Gå till innehåll

Tråden om Housemusik


jack_the_dipper

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ÄÄÄhh skall du dra bäbismusik så ta mr fingers eller nåt

....

 

Bäbismusik? Annars kan man ju starta en tråd om hårdrock och posta länkar till gammeldanslåtar :)

 

 

Vad jag för försöker säga är ju att HOUSE är en sak och electro en sak... Så de som lyssnar på det som kallas "electro"house idag kanske inte ens vet vad som är house... det var dit jag ville komma.

 

Jag har själv haft TECHNO som heltidsyrke i 5-6 år och folk som tex lyssnar på trance tror att Techno är pandora och Dr alban. Kunskapen sträcker sig oftast inte så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäbismusik? Annars kan man ju starta en tråd om hårdrock och posta länkar till gammeldanslåtar :)

 

 

Vad jag för försöker säga är ju att HOUSE är en sak och electro en sak... Så de som lyssnar på det som kallas "electro"house idag kanske inte ens vet vad som är house... det var dit jag ville komma.

 

Jag har själv haft TECHNO som heltidsyrke i 5-6 år och folk som tex lyssnar på trance tror att Techno är pandora och Dr alban. Kunskapen sträcker sig oftast inte så långt.

 

Om du har haft techno som heltidsyrke så borde du vet att det inte går att definera house.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AQrcH45pAeU

 

Båda dessa är house. Förstnämda acid house, den andra mainstream vocal house. Hur mycket påminer de om varandra förutom bpm och en slinga?

 

Liksom vad är techno, trance osv. progressiv, psykadelisk, tech, goa, Acid trance, Melodisk trance, Vocal trance, Eurotrance, Minimalistisk trance

Hardtrance

Hardstyle

Hands up!

Ibiza trance

Ambient trance

Epic trance

Uplifting Trance

 

bla bla

 

 

Förövrigt kan jag säga att jag är typ den enda i världen som forskat om klubbvärlden ur ett psykologiskt perpektiv.

 

Tecnho/Trance personer är lyckligare på dansgolvet......house kommer tvåa, ganska fascinerande. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, undrar varför.. :lol: :lol:

 

Om det är droger du tänker på så har du "fel".

 

De som tog droger hade i och för sig något högre lyckonivåer men det var ganska marginellt.

 

Det handlar sannolikt mer om musiken, ett gediget musikintresse och troligen mer naturliga kemikalier på grund av intensiv monoton dans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har haft techno som heltidsyrke så borde du vet att det inte går att definera house.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AQrcH45pAeU

 

Båda dessa är house. Förstnämda acid house, den andra mainstream vocal house. Hur mycket påminer de om varandra förutom bpm och en slinga?

 

Jamen det heter ju ACIDhouse... När det är sång inblandat så blir det ju Vocalhouse.... Men när det nu släpps Electrohouse, så finns det ju ingen house kvar i leken :) Min enda tanke bakom mitt tidigare inlägg var ju att jag tycker uttrycket house är missbrukat

 

Liksom vad är techno,(Techno vet du vad det är om du lyssnar på det, problemet är att folk som inte vet vad det är kallar en mängd musikstilar TECHNO, utan en aning... Lite som att min farsa sa att jag "Rappade" när jag scratchade med mina 1210or... Så vad jag vill säga (åter igen), är ju att folk kallar saker för något som det igentligen inte är... Mycket av det som släpps idag och i folkmun hamnar under facket HOUSE, har inget med house att göra. Så för dessa kanske det intressant o veta att det faktiskt finns något som heter house och hur det låter... Du behöver knappast läxa upp mig i elektronisk musik, speciellt inom techno och house... Jag har tillägnat cirkus 15 år av mitt till den musiken trance osv. progressiv, psykadelisk, tech, goa, Acid trance, Melodisk trance, Vocal trance, Eurotrance, Minimalistisk trance

Hardtrance

Hardstyle

Hands up!

Ibiza trance

Ambient trance

Epic trance

Uplifting Trance

 

bla bla

 

 

Förövrigt kan jag säga att jag är typ den enda i världen som forskat om klubbvärlden ur ett psykologiskt perpektiv.

 

Tecnho/Trance personer är lyckligare på dansgolvet......house kommer tvåa, ganska fascinerande. :lol:

 

En riktigt fet Techno/trance fest med bra ljud/ljus, bra djs och mycket bra folk tycker jag är en riktigt svårslagen upplevelse, så ditt sista statement om att den typen av folk är lyckligare tror jag stämmer bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det så att det är inte du Bossebo som bestämmer vad som är techno osv.

 

Definitionen är inte statist utan dynamisk och varierar precis som DU säger mellan personer, ÄVEN mellan de mest tunga namnen i världen i branschen.

 

Det är inte direkt att det råder någon koncensus.

 

För mig går Trance under Techno, även viss house (men så är det inte för kidsen idag), men jag föredrar mer EDM därför att stilarna ofta är så influerade av av varandra. jag länkade till Dj Hell i början av tråden. Killen var punkare från början.

 

15 år, faan plutten, du var ju inte ens med när det började....:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte bara enas om att housemusiken utvecklas precis som allt annat? Back in the days lät house som en del av låtarna ni posta men man måste ju för fasiken experimentera lite för att utvecklas. House är brett och det finns en hel del genrer och undergenrer.

 

Vi ska inte börja diskutera tech-house då? ;D Haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det så att det är inte du Bossebo som bestämmer vad som är techno osv.

 

Definitionen är inte statist utan dynamisk och varierar precis som DU säger mellan personer, ÄVEN mellan de mest tunga namnen i världen i branschen.

 

Det är inte direkt att det råder någon koncensus.

 

För mig går Trance under Techno, även viss house (men så är det inte för kidsen idag), men jag föredrar mer EDM därför att stilarna ofta är så influerade av av varandra. jag länkade till Dj Hell i början av tråden. Killen var punkare från början.

 

15 år, faan plutten, du var ju inte ens med när det började....:mrgreen:

 

kan du inte skilja på trance och techno så kan vi lägga ner diskussionen direkt och återgå till topicen och droppa heta "house"låtar :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du inte skilja på trance och techno så kan vi lägga ner diskussionen direkt och återgå till topicen och droppa heta "house"låtar :twisted:

 

suck

 

Du har fortfarande uppenbarligen inte fattat att det inte handlar om att kunna.

 

 

Det var väldigt provocerande va att jag la två genrer under samma epitet va?

Det var en fälla och du föll pladask enligt plan därav "sucken" då du var så lättlurad.

 

 

Det enda som intresserar mig är huruvida en låt är bra eller inte. Inte vilken genre den tillhör. Om du gör samma sak kan jag lova dig att dina vyer vidgas lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck

 

Du har fortfarande uppenbarligen inte fattat att det inte handlar om att kunna

 

 

Det var väldigt provocerande va att jag la två genrer under samma epitet va?

Det var en fälla och du föll pladask enligt plan därav "sucken" då du var så lättlurad.

 

Just det, du var ju professor... jag glömde kolla om det var några fällor i det du skrev... eller föresten.... VA?

 

Det enda som intresserar mig är huruvida en låt är bra eller inte. Inte vilken genre den tillhör. Om du gör samma sak kan jag lova dig att dina vyer vidgas lite.

 

Och var har jag sagt att jag låter en genre bestämma ifall en låt är bra??

Det enda jag vill få fram är att musik ofta slängs under samma namn, fast det är helt olika grejor... Jag vet inte hur jag mycket klarare kan förklara det hela... Jag tycker förövrigt du skall anklaga hela sveriges Undergroundfest scen de senaste 10 åren för att Techno och trance scenen helt har delats upp. För enligt dig så är det ju samma sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och var har jag sagt att jag låter en genre bestämma ifall en låt är bra??

Det enda jag vill få fram är att musik ofta slängs under samma namn, fast det är helt olika grejor... Jag vet inte hur jag mycket klarare kan förklara det hela... Jag tycker förövrigt du skall anklaga hela sveriges Undergroundfest scen de senaste 10 åren för att Techno och trance scenen helt har delats upp. För enligt dig så är det ju samma sak

 

ähh chill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The chiefs är riktigt grym men favorit av hans myspace låtar är "1b 1". Galet tung.

 

Håller helt klart med angående Genesis. Första låten på "cross"-plattan dessutom, komemr ihåg att jag bara satt och gapade första gången jag hörde introt och fick rysningar genom kroppen :-)

 

 

 

Ja hon är riktigt het även live, speciellt i de små små shorts som hon använde. ;-) Såg henne tillsammans med feadz, som förövrigt är henens pojkvän. Uffie var inte så jäkla grym på att sjunga live men feadz rockade stenhårt och stal showen lite ifrån henne..

 

 

Jag såg att det var ett tag sedan detta inlägget skrevs men jag var ändå tvungen att droppa en comment. Uffie är inte alls lika het live din nolla. Hennes underbett är så kraftigt att om hon skulle vara på t ex Glastonbury där det regnar mycket så skulle hon antagligen drunkna.

 

Men att Feadz stal showen stämmer nog. Feadz och Uff är inte i samma liga.

 

pEACe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...