Gå till innehåll

FL FR $1/2 QQ möter motstånd


ZaphodB

Recommended Posts

Preflop är det väl inget att säga om, men sedan? Fi4 har tidigare höjt preflop med KJ men limpat med QQ. När han först synhöjer preflop, och sedan höjer mig på floppen, borde jag hitta läggningen?

 

Hero posted the small blind

BB posted the big blind

** Dealing card to Hero: :Qd::Qc:

2 folded

Fi1 raised

2 folded

Fi2 called

Fi 3 called

Fi4 called

Hero raised

BB folded

Fi1 called

Fi2 called

Fi3 called

Fi4 raised

Hero called

Fi1 called

Fi2 called

Fi3 called

 

** Dealing the flop: :3d::3s::7c:

Hero bet

Fi1 called

Fi2 called

Fi3 folded

Fi4 raised

Hero raised

Fi1 folded

Fi2 folded

Fi4 called

 

Här kontrahöjer jag för att få bort fi1 och 2. Rätt eller fel?

 

** Dealing the turn: :7s:

Hero bet

Fi4 called

 

** Dealing the river: :6d:

Hero bet

Fi4 called

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hemsk handhistorik, går ju knappt att utläsa vad som händer.

 

 

man kan i princip inte lägga QQ på denna brädan, speciellt inte i fixed limit.

 

och på 1/2 fixed så hade jag stoppat in så mycket bets det går i princip, man ser helt sjukt hjärndöda saker på de nivåerna hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hemsk handhistorik...

 

Varför skulle du folda på floppen?

 

Finns ju ganska många händer han kan slå om med preflopp. När han sedan synar din 3-bet på floppen tycker jag att det luktar AK, JJ - 88. Hade han suttit på AA eller KK hade du antagligen blivit 4-betad på floppen eller fått en höjning emot dig när du betar ut på turn.

 

Här tror jag definitivt att du kan värdebeta hela vägen. Synar fi ner och visar KK eller AA så får du ta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag håller med dig. Jag spelade ju också handen precis som du säger. Det här spelet är väl helt standard med höga pocketpar som blir överpar när floppen kommer.

 

Orsaken till att jag överhuvudtaget lade in handen här är att jag nu på slutet har råkat ut för att mina QQ/JJ/TT gång på gång har förlorat mot högre pocketpar. Därför jag började fundera på om jag på något vis borde hitta läggningen någon stans. Men det är väl bara att konstatera att jag haft en period med dåligt flyt. Varians helt enkelt.

 

För det är väl knappast rimligt att hitta läggningen med överpar mot en enda fi på en relativt ofarlig bräda. Bara att svälja de gångerna man möter ett högre pocketpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du behöver fundera på är hur stor pott du vill bygga mot den här spelaren. dvs hur ofta han har AA-KK, att lägga sej är såklart inget alternativ. Mot en supertajt kan du syna flopraisen och sen checksyna ner mot de flesta så tycker jag att 3-betten på flop är ok och om han bara synar så betsyna ner. Om han cappar flop så är det checksyn ner som gäller. Jag skulle sällan gå längre än så även mot en maniac eftersom brädan inte inehåller några drag och även de galna spelarna ofta har träffat tripsen eller har ett överpar om de går bananas på den här brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...