legendar Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Hej, såå sätter mig själv i en idiotisk situation här, har ingen read på fi men tycker hon verkar tight. Hela handen spelar jag värdelöst, därför vill jag gärna ha tips på hur man ska spela den ***** Hand 540297433 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 19 december 2007 00:43:30 Anna 17 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: anita49 (336.53) Plats 2: WMarsW (240.11) Plats 3: verran1 (204.79) Plats 4: tobler (116.34) Plats 5: chad313 (239.35) anita49 lägg LM 0.50 WMarsW lägg SM 1.00 ** Giv ** chad313 [Knh, Knr] *** Bet Runda 1 *** verran1 Syna 1.00 tobler Syna 1.00 chad313 Höj till 6.00 anita49 Höj till 16.00 WMarsW Lägg verran1 Lägg tobler Lägg chad313 Syna 16.00 *** Flop(Board): *** : [6h, Dk, Es] *** Bet Runda 2 *** anita49 Satsa 3.00 chad313 Höj till 30.00 Vet inte vad jag sysslar med, hjärnsläpp anita49 Syna 30.00 *** Turn(Board): *** : [6h, Dk, Es, 6k] *** Bet Runda 3 *** anita49 Passa chad313 Passa *** River(Board): *** : [6h, Dk, Es, 6k, Kns] *** Bet Runda 4 *** anita49 Passa chad313 Satsa 75.00 anita49 Höj till 289.00 Vet inte riktigt vad jag sysslar med, tänkte väl att hennes range som hon spelade pre kunde vara AA, KK, AK möjligtvis AQ då jag slår 3 av fyra händer, är detta fel tänkt? Känns som en fold pre kanske skulle vara standard? Peace Citera
Roggefort Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Pre-flop: helt okej att bara syna preflop på hennes höjning tycker jag. Du säger att hon är tight och kan mycket väl slå upp med starka händer. att syna ger dig möjligheten att ge upp handen om häga kort kommer på floppen. Post-flop: Här hade jag på sin höjd synat, om ens det. Du får inte den flopp du vill och personen i fråga betar rakt ut. Visst, det är en fjantig bet. Men vill du spela en stor pott med JJ med A och Q på brädan? På sin höjd syna, men även de kan vara fel beroende på vad man har för read på spelaren. Sen vet man ju inte vad för konstiga betar som folk väljer att göra med en triss (de är ju ändå 0.5/1 på SS vi pratar om). Turn: Som handen är spelad är de inte fel att checka här eftersom du antagligen är slagen på denna gata. Om handen vore spelad annorlunda hade du inte varit inne med så mycket pengar bara. River: Som handen utspela sig så är jag väldigt osäker på vad hon har. Nu när du äntligen får din hand då pangar hon på med allt hon har och de känns inte bra eller logiskt. Jag hade tilt-synat här och antagligen stirrat rakt in i AA. Men chansen att ett AQ lurar där bakom är inte heller omöjligt. Som sagt, blundat-synat-gråtit eller dragit en lättnadens suck. Problemet är att du får spela en alldeles för stor pott med den brädan. Om handen hade utspelat sig så för mig hade jag tänkt efter både en och två ggr innan jag väljer att syna. Jag hade inte skämts över en check på river här - framförallt inte om jag upplever de som du: "Vet inte riktigt vad jag sysslar med...", "Vet inte vad jag sysslar med här, hjärnsläpp". Ta din tid och fundera igenom din plan för handen och när de är din tur ta den tid du behöver. Vill du spela för hela din stack, eller vill du få handen till showdown? //Roggefort Citera
legendar Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Synen på flop va enligt mig själv tvivelaktig men Okej. Flopp bettet var katastrof. Känns som jag ofta (läs: alltid) är slagen genom flopp och turn, på river blir ju utsikterna lite bättre, men sitter endå i en jävlig sits. Men va väl redan lite semi-tiltad här, därför måste jag inte riktigt förstått vad jag höll på med.. Citera
Roggefort Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Om synen på flopp är tvivelaktig vet bara du Citera
dlinder Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Nu är du väl lite hård mot dig själv. Preflop spelar du bra, även om din höjning är väl liten. På flopp kan du bara syna om du vill, men det är inget fel att höja heller. Turn måste du checka. River är instacall. Citera
Pey Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Har hon inte AA här ska jag tamigfanken gå och köpa ett helt paket Kellogs Special K. Har hon QQ vet jag inte vad jag tar mig till! Citera
legendar Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Nu är du väl lite hård mot dig själv. Preflop spelar du bra, även om din höjning är väl liten. På flopp kan du bara syna om du vill, men det är inget fel att höja heller. Turn måste du checka. River är instacall. Håller nog med dig i stora drag förutom på rivern, där jag antagligen hade lagt mig om jag hade tänkt till lite och inte vart trött/semi-tiltad. Citera
Ängeln17 Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Nu är du väl lite hård mot dig själv. Preflop spelar du bra, även om din höjning är väl liten. På flopp kan du bara syna om du vill, men det är inget fel att höja heller. Turn måste du checka. River är instacall. Jag är inne på samma linje här. Citera
DocLame Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Nu är du väl lite hård mot dig själv. Preflop spelar du bra, även om din höjning är väl liten. På flopp kan du bara syna om du vill, men det är inget fel att höja heller. Turn måste du checka. River är instacall. +2 Citera
legendar Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Hmm känns som om spelet kanske inte va så fruktansvärt som jag först tyckte. Tror det beror på att när synen kom så visade han upp AA för mig, hade kanske inte reagerat så starkt på handen om jag faktikst va i ledning på rivern och dubblade upp. Tack för all respons/kritik! Peace Citera
Pey Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Haha! Ingen special K för mig! Citera
sturedenstore Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Nu är du väl lite hård mot dig själv. Preflop spelar du bra, även om din höjning är väl liten. På flopp kan du bara syna om du vill, men det är inget fel att höja heller. Turn måste du checka. River är instacall. Katjing! Citera
bandini Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Märklig spelare den där Anita49. Eller förlåt. Standardspel när folk vill slowa och ge gratiskort. Sen bombar hon på river när ett tredje stegkort dyker upp. Skulle vara intressant att se henne posta sina tankar här. Nu har jag ju facit, men jag hade nog åkt på tidsfoul om jag hamnat i den här sitsen på river. WP Citera
legendar Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Haha! Ingen special K för mig! Tyvärr inte Citera
bandini Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Haha! Ingen special K för mig! Lol, blöta Special K som ungarna geggat med är väl mumma. Citera
dlinder Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Håller nog med dig i stora drag förutom på rivern, där jag antagligen hade lagt mig om jag hade tänkt till lite och inte vart trött/semi-tiltad. Nog för att folk på den här nivån är lite "oförutsägbara", men det är ju svårt att sätta Fi på nötterna när h*n checkar river igen efter att du checkat bakom på turn. Sätt en note på Fi: "duttbetar nötter och slowspelar dem in i döden", så vet du till nästa gång. Citera
legendar Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Nog för att folk på den här nivån är lite "oförutsägbara", men det är ju svårt att sätta Fi på nötterna när h*n checkar river igen efter att du checkat bakom på turn. Sätt en note på Fi: "duttbetar nötter och slowspelar dem in i döden", så vet du till nästa gång. Det ska jag absolut göra bra tips! Citera
MJ Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 På floppen vet du att du är slagen( när du får synen). När du sedan sätter din 2 outare då vill du folda. Såklart kan du vid ett senare tillfälle folda om du VET att fi alltid spelar nötterna så här. Du skriver att det är en tight spelare. Någon har sagt att de spelar oförutsägbart på nivån. Skulle nog tro att det bland regulars är tvätemot det påståendet. Spelaren har kanske inte bluff i sitt spel. Citera
bandini Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Stora, avancerade bluffar som dyker upp oväntat på river är faktiskt rätt ovanliga på dessa nivåer. Däremot har folk en konstig fiilosofi när de vill ha betalt för bra händer. Den här typen av linjer är inte sällsynta. Kanske har de en erfarenhet av att folk betalar av. Men mest troligt vet de inte vad de sysslar med. Citera
Recommended Posts