Gå till innehåll

Dödarns Videodagbok


TeddaA

Recommended Posts

Just sett Dödarns videodagbok på pokermagazine.se..

 

http://www.pokermagazine.se/dodarns-videodagbok-oktober-2007.php

 

Några fler som hunnit se oktober-dagboken..? Vad har ni för spontana reaktioner? Har han lyckats?

 

Jag tycker själv att det var bra så länge han höll sig till att spela poker och analysera händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag får medge att jag, för en gångs skull, hade puls innan jag skulle läsa kommentarerna om min pilotvideodagbok. Jag befarade att den skulle bemötas med en del kritik, så jag blev inte chockad.

 

Resultatet blev långt ifrån vad jag hade hoppats, planerat eller väntat mig och det kan jag ingen annan skylla än mig själv. Mediamannen "FIlm-Gunnar" som skötte all filmning och redigering gjorde ett utmärkt jobb och gjorde vad han var tillsagd att göra. Under inspelningarna insåg jag ganska fort att det är betydligt svårare och tidskrävande än jag någonsin kunnat ana att skapa TV. Med 0,0 erfarenhet och några idéer och visioner som ständigt fick justeras blev resultatet som det blev. Jag hade högre förväntningar på mig själv, liksom jag förmodar att ni hade.

 

Utgångsläget var dock lurigt, eftersom ribban lagts av tittarna där dagboken individuellt ligger i dagsläget.

 

Jag får se om jag gör fler. Det känns som om det inte riktigt var min grej. Men, å andra sidan skulle jag aldrig ha vetat om jag inte provat. Se det som en backsession på en 100-200-skottning :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får medge att jag, för en gångs skull, hade puls innan jag skulle läsa kommentarerna om min pilotvideodagbok. Jag befarade att den skulle bemötas med en del kritik, så jag blev inte chockad.

 

Resultatet blev långt ifrån vad jag hade hoppats, planerat eller väntat mig och det kan jag ingen annan skylla än mig själv. Mediamannen "FIlm-Gunnar" som skötte all filmning och redigering gjorde ett utmärkt jobb och gjorde vad han var tillsagd att göra. Under inspelningarna insåg jag ganska fort att det är betydligt svårare och tidskrävande än jag någonsin kunnat ana att skapa TV. Med 0,0 erfarenhet och några idéer och visioner som ständigt fick justeras blev resultatet som det blev. Jag hade högre förväntningar på mig själv, liksom jag förmodar att ni hade.

 

Utgångsläget var dock lurigt, eftersom ribban lagts av tittarna där dagboken individuellt ligger i dagsläget.

 

Jag får se om jag gör fler. Det känns som om det inte riktigt var min grej. Men, å andra sidan skulle jag aldrig ha vetat om jag inte provat. Se det som en backsession på en 100-200-skottning :lol:

 

Du får inte sluta innan vi får se dig dampa som du sa i slutet :) Lätt att du ska göra minst en till iaf, sen kan vi utvärdera. Tycker det är intressant att följa dig iaf. Hellst ännu mer poker bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha kollat videodagboken heltok gjorde så kan ja säga att även mina förväntningar var högre. Där visas lirandet "live" med kommentarer till i ungefär 40 mins tid, efter det går han igenom viktiga tidigare spelade händer i pokertracker. Det är alltså bara själva dataskärmbilden som spelas in och kommenterarna. Ingen kameraman nödvändig.

 

Att se någon spela 4-5 bord samtidigt "live" med kommentarer tror jag hade gjort videodagboken betydligt intressantare och lärorikare (om du nu har lust att bidra med ännu mer pokerkunskap:)). Faktum är att det heltok gorde var iaf för mej tom roligare än att läsa dagboken i PM. Om du gjort samma sak lär det varit ännu bättre.

 

Det goaste me denna videodagbok va tomte förklarandet av motståndarna. Alltid lika skoj :) Annars är det spelandet som är intressant, viss kebabteori och filosofi är väl ok, men ja tyckte de blev lite i överkant för film. Ska dock sägas att vissa gånger i dagboken i PM är filosofiska funderingar roligare än pokern. Exempelvis förklarandet av vad en "coca cola" människa innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha kollat videodagboken heltok gjorde så kan ja säga att även mina förväntningar var högre. Där visas lirandet "live" med kommentarer till i ungefär 40 mins tid, efter det går han igenom viktiga tidigare spelade händer i pokertracker. Det är alltså bara själva dataskärmbilden som spelas in och kommenterarna. Ingen kameraman nödvändig.

 

Att se någon spela 4-5 bord samtidigt "live" med kommentarer tror jag hade gjort videodagboken betydligt intressantare och lärorikare (om du nu har lust att bidra med ännu mer pokerkunskap:)). Faktum är att det heltok gorde var iaf för mej tom roligare än att läsa dagboken i PM. Om du gjort samma sak lär det varit ännu bättre.

 

Det goaste me denna videodagbok va tomte förklarandet av motståndarna. Alltid lika skoj :) Annars är det spelandet som är intressant, viss kebabteori och filosofi är väl ok, men ja tyckte de blev lite i överkant för film. Ska dock sägas att vissa gånger i dagboken i PM är filosofiska funderingar roligare än pokern. Exempelvis förklarandet av vad en "coca cola" människa innebär.

 

2 skiljda saker enligt mitt tycke. Heltok gjorde inte direkt en videodagbok? Snarare en utlärningsfilm. Dödarn har inte som mål med denna videon att lära oss "fiskar" att bli bättre på poker. Därimot hade jag inte tackat nej till en skärminspelning av Dödarn heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får säga att jag blev positivt överraskad efter att ha läst kommentarerna innan jag såg din videodagbok men jag tycker den var helt okej. Kul och få se lite hur du tänker och agerar under potterna, i vanliga fall läser man ju det men nu blir det mer verkligare.

 

Håller helt med Anderssj här, trodde det skulle vara sämre, tycker det var klart sevärt.

 

Mkt intressant att följa ditt tankesätt "live" i specifika potter. Kunde vara mer av den varan... Sen var ju dialekten som du påpekade några gånger riktigt vidrig :lol:

 

Hoppas spelet vänder!!! //Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte potterna du spelade var intressanta och du har bra speakerröst.

 

Shuffleboardliret var dock trist.

 

Samtidigt är det ju så att jag hade en föreställning om hur du är baserad på de skrivna dagböckerna. Klart att det finns en viss skillnad att se dig på video. Men du klarar dig bra där.

 

Det måste bli en fortsättning, för det var ju en cliffhanger du avslutade med:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser ju inte ett skit, allt är pyttesmått! Bättre att tanka upp den i en nerladdningsbar version eller nåt...

QFT

Väldigt kass bildkvalitét som gör det jobbigt att följa. Händerna är roliga att höra resonemanget kring men då man inte ser så mycket så blir det inte bättre än "så där".

 

Kanske skulle ni växla mellan inspelade händer och video?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande tycker jag:

 

Skitkul att få höra kommentarer live under spelets gång, mer, mer, mycket mer av detta om det blir fler videodagböcker!

Alla vill nog se dödarn tilta, men det blir ju bara krystat om nån snubbe ska glida omkring i rummet med kamera och försöka fånga det på film. Personligen kastar jag ingen stol i sängen eller soffan när jag blir utdragen om någon är hemma (även om det är den vidrigaste utdragningen sedan pigan i lönneberga fick rycka ut sin ruttnande tand). Speciellt inte om dom skulle ha en kamera i hand.

Endast i ensamhet kan jag wrestla möbler.

Summan av kardemumman: ge upp intentionen att fånga våldet på bild! (händer det så får det betraktas som en bad beat jackpot)

 

skrota shuffle puck-bordet nu!(om det inte blir nåt sanslöst high stakes lir såklart)

 

Tyckte dagboken var bra, den lider bara av några barnsjukdomar. Som ovan sagt räcker det förbannat långt med spela in vad som händer på skärmen och låta skånskan skena. Och kanske nån klassisk dödarn-betraktelse emellanåt.

 

Kom igen nu, ge inte upp det här!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...