Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så vi träffades på en av mina skönare pokerdagar. Normalt så vinner jag bara om jag bluffar, vilket jag faktiskt inte är så förtjust i, eftersom man allt för ofta blir tagen med brallorna nere...lol. Semibluffar hellre så klart. Att syna ner andras bluffar är också en av mina få vinstkort (för då behöver inte jag vara den som ser stressad ut..hahaa) Men På sistone har det verkat som om riggen funkar på följande sätt för min del. Har jag 9 outs eller fler så kommer det garanterat inte. Har jag 4 eller färre så är det lag på garantiklonk. Satte en skön hålpipa häromdagen när jag gav upp att försöka spela vuxenpoker i en rebuyturre. Tyckte att jag hade potvärde när två hade ställt in och jag hade för lite bakom för att vika hålpipan.. Hade dessutom ställt två ggr tidigare med sköna överpar och blivit fett utdragen. Så ett märkligt tips, 4 outs eller färre.. jippi.. in med keramiken :mrgreen:

Ha det gott..

kramar

dilba

 

Bara jag har några slags outs brukar keramiken åka in för mig i rebuyturrar :mrgreen:

 

ey kraclob, din taaajte, hoppas du tar tag i de o sätter dig vid ett $200 kval till ftops big imån:-)

Försöker ta tag i det men nu vill moneybookers ha in legitimation så kommer antagligen ta några dagar innan det blir upplåst. Sen blir det nog utgång ikväll också. 4:e dan i rad. YEY! :)

 

Krac, blir det söndagsgrind här? Du kan sitta på min burk om du vill, o tar du med ngn finns det ju laptop oxå.

 

Vet inte. Ska ut och supa net petan ikväll kan kolla hur det blir. Jag är inte så sugen då jag inte har några cash att lira några sönturrar med just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycks om denna?

 

Seat 1: CruelIntent ( 5,410 )

Seat 2: MwaHaHa ( 4,970 )

Seat 3: idontbluf ( 3,960 )

Seat 4: kpnuts ( 5,670 )

Seat 5: JAWS888 ( 5,130 )

Seat 6: Muffst4tion ( 4,830 )

Seat 7: RAMI02 ( 5,390 )

Seat 8: bz25 ( 4,640 )

Tourney Level:1 Blinds(10/20-(no ante))

CruelIntent posts small blind [10]

MwaHaHa posts big blind [20]

** Dealing down cards **

Dealt to CruelIntent [ Kc, Ks ]

idontbluf folds

kpnuts folds

JAWS888 folds

Muffst4tion folds

RAMI02 raises to [60]

bz25 folds

CruelIntent raises to [200]

MwaHaHa folds

RAMI02 calls [140]

** Dealing Flop ** [ 8c, Ah, Ad ]

CruelIntent checks

RAMI02 checks

** Dealing Turn ** [ 7c ]

CruelIntent bets [120]

RAMI02 raises to [350]

CruelIntent calls [230]

** Dealing River ** [ Qs ]

CruelIntent checks

RAMI02 bets [900]

CruelIntent folds

Returning uncalled bet [900] to RAMI02

** Hand Conclusion **

RAMI02 wins 1,120 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså.. den viktigaste frågan är ju ifall 20-20 killen kan lägga sin toppträff någonsin med bajskicker? Svaret lyder som följer... eh nej! Aldrig någonsin.

Därför så tycker jag personligen (detta funkar bara på cc´20 20 spel) att har man 9 outs eller fler så finns det all anledning att slå och få in smeten på floppen och vinna antingen en stor pott eller inget alls (som ni märker så har jag en hysteriskt aggressiv kurdisk galning sida, inget jag är stolt över, men som jag lärt mig leva med).

PS Tack för en soft bords sällskap. Tycker jag vi gör om.

kram

d

 

ps..

Hatade rebuy förut, men har på senare tid insett att det är där man får ge utlopp för sitt behov att få utöva ett fullkomligt idiotiskt och icke genomtänkt spel ;-)

Ungefär som det känns för er killar att få kissa utomhus på sommaren va?8-)

 

 

 

 

 

Bara jag har några slags outs brukar keramiken åka in för mig i rebuyturrar :mrgreen:

 

 

Försöker ta tag i det men nu vill moneybookers ha in legitimation så kommer antagligen ta några dagar innan det blir upplåst. Sen blir det nog utgång ikväll också. 4:e dan i rad. YEY! :)

 

 

 

Vet inte. Ska ut och supa net petan ikväll kan kolla hur det blir. Jag är inte så sugen då jag inte har några cash att lira några sönturrar med just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meeeeeh, Lirar 109r på stars nu uppe i runt 10 inköp :S

 

denna kom sista handen innan break. ORKA!

 

PokerStars Game #15385516391: Tournament #77444051, $100+$9 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2008/02/18 - 20:58:52 (ET)

Table '77444051 23' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: DABADESTCHIC (26555 in chips)

Seat 2: brianm15 (5400 in chips)

Seat 3: GRinDer444 (5705 in chips)

Seat 4: Kraclob (3470 in chips)

Seat 5: holla@yoboy (8825 in chips)

Seat 6: BeL0WaB0Ve (5830 in chips)

Seat 7: wazdadealie (6480 in chips)

Seat 8: HitUR2outer (3650 in chips)

Seat 9: the_duces (3085 in chips)

BeL0WaB0Ve: posts small blind 50

wazdadealie: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob 7 of Clubs7 of Diamonds

HitUR2outer: raises 3550 to 3650 and is all-in

the_duces: folds

DABADESTCHIC: folds

brianm15: folds

GRinDer444: raises 2055 to 5705 and is all-in

Kraclob: calls 3470 and is all-in

holla@yoboy: folds

BeL0WaB0Ve: raises 125 to 5830 and is all-in

wazdadealie: folds

*** FLOP *** Ace of Diamonds2 of ClubsQueen of Clubs

*** TURN *** Ace of Diamonds2 of ClubsQueen of Clubs10 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Diamonds2 of ClubsQueen of Clubs10 of Clubs3 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

BeL0WaB0Ve: shows King of HeartsAce of Spades (a pair of Aces)

GRinDer444: shows Ace of ClubsKing of Spades (a pair of Aces)

GRinDer444 said, "club"

BeL0WaB0Ve collected 2055 from side pot-2

GRinDer444 collected 2055 from side pot-2

HitUR2outer: shows 6 of Clubs6 of Diamonds (a pair of Sixes)

BeL0WaB0Ve collected 270 from side pot-1

GRinDer444 collected 270 from side pot-1

Kraclob: shows 7 of Clubs7 of Diamonds (a pair of Sevens)

BeL0WaB0Ve collected 6990 from main pot

GRinDer444 collected 6990 from main pot

HitUR2outer re-buys and receives 3000 chips for $200.00

Kraclob re-buys and receives 3000 chips for $200.00

*** SUMMARY ***

Total pot 18630 Main pot 13980. Side pot-1 540. Side pot-2 4110. | Rake 0

Board Ace of Diamonds2 of ClubsQueen of Clubs10 of Clubs3 of Hearts

Seat 1: DABADESTCHIC folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: brianm15 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: GRinDer444 showed Ace of ClubsKing of Spades and won (9315) with a pair of Aces

Seat 4: Kraclob showed 7 of Clubs7 of Diamonds and lost with a pair of Sevens

Seat 5: holla@yoboy (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: BeL0WaB0Ve (small blind) showed King of HeartsAce of Spades and won (9315) with a pair of Aces

Seat 7: wazdadealie (big blind) folded before Flop

Seat 8: HitUR2outer showed 6 of Clubs6 of Diamonds and lost with a pair of Sixes

Seat 9: the_duces folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska klargöra lite hur det ligger till. efter min klonk dag två veckor sen tog jag ut 11k från stars och FT av dessa hamnade 4k på bankkontot varav resten på MB och neteller. Eftersom jag inte använder neteller ut till mitt bankkonto blev dem 2k som hamna där "skottpengar". De bustades på Unibet.

 

Fortfarande välrullade fortsatte jag med stora mtt sheman. Tills det jag hade kvar på FT och Stars helt plötsligt tog slut. SICKO ;) då hade jag $6500 på mitt MB konto som jag låste upp i söndags. Drog ännu ett monstersöndagsshema där det var mycket nära klonk men inget större. Sjukt tiltad på det kom måndagen med 109r och lite annat. så stars och ft kontot ligger nu på under $300 sammanlagt.

 

Jag är dock inte helt superbust. Har $2k inkommande från lite gamla % dealar och har $1k som jag grindar lite sng med just nu. Dock så kommer det vara totalban för mig att sätta in något mer på stars för att lira mtts. Om någon vill stejka på söndag får de gärna göra så tills dess ska jag jobba upp min SNG rulle lite. Måste överleva också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra:(

Mitt inlägg på förra sidan var inte jätteseriöst och hoppas inte du tog illa upp, allra oftast så hatar man ju spelet liksom ;)

Det du ska ta lärdom är ju somsagt MM.

Jag är upp 30k i Februari men känner mig ändå inte riktigt bekväm att spela 100r, dumt att spela den med så liten rulle du hade, speciellt 100r, typ hårdast motstånd i den på hela nätet.

 

Lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...