Gå till innehåll

Turkiet bötfäller internetpokerspelare i efterhand!


Matteprof

Recommended Posts

Oh my God, vilket slag mot spelarna!! :shock:

 

by PokerPages.com

Wed, Dec 19th, 2007 @ 12:00am

 

The Turkish daily newspaper Zaman noted in a headline story over the weekend that any 'virtual' poker player or gambler in Turkey caught gambling on the internet will be punishable by fines of hundreds of lira.

 

 

The report says that an estimated 3,500 people who gamble online have been identified by the police, and these individuals will be fined 100 Turkey New Lira (about USD $84.25 or EUR 58.50 or GBP 41.75) for each game they played online.

 

 

Turkish legislators passed a law on February 28 that forbids online gambling services to be offered by any 'unauthorised' domestic or foreign company to citizens in Turkey. Like the United States passage of the Unlawful Internet Gambling Enforcement Act (UIGEA) which was designed to protect online state lotteries and horse betting, the Turkish law is designed to protect its partially state-owned gaming company IDDAA (click here for related article).

 

 

The police have since started an operation across Turkey against online gambling Web sites. The 3,500 people who have been identified so far have played 46,000 games in total (although it was not revealed how the police obtained this information).

 

 

The majority of the online gamblers are from the cities of Ä°stanbul, Ä°zmir, Kocaeli, Sakarya, Bursa, Edirne, Duzce, Bolu, Antalya and Mersin, the police found during the investigation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med förvåningens finger i häpnadens mun (eller är man förvånad över huvud taget längre?) kan man läsa om hur bakåtsträvarna ännu en gång lyckas.

"Lag som förbjuder nätspel!?!" SJUK, SJUKARE, SJUKAST... TURKIET!

 

Tacka fan för att man bor i Norden, hur jävla kallt å mörkt och trist det än må vara här..... Men dylika lagar är ofattbara.

 

När kommer nästa sjuka lag?

"Alla med skostorlek 44 och som är vänsterhänta måste bära gula kalsonger mellan jul och nyår."

 

eller

 

"Samtliga kvinnor födda den 22 april 1982 klockan 18.15 och som har en granne som heter Ahmed och har en grön FIAT måste betala skatt till staten för förargelseväckande beteende".

 

Sjuka lagar... sjuka länder..... sjuka människor....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med förvåningens finger i häpnadens mun (eller är man förvånad över huvud taget längre?) kan man läsa om hur bakåtsträvarna ännu en gång lyckas.

"Lag som förbjuder nätspel!?!" SJUK, SJUKARE, SJUKAST... TURKIET!

 

Tacka fan för att man bor i Norden, hur jävla kallt å mörkt och trist det än må vara här..... Men dylika lagar är ofattbara.

 

 

Var inte så säker att det inte kan hända här.

 

Svenska politiker ville ju förbjuda parabolantenner på 1980-talet. Och vi hade proffsboxningsförbud i en massa år. Dessa två saker delade vi med talibanerna:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dumblaws.com/

 

otroligt dumma lagar som fortfarande lever kvar.

 

"It is illegal to take more than three sips of beer at a time while standing."

 

"A recently passed anticrime law requires criminals to give their victims 24 hours notice, either orally or in writing, and to explain the nature of the crime to be committed."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka då?

 

Jag vill helst inte förstöra tråden med att gå off topic, men eftersom du frågar så känner jag mig manad att svara. T.ex. :

 

*Turkiet förnekar fortfarande folkmordet på Armenierna. Ungefär som om Tyskland skulle förneka förintelsen av judarna.

 

*Förföljelse och tortyr av kurder.

 

*Turkiet är ett land där militären har stort inflytande. I ett friskt och demokratiskt samhälle är det helt oacceptabelt, enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi inte det fortfarande?

 

Från wiki:

 

"Den 1 januari 2007 blev proffsboxning återigen tillåtet i Sverige, men bara om man har tillåtelse från länsstyrelsen i det län som boxningen skall anordnas. Proffsboxningsmatcherna kommer att gå i 4 ronder, vilket ändå räknas som riktiga matcher då allas karriärer startar i 4 ronder innan man kommer upp i de högre divisionerna och får börja gå hela 12 ronders-matcher. Norge förbjöd proffsboxning 1980. Andra stater med proffsboxningsförbud är Kuba, Island och Nordkorea."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i ärlighetens namn så känns inte en strikt spelpolitik konstigare än en strikt narkotikapolitik.

 

staten vill göra vad som enligt en konservativ syn är bäst för folket.

 

sen att det kanske inte hjälper folket att spärra in drogbrukare och bötfälla pokerspelare verkar vara något som gått lagstiftarna obemärkt förbi.

 

eller så skapas såna lagar av ren ondska, vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Sjukt att man tillåter reklam...

 

I mitt hem är det reklam tv förbud, varje gång jag ser dåligt dubbad tysk kille med en flaska bang.... så stänger jag av apparaten.

 

Jag skulle dock aldrig komma på tanken att tvinga någon följa mitt exempel.

 

[update]

 

Under julhelget blev det faktiskt så illa att jag till slut kickade ut apparaten.

DVD filmer kan jag se på datorn och resten av tiden kan jag ägna åt pokern...

En fattig pensionär till granne med illa fungerande 26 tummare från tidigt 90 tal har numera min gamla 32 tums widescreen.

Han har spelat 5 korts mörkpoker i 40 år, så jag skall nog be om lite tips i gengäld.

 

[end of update]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...