Gå till innehåll

laserpenna


heltok

Recommended Posts

min pappa hintade lite att grannpojken hade köpt med sig en laserpenna från thailand, modellen som blir en fet grön stråle som går svinlångt och dödar allt i dess väg, som tydligen ska vara olaglig i sverige.

 

jag tror inte riktigt på honom om att de inte går att få tag på i sverige och funderar på om man kan beställa en sådan på nätet, vore nog en riktigt lyckad distansjulklapp. någon som vet var man får tag på sådana?

 

om de är lagliga, var i thailand får man tag på dem? pris före och efter prutning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol,

 

Så fort ni ser "laserstrålen" så är det ingen laser. En laser avbildas endast som en punkt.

 

Edit: Jag kan ha fel, men...

 

I vakuum skulle du inte se den. Däremot i en lägenhet eller liknande. Detta på grund av att strålen reflekteras mot dammpartiklar och annat skit som yr runt. Jämför med lasershower på oldschool raves och ryska klubbar. Strålen syns på grund av röken från rökmaskinen som består av sjukt många partiklar.

 

Däremot syns jediknektarnas svärd löjligt mycket. Sen lyckas de stoppa strålen efter nån meter. Och så brummar skiten. Fake!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vakuum skulle du inte se den. Däremot i en lägenhet eller liknande. Detta på grund av att strålen reflekteras mot dammpartiklar och annat skit som yr runt. Jämför med lasershower på oldschool raves och ryska klubbar. Strålen syns på grund av röken från rökmaskinen som består av sjukt många partiklar.

 

Däremot syns jediknektarnas svärd löjligt mycket. Sen lyckas de stoppa strålen efter nån meter. Och så brummar skiten. Fake!

 

:h:

 

Förstår inte varför dom lasrarna skulle vara fake? lol. Det är en riktigt kraftig stråle (Se hur den ger ifrån sig ljus på hans hand

) ljus som samlats kompakt från flera ljuskällor inuti pennan/lasern.

 

Precis som Steppwolf säger så syns den p.g.a partiklar i luften. Att den är riktigt kraftig bidrar också till att den syns bättre, samt att den är grön och inte röd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vakuum skulle du inte se den. Däremot i en lägenhet eller liknande. Detta på grund av att strålen reflekteras mot dammpartiklar och annat skit som yr runt. Jämför med lasershower på oldschool raves och ryska klubbar. Strålen syns på grund av röken från rökmaskinen som består av sjukt många partiklar.

 

Däremot syns jediknektarnas svärd löjligt mycket. Sen lyckas de stoppa strålen efter nån meter. Och så brummar skiten. Fake!

 

Du har fel. De avbildas som en punkt även i en lägenhet, och de syns definitvt ingen "stråle" utomhus. I tjock rök gör den dock det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel. De avbildas som en punkt även i en lägenhet, och de syns definitvt ingen "stråle" utomhus. I tjock rök gör den dock det.

 

Jag har rätt. Du har ingen aning om hur rökig min lägenhet är.

 

Hur kan du skriva jag har fel? Strålen syns då det finns tillräckligt med partiklar den reflekteras mot. End of story. Med moln, dimma, avgaser och liknande utomhus är den också synlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
min pappa hintade lite att grannpojken hade köpt med sig en laserpenna från thailand, modellen som blir en fet grön stråle som går svinlångt och dödar allt i dess väg, som tydligen ska vara olaglig i sverige.

 

jag tror inte riktigt på honom om att de inte går att få tag på i sverige och funderar på om man kan beställa en sådan på nätet, vore nog en riktigt lyckad distansjulklapp. någon som vet var man får tag på sådana?

 

om de är lagliga, var i thailand får man tag på dem? pris före och efter prutning?

 

 

sådan menar jag

 

edit: en till film:

 

Har en kompis i Stockholm som har (splitternya) sådana för 4000kr.

Dom kostar 700$-800€ plus tull & porto om man beställer på nätet.

 

Mina svarta jeans började ryka efter ca 2-3 sekunder av strälen på ca 2 meters avstånd.

 

Skicka PM om det fortfarande finns intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...