Gå till innehåll

Vad se efter Dexter?


stejkliraren

Recommended Posts

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Arkiv X tycker jag är sjukt bra, lite väl mkt sci fiction ibland men många riktigt bra avsnitt som verkligen får en fundera över det paranormala. Skaparen Chris Carter e ju ett geni.

Finns en jävla massa avsnitt.

 

Rome, en annan bra serie helt olik Arkiv X är riktigt smart och underhållande, lite mer slag och den hade varit ett mästerverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lust berätta lite om den? Sett reklamen och tyckte den verkade rätt kul, men inte kommit mig för kika på den. Är det något att ha?

Serie om två Nya Zeeländska musiker i amerikat. De blandar in sin musik i handlingen på ett mycket speciellt sätt. Skön humor om du frågar mig. Lätt att kolla på, varje avsnitt är 25 minuter. Stor succe i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste rekommendera alla att se "Chuck"!

Riktigt bra serie! Handlar om Chuck som är en halvt misslyckad säljare på "nerd herd". En dag får han ett mail som innehåller en hel massa hemlig information..

Det är en väldigt humoristisk serie med en hel del action och spänning. Dessutom med den snyggaste tjejen i världen. Yvonne Strahovski. Jösses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste rekommendera alla att se "Chuck"!

Riktigt bra serie! Handlar om Chuck som är en halvt misslyckad säljare på "nerd herd". En dag får han ett mail som innehåller en hel massa hemlig information..

Det är en väldigt humoristisk serie med en hel del action och spänning. Dessutom med den snyggaste tjejen i världen. Yvonne Strahovski. Jösses.

QFT,

+kan du börja värma upp för:

Terminator: The Sarah Connor Chronicles

 

tidigare tips trådar

Serier på DVD - ge tips era jävlar!

Tipsa om DVD-boxar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra serier: Damages, Mad Men, Big Love, Friday Night Lights, Life, Pushing Daisies etc. Sedan måste jag slå ett slag för The Office US som jag tycker är bättre än engelska versionen. :oops:

 

Men...men... jag är mållös. Närå, klart du kan tycka det men i mina ögon borde Ricky Gervais adlas för att ha skapat den roligaste och mest brittiskt pinsamma serie som någonsin gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiv X tycker jag är sjukt bra, lite väl mkt sci fiction ibland men många riktigt bra avsnitt som verkligen får en fundera över det paranormala. Skaparen Chris Carter e ju ett geni.

Finns en jävla massa avsnitt.

 

Rome, en annan bra serie helt olik Arkiv X är riktigt smart och underhållande, lite mer slag och den hade varit ett mästerverk.

 

Om arkiv x faller dig i smaken så följ gärna supernatural.i stort sett samma serie men med rock´n roll och brudar.(plus att de använder samma cliffhangers som i stargate serierna, varje gång det ser ut att vara kört läge, så hittar man en lösning som visar sig orsaka mer trubbel, i love that...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men...men... jag är mållös. Närå, klart du kan tycka det men i mina ögon borde Ricky Gervais adlas för att ha skapat den roligaste och mest brittiskt pinsamma serie som någonsin gjorts.

 

Visste att jag skulle bli flamad för detta. :-)

 

Jag gillar UK-versionen också men inte så mycket som amerikanska. Du vet väl att Ricky producerar och har skrivit ett par avsnitt till amerikanska? Brittiska är lite för mörk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chuck är okej men absolut inte mer än så. Bästa serien är The Unit. Andra riktigt bra är How I met your mother, Jericho och The Office(US versionen precis som cassano. Tål inte UK-versionen)

Mmm, Jericho, tur det kommer några avsnitt till efter nuts for jericho kampanjen...

Gillar inte alls rena komedi serier så föredrar ju Alyson as not so pleasant, men smaken är väl som baken :shock:

 

Angående nuts for Jericho kampanjen, så håller det på en penn kampanj till stöd för writers(för dom som inte vet så är det ju strejk), gillar ni nån serie? Stöd då personerna som skriver den.... http://www.pencils2mediamoguls.com/

Lustigt att Joss Whedon(Buffy,Angel,Firefly) som inte haft en serie i sändning på 4 år fått näst mest pennor efter Smallville.

...och där blev det nämnt fyra sevärda serier till

 

edit: dealer_arrow_down.gif en gammal goding också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Profit är en serie från -96 där vi får följa Jim Profit, en psykopat, som jobbar på ett stort, globalt företag. Jim Profit växte upp boendes i en kartong och TV:n var hans enda vän... Jim är således ganska fucked up.

 

Tänk er en person som är tre gånger så smart som Hjort, tre gånger så psycho som Psykologen och tre gånger så lurig som Myssions kvinna så har ni Jim Profit..

 

Jim Profit ligger med sin mamma, Jim Profit tar initiativ till att skicka iväg en 12-årig flicka på båttur med en företagsledare som han vet är pedofil, Jim Profit hotar en maffiaboss till livet and gets away with it, Jim Profit lurar lögndetektorer... kort sagt.. han levlar alla.

 

 

profitcover_2_4.jpg

 

 

 

btw jag lollar så jävla hårt varje gång: David brent dance The Office

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla sköna serier som slutat gå är ju OZ och Battlestar Galactica. Lite nyare serier som jag starkt kan rekommendera är Entourage och Shark.

Battlestar Galactica har inte slutat gå, däremot är hela crewn hem skickad utan lön, sedan några veckor, då höll man på med säsong 4. Men visst, ju längre strejken håller på, desto större chans är ju att serierna inte alls kan återkomma som dom är tänkta(gäller ju även andra serier när scripten tar slut).

http://www.whedon.info/Jane-Espenson-Battlestar-Galactica,24831.html

Production wrapped on episode 413 late last night, and there’s no certain date to resume shooting. No more scripts exist. My office staff has been laid off. My cast has been suspended, without pay.

Nej nej, Summer är ett dödligt vapen, hellre hon än Arnold :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl inte något direkt nytt att tillföra, men vill ändå dela med mig av mina absoluta favoriter. Serier som är kvalité rakt igenom, som är mer än bara tidsfördriv.

 

Utan rangordning:

 

24 (s1-s5)

Sopranos

West Wing

Firefly

Profit

Entourage

Deadwood

Dexter

Rome

 

Edit: Hade glömt Rome, la till den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gossip Girl!!!

 

Tighta rika småflickor.. behöver jag säga mer?

Ja.

Är handlingen bra?

Är karaktärerna intressanta eller bara snygga?

Vilken annan serie liknar den mest?

 

Edit: För att förtydliga. "Tajta rika småflickor" beskriver en "bra" barnporrfilm. Det säger ingeting om huruvida en icke-barnporr-serie är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...