heltok Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 min pappa hintade lite att grannpojken hade köpt med sig en laserpenna från thailand, modellen som blir en fet grön stråle som går svinlångt och dödar allt i dess väg, som tydligen ska vara olaglig i sverige. jag tror inte riktigt på honom om att de inte går att få tag på i sverige och funderar på om man kan beställa en sådan på nätet, vore nog en riktigt lyckad distansjulklapp. någon som vet var man får tag på sådana? om de är lagliga, var i thailand får man tag på dem? pris före och efter prutning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Daut Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 , Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2007 sådan menar jag edit: en till film: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2007 kanske var det dennahttp://www.wickedlasers.com/lasers/Spyder_II_GX-26-21.html mm typ sådan. någon svensk butik med sådana? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pop1 Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 http://www.wickedlasers.com/index.php Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2007 hur många mW bör man satsa på. ska ju vara julklapp så 1000kr känns lite i överkant :-/ finns det billigare sidor? hur mkt billigare är de i typ thailand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 Den Daut länkade till kostade ju $1700, eller är jag borta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kena79 Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 Får man fråga vad den praktiska användningen av "laserpennor" är, förutom att tända tändstickor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 Blända anfallare från Elfenbenskusten med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
legendar Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 sådan menar jag edit: en till film: Du fattar ju att det är fejk eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 Men lol, Så fort ni ser "laserstrålen" så är det ingen laser. En laser avbildas endast som en punkt. Edit: Jag kan ha fel, men... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steppwolf Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 Men lol, Så fort ni ser "laserstrålen" så är det ingen laser. En laser avbildas endast som en punkt. Edit: Jag kan ha fel, men... I vakuum skulle du inte se den. Däremot i en lägenhet eller liknande. Detta på grund av att strålen reflekteras mot dammpartiklar och annat skit som yr runt. Jämför med lasershower på oldschool raves och ryska klubbar. Strålen syns på grund av röken från rökmaskinen som består av sjukt många partiklar. Däremot syns jediknektarnas svärd löjligt mycket. Sen lyckas de stoppa strålen efter nån meter. Och så brummar skiten. Fake! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 22 December , 2007 Rapport Share Postad 22 December , 2007 I vakuum skulle du inte se den. Däremot i en lägenhet eller liknande. Detta på grund av att strålen reflekteras mot dammpartiklar och annat skit som yr runt. Jämför med lasershower på oldschool raves och ryska klubbar. Strålen syns på grund av röken från rökmaskinen som består av sjukt många partiklar. Däremot syns jediknektarnas svärd löjligt mycket. Sen lyckas de stoppa strålen efter nån meter. Och så brummar skiten. Fake! Förstår inte varför dom lasrarna skulle vara fake? lol. Det är en riktigt kraftig stråle (Se hur den ger ifrån sig ljus på hans hand ) ljus som samlats kompakt från flera ljuskällor inuti pennan/lasern. Precis som Steppwolf säger så syns den p.g.a partiklar i luften. Att den är riktigt kraftig bidrar också till att den syns bättre, samt att den är grön och inte röd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
legendar Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 I vakuum skulle du inte se den. Däremot i en lägenhet eller liknande. Detta på grund av att strålen reflekteras mot dammpartiklar och annat skit som yr runt. Jämför med lasershower på oldschool raves och ryska klubbar. Strålen syns på grund av röken från rökmaskinen som består av sjukt många partiklar. Däremot syns jediknektarnas svärd löjligt mycket. Sen lyckas de stoppa strålen efter nån meter. Och så brummar skiten. Fake! Du har fel. De avbildas som en punkt även i en lägenhet, och de syns definitvt ingen "stråle" utomhus. I tjock rök gör den dock det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 December , 2007 Du har fel. De avbildas som en punkt även i en lägenhet, och de syns definitvt ingen "stråle" utomhus. I tjock rök gör den dock det. jag har sett dem irl utomhus. det var en fet stråle som man såg hela vägen till objektet man lyste på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 det här var rätt häftigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steppwolf Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 Du har fel. De avbildas som en punkt även i en lägenhet, och de syns definitvt ingen "stråle" utomhus. I tjock rök gör den dock det. Jag har rätt. Du har ingen aning om hur rökig min lägenhet är. Hur kan du skriva jag har fel? Strålen syns då det finns tillräckligt med partiklar den reflekteras mot. End of story. Med moln, dimma, avgaser och liknande utomhus är den också synlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
legendar Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 Jag har rätt. Du har ingen aning om hur rökig min lägenhet är. Hur kan du skriva jag har fel? Strålen syns då det finns tillräckligt med partiklar den reflekteras mot. End of story. Med moln, dimma, avgaser och liknande utomhus är den också synlig. Du har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FreePlopp Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 Intressant tråd detta. Blev mycket sugen på att köpa en laserpenna till min egen födelsedag. MEN Du har fel. Kom tillbaka med lite grunder i ditt argument. "Du har fel för att..." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 Bygg en egen: http://www.neenja.com/videos/33/how_to_make_a_mini_death_laser Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 23 December , 2007 Rapport Share Postad 23 December , 2007 Du har fel. Hur vore det med något typ av bevis? Mer än "Omg, jag är stört vackrast och bäst, så de jag säger gäller". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 31 December , 2007 Rapport Share Postad 31 December , 2007 min pappa hintade lite att grannpojken hade köpt med sig en laserpenna från thailand, modellen som blir en fet grön stråle som går svinlångt och dödar allt i dess väg, som tydligen ska vara olaglig i sverige. jag tror inte riktigt på honom om att de inte går att få tag på i sverige och funderar på om man kan beställa en sådan på nätet, vore nog en riktigt lyckad distansjulklapp. någon som vet var man får tag på sådana? om de är lagliga, var i thailand får man tag på dem? pris före och efter prutning? sådan menar jag edit: en till film: Har en kompis i Stockholm som har (splitternya) sådana för 4000kr. Dom kostar 700$-800€ plus tull & porto om man beställer på nätet. Mina svarta jeans började ryka efter ca 2-3 sekunder av strälen på ca 2 meters avstånd. Skicka PM om det fortfarande finns intresse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 köpte iaf en 50mW laserpenna för 2400baht=500kr i MBK i bangkok idag. testade den och den funkade, man ser en stråle ut från pennan en rätt bra bit iväg. inte direkt monsterstråle, men helt klar synlig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Har en kompis i Stockholm som har (splitternya) sådana för 4000kr.Dom kostar 700$-800€ plus tull & porto om man beställer på nätet. Mina svarta jeans började ryka efter ca 2-3 sekunder av strälen på ca 2 meters avstånd. Skicka PM om det fortfarande finns intresse. rätt coolt faktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickard Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 en försäljare i thailand "Ao Nang" försökte sälja på mig en sån, grön. Jag blev faktiskt lite impad då man faktiskt såg strålen hela vägen. Den var också grön. Kommer inte riktigt ihåg priset, men har för mig att det var några tusen bath. 1000bath = 200sek. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts