Gå till innehåll

Olika alternativ med 99 i BB och UTG höjer 3xBB (19 kvar 7 ITM)


Recommended Posts

Lirade en 220 sek på SvS igår och denna hand inträffade när vi 19 kvar. 7 st är ITM och jag är i topp 3 innan handen.

 

Fi har varit tajtare än min latexkallingar och redan foldat ett varv inklusive på knappen när han va först in. Foldade även i SB och gav BB en walk. Så iom detta så kan man ju anta att Fi inte gör detta med ATC utan jag sätter honom på typ AT+, TT+, KJ+. Då är mina frågor

 

1. Ska vi sätta Fi allin med en push och då kommer han troligen att folda allt utom AQ+/QQ+ (tror jag) eller..........

 

2. Ska vi spela som gjort med intentionen att låta Fi cb (vilket han kommer göra med många händer), och därefter sätta Fi allin om inget A/K kommer på floppen?

 

***** Hand 544060335 *****

350.00/700.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, December 22, 2007 7:43:43 PM

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: SB (14940.00)

Plats 3: Hero (18855.00)

Plats 4: Fi (8080.00)

Plats 5: UTG+1 (22625.00)

Plats 6: UTG+2 (7830.00)

Plats 7: MP1 (3415.00)

Plats 8: MP2 (7950.00)

Plats 9: CO (4775.00)

Plats 10: Knappen (6030.00)

SB lägg LM 350.00

Hero lägg SM 700.00

** Giv **

 

Hero [:9c:, :9s:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Fi Höj till 2100.00

7st foldar

Hero Syna 2100.00

*** Flop(Board): *** : [:Jh:, :3h:, :3c:]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

Fi Satsa 4900.00

Hero Höj till 9800.00

Fi

 

Hur handen slutade är egentligen rellativt ointressant utan det intressanta är om jag väljer rätt väg här? Jag kan ju faktiskt smita om det kommer ett A eller K på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara o tacka o ta emot, i värsta fall får du dra ut honom

Syna minirajsen

 

Om fi skulle vart tight som en ** så skulle jag hellre checkat flopp

 

Det är hero som minraisar så att fi är all in. Fi bettade alltså ut 4900 när han hade 6000 i stacken?

 

Som spelat hade jag gjort likadant och jag kan inte tänka mig att sätta fi all in pre är ett bättre alternativ. Är han så tight så slänger han väl det mesta du kan tänkas vara favorit (om än liten) mot och synar med resten. Nu får du ändå in alla hans marker i mitten och du tror att du leder. Bra spelat tycker jag! (fast min pokeranalysförmåga suger ju hårt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en 220 sek på SvS igår och denna hand inträffade när vi 19 kvar. 7 st är ITM och jag är i topp 3 innan handen.

 

Hmm det är ganska långt kvar till ITM, du har lite mer än 20bb men är trots det chip 3.

Fi har varit tajtare än min latexkallingar och redan foldat ett varv inklusive på knappen när han va först in. Foldade även i SB och gav BB en walk. Så iom detta så kan man ju anta att Fi inte gör detta med ATC utan jag sätter honom på typ AT+, TT+, KJ+. Då är mina frågor

 

1. Ska vi sätta Fi allin med en push och då kommer han troligen att folda allt utom AQ+/QQ+ (tror jag) eller..........

 

Om du sätter Fi på AT+, TT+, KJ+, så tycker jag att du ska pusha. Det är bara ni 2 kvar, fi har redan investerat ca. 27% av sitt stack, och 99 är ganska svårtspelat om man vill se en flopp. Förlorar du så har du ändå marker kvar och chans att ta hem turneringen, men om du vinner så får du chansen att dominera bordet, speciellt eftersom ni inte ens kommit till bubblan.

 

*Edit, tror förresten att Fi kommer syna omslag lite bredare, just för att han investerat så mycket pengar i potten redan, men det berör lite på hur mycket marker de andra spelarna har kvar, men om han foldat så mycket innan och höjer UTG då har han antagligen skitbra hand eller så vill han utnytja sin immage och försöka stjäla, men visst kan de tiltsyna med Ax där ibland.

2. Ska vi spela som gjort med intentionen att låta Fi cb (vilket han kommer göra med många händer), och därefter sätta Fi allin om inget A/K kommer på floppen?

 

Som sagt, du sitter ur position och Fi har lite mer än en pottbett kvar. Jag tar de enkla beslutet och slår om pre flopp, så har ingen bra svar på denna fråga.

 

Hur handen slutade är egentligen rellativt ointressant utan det intressanta är om jag väljer rätt väg här? Jag kan ju faktiskt smita om det kommer ett A eller K på floppen.

 

 

Exakt så hade jag resonerat om jag och Fi varit djupa, men just nu så pushar han UTG, han har ca. 10 BB, me din read så är det inte fel att folda handen heller. Men att investera så mycket och sen folda om A eller K kommer är dåligt tycker jag, Fi kommer dega oavsett flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativt spelsätt på floppen är att i stället för att checka betta ut 2800 och om Fi ställer in så kan du lägga dig då Fi med stor sannolikhet har ett överpar.

 

Om jag betar ut 2800 på flopp och fi ställer med 5900 kvar så får jag alldeles för bra odds att syna. Drygt 4x och då måste jag väl göra den synen oavsett om jag ligger efter eller inte? Eller?

 

Dessutom kan ju Fi mkt väl ställa med AK eller 2 st :h: så den strategin tycker jag inte om. Betar jag måste det vara med tanken att syna alla omslag från Fi tycker jag då kan det vara sak samma men å andra sidan kan Fi mkt väl folda händer han pushar med och då får jag inte in Fis marker i potten, vilket måste vara det primära när jag tror jag leder. Eller tänker jag helt galet här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag betar ut 2800 på flopp och fi ställer med 5900 kvar så får jag alldeles för bra odds att syna. Drygt 4x och då måste jag väl göra den synen oavsett om jag ligger efter eller inte? Eller?

 

Mot ett par högre än ditt har du 2 outs med 2 kort att komma - du har 8% att vinna handen dvs även med 4x är det en enkel fold. Om du får 10x kanske du kan syna i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot ett par högre än ditt har du 2 outs med 2 kort att komma - du har 8% att vinna handen dvs även med 4x är det en enkel fold. Om du får 10x kanske du kan syna i detta läget.

 

Jo så är det men hur kan du sätta Fi på högre par? Tycker det är ganska för tajt HD. Skulle innebära att han bara har TT, JJ, QQ,KK och AA. Och det tror inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast här räcker det väl med Jx?

 

Edit: Eller pratar vi preflop?

 

Nja vi pratar väl både pre och på. Vilken av vägarna går till Rom pre och på flopp och vilken går till Bankeryd? Men vad det egentligen handlade om var om jag skulle pusha pre eller spela som jag gjort med tanken att få in allt på en flopp utan A eller K. Att spela som Vetgirig förslog med syn-bet-fold finns inte för mig i alla fall. Då ställer jag hellre pre och då är risken lika stor att Fi har ett högre par.

 

Sen är det rätt att Jx räcker på flopp för att ha mig slagen.

 

Sen finns ju alltid alternativet att folda pre eller syna pre och folda flopp iom att det ligger överkort ute, men då ska man nog fundera på om man ska lira MTTs tycker jag.

 

Om du sätter Fi på AT+, TT+, KJ+, så tycker jag att du ska pusha. Det är bara ni 2 kvar, fi har redan investerat ca. 27% av sitt stack, och 99 är ganska svårtspelat om man vill se en flopp. Förlorar du så har du ändå marker kvar och chans att ta hem turneringen, men om du vinner så får du chansen att dominera bordet, speciellt eftersom ni inte ens kommit till bubblan.

 

Den HDn var väl tänkt till 95% sen finns det alltid en chans att Fi har sämre. Jag var egentligen inte rädd för att förlora markerna, för som du skriver så hade jag haft marker kvar, utan det jag ville inducera va att Fi skulle cb tom/lägre PP och därför var jag tvungen att chansa för .............

 

Som sagt, du sitter ur position och Fi har lite mer än en pottbett kvar. Jag tar de enkla beslutet och slår om pre flopp, så har ingen bra svar på denna fråga.

 

 

..............jag tror han viker stor del av HDn pre om jag slår om där eller betar ut på floppen och han är tom. Sen tycker jag inte det är fel att slå om pre och det gör jag oxå ofta men inte denna gång.

 

Så väntar med hur handen gick vill se om fler kommer att kommentera handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag viker nog pre här :). 99 är inte direkt nuts mot en tight spelare som raisar 1/4 av sin stack UTG. Om jag inte viker pre så degar jag in alla dagar i veckan.

 

Vetgirig,

 

Att leda ut floppen med intentionen att folda för en push är bland de kallaste spelen jag någonsin sett dig rekomendera. Om det finns nån här som hatar pengar så mkt att de brukar elda upp femhundringar på balkongen så kan det kanske vara ett okey spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja foldar rätt ofta om en tight (men du har bara ett varvs read på det elle??) 11bbs stack openraisar utg, men tycker din plan och resonemang om varför du gör det e bra. om än kankse lite för trixit

 

dock så pushar ja nog oftast pf om ja tror han inte har en nitrange, tror inte många så här shorta spelare foldar ett par nånsin, dom kan alltid sätta dig på ak och ha en flipp etc. ja vet inte riktigt hur folk spelar shortstacks på svs, e det standard och pusha här med den här stacken??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...