du göra på missade floppar? Check/folda eller?

 

Dra det till sin extreme, ställer du AJ i ett 200bb-djupt CG bara för att du leder mot hans raise-HD? Givetvis inte, och någonstans går gränsen för när det är värt att pusha å inte. Självklart kan du ju räkna ut vart den gränsen går, men orka. :D

 

3bet är absolut ett alternativ, kanske det mest naturliga. Men ja, jag kan tänka mig att syna och folda missade floppar med 25bb kvar i stack, men beroende på flopptextur och betsize kan jag oxå floata floppen för att se vad han gör på turn.

 

Det jkag menar är inte att jag är rädd att spela om stack med AK, utan att det kanske finns bättre alternativ.

 

Men push verkar ju givet för er, so im prob wrong...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-(

 

Why cry? Jag mena vad jag sa, ingen spydighet här. Ni HAR förmodligen rätt, men jag har svårt att se varför det e så. Som Ulaf säger så tycker jag oxå att 28bb är på "fel" sida av marginalen för att jag ska gilla push. Hade jag haft 20bb hade det varit lätt ju.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra det till sin extreme, ställer du AJ i ett 200bb-djupt CG bara för att du leder mot hans raise-HD? Givetvis inte, och någonstans går gränsen för när det är värt att pusha å inte. Självklart kan du ju räkna ut vart den gränsen går, men orka. :D

 

3bet är absolut ett alternativ, kanske det mest naturliga. Men ja, jag kan tänka mig att syna och folda missade floppar med 25bb kvar i stack, men beroende på flopptextur och betsize kan jag oxå floata floppen för att se vad han gör på turn.

 

Det jkag menar är inte att jag är rädd att spela om stack med AK, utan att det kanske finns bättre alternativ.

 

Men push verkar ju givet för er, so im prob wrong...

 

/SK

 

hehe

 

vi behöver kanske inte diskutera mer men gränsen där push med AK är MYCKET bättre än syn går LÅNGT över 28BB, det kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja givetvis gör vi en vanlig trebet om vi är djupare...Men med 50BB är push bättre än syn ändå. Var mest det jag ville komma fram till.

 

Wow ok. Det vill jag se matte på innan jag tror det, men du är ju lite bättre än jag så hmmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow ok. Det vill jag se matte på innan jag tror det, men du är ju lite bättre än jag så hmmm.

 

Kanske var dumt att skriva så eftersom det definitivt finns lägen där kallsyn är bra. I denna hand med 30BB är det dock verkligen fel :).

 

En fråga Consp: Tycker du /Är det alltid att det är fel att kallsyna med AK?

 

/SK

 

Nej verkligen inte. Det du skriver om att få värde av AQ/KQ/AJ/KJ osv de gånger vi båda floppar TP stämmer ju till 100% och tidigt i MTTs händer det rätt ofta att jag kallsynar, särskilt mot raise från tidig pos.

 

Men i det här fallet är vi alldeles för grunda för att det ska vara aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var dumt att skriva så eftersom det definitivt finns lägen där kallsyn är bra. I denna hand med 30BB är det dock verkligen fel :).

 

 

 

Nej verkligen inte. Det du skriver om att få värde av AQ/KQ/AJ/KJ osv de gånger vi båda floppar TP stämmer ju till 100% och tidigt i MTTs händer det rätt ofta att jag kallsynar, särskilt mot raise från tidig pos.

 

Men i det här fallet är vi alldeles för grunda för att det ska vara aktuellt.

 

Ok, tack för bra svar. Håller du dessutom med Emilio att vi får syn av sämre händer om vi pushar AK för 25bb till? Vilka då? AQ/AJ? :shock:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag syftade på är att det argumentet inte har någon betydelse över huvud taget. men vi vill ändå ha AK i våran range.

 

exempel:

 

knappen öppnar 2,5bb och jag har 45s i sb med 20bb

 

1. Jag kommer inte få syn av sämre händer

2. Jag pushar ändå

 

 

EDIT: du måste tänka på at vi spelar en range, tänk inte på handen i ett vakuum. Sen kommer AQ syna väldigt ofta också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det herrjävla gud va kass han var....

 

 

 

Vi växlade där nere. Ingen aning om det var bra eller dåligt.

 

Ses i tallinn, men jag är ledsen att meddela att jag och krippa kommer ta hem det :-P

 

Må bäste... uh... skäggmurvel vinna... eller spelare. 8-)

 

 

Men lolla mig!!! Sidebet på bästa placering?!? :mrgreen:

SouthEast&?

KripKrac

VrakOlycka

 

Lirar med miata91.

Är dock inte 100% på att komma iväg.

Väntar nämligen #2 här hemma typ när som helst, så är inte beredd på några sidebets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta en semiintressant hand från gårdagens mill:

 

Fi är största jävla fisken som denna jord har skådat. Vad ska jag göra? Tror jag ligger helt ok mot hans range även om han höjer så tidigt.

 

Fold och leta bättre lägen, eller 3bet/syn för ev värde :). Pusha rakt av? Syna och stacka av på alla Q och K? Känner mig lite lost. Alla linjer känns ganska kalla men vill helst inte släppa KQs mot han. Tankar?

 

Seat 1: Duffman08 (622800 in chips)

Seat 2: jonk (388934 in chips)

Seat 3: Suck0utKiddo (282989 in chips)

Seat 4: tiredscrub (496020 in chips)

Seat 5: triathlon4 (219775 in chips)

Seat 6: Mrsgardener (165443 in chips)

Seat 7: Bonuskort (415458 in chips)

Seat 8: skumdum (192343 in chips)

Seat 9: Kraclob (525560 in chips)

Duffman08: posts the ante 1500

jonk: posts the ante 1500

Suck0utKiddo: posts the ante 1500

tiredscrub: posts the ante 1500

triathlon4: posts the ante 1500

Mrsgardener: posts the ante 1500

Bonuskort: posts the ante 1500

skumdum: posts the ante 1500

Kraclob: posts the ante 1500

jonk: posts small blind 7500

Suck0utKiddo: posts big blind 15000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob King of ClubsQueen of Clubs

tiredscrub: folds

triathlon4: folds

Mrsgardener: folds

Bonuskort: raises 45000 to 60000

Kraclob:??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #6392702009: FTOPS Event #11 (45240880), Table 22 - 25/50 - No Limit Hold'em - 21:41:22 ET - 2008/05/12

Seat 1: kzoide (3,770)

Seat 2: Kraclob (5,063)

Seat 3: orion_sharp (6,045)

Seat 4: hafizzle (6,035)

Seat 5: l__MCMK__l (5,525)

Seat 6: Pokerfejset88 (4,445)

Seat 7: rimmer27 (5,452)

Seat 8: mattyv (5,415)

Seat 9: murleys (3,250)

orion_sharp posts the small blind of 25

hafizzle posts the big blind of 50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob 9 of Diamonds9 of Clubs

l__MCMK__l raises to 175

Pokerfejset88 folds

rimmer27 folds

mattyv folds

murleys folds

kzoide folds

Kraclob calls 175

orion_sharp folds

hafizzle folds

*** FLOP *** 8 of Clubs5 of Hearts2 of Spades

l__MCMK__l bets 425

Kraclob ??

 

Ingen större read. Personen verkar stabil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...