Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej, har aldrig postat händer förut men läser en del trådar här och på 2+2.

Vet att det finns många duktiga spelare här men har aldrig någonsin sett en ok tråd här.

Ska iaf testa att posta en hand, iof inte den mest intressanta men har tråkigt på tåget och var den första jag kom på där jag kan detaljerna.

 

Hu 50/100 mot Kv01mig. stacksize: hero 18k KV01mig 24k

Båda har spelat ganska så Lag men han är den som bluffar å slår om mest av oss två. Vi har en del historik och han brukar värdebeta väldigt tunnt och jag har även synat ganska tunnt.

 

 

Hero post bb 100$

Kv01mig post sb 50$

 

Hero is dealt QsJd

 

Kv01mig raise to 350$

Hero reraise to 1100$

Kv01mig call 1100$

 

Flop JsKs5s pot 2200$

 

Hero Bet 1665$

Kv01mig rasie 3310$

Hero call 3310$

 

Turn 7s pot 8820$

 

Hero check

Kv01mig bet 1500$

Hero calls 1500$

 

River 2d(JsKs5s7s2d) 11820$

Hero check

Kv01mig Bet ALLIN

Hero?

 

Har 14k kvar, tar gärna kritik på alla gator, och snälla skriv inte ens i tråden om ni spelar NL200. vill bara ha svar från folk som spelar på lite högre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju helt klart underrepresenterat din hand, så jag tror att du måste syna. Antar att du bara synar turn för att han ska få bluffa igen på river?

Jag håller med Per, försöker representera As på river, o därmed ge dig ett riktigt svårt beslut för lite mer än växelpengar.

 

Keyword: Call it! and it get's shipped

 

(DinJävlaKyckling: Innan du börjar kommentera vart jag ska göra inlägg baserat på min DB, så förutsätter jag att du vet min livehistorik)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena M!

 

Som du skrivit handen så är det nog en syn. Men i verkligheten var river en 5a som parade bordet vilket gör det till en lättare syn då ingen någonsin kommer fjuttbeta turn med ett set/tvåpar... och risken att han minbetar turn med As och sedan dega över pott när bordet parar är betydligt mycket mindre än att han typ 9To och att du står med andrapar utan spader.

 

Sedan tycker jag det är skönare att säga mer när ni är så djupa och den andra synar såpass mkt som omslag som kv. I sådana här matcher så är sådana här tricky linjer med minbet-allin och liknande nästan alltid bluffar känns det som, hu lockar ju inte fram det bästa ur pokerspelare oftast.

 

Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

 

Hero post bb 100$

Kv01mig post sb 50$

 

Hero is dealt QsJd

 

Kv01mig raise to 350$

Hero reraise to 1100$

Kv01mig call 1100$

 

Flop JsKs5s pot 2200$

 

Hero Bet 1665$

Kv01mig rasie 3310$

Hero call 3310$

 

Turn 7s pot 8820$

 

Hero check

Kv01mig bet 1500$

Hero calls 1500$

 

River 2d(JsKs5s7s2d) 11820$

Hero check

Kv01mig Bet ALLIN

Hero?

 

Omslaget pa floppen ar for mig bara ett spel for att ta hem handen, sarskilt enligt infon vi har fatt. Mesbettet pa turn ar vall natt halvdesperat move for att fa Jx och svaga K att kaaanske folda. Riverpushen kanns ganska desperat, aven om vi ska in med ett buyin pa riv sa tycker jag att vi tar den, nastnoten far sta tillrackligt ofta har for att de ska vara vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...