Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

är oftast typ samma personer som spelar i livegamesen online och live på dom stakesen, iaf i Omaha. Enda skillnaden med live är att fiskarna oftast har mer pengar.

 

ibland blir jag sugen på att börja spela cg på svs igen, men är så less på siten så d blir nog inget- Men kan vara sjukt bra värde där ofta, vet många som vunnit några enkla hundra k där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

laddade precis över en del videoklipp från dom senaste veckorna från kameran till datorn. Finne en del ganska roliga klipp, men kvaliten är inte alltid den bästa så vi får se om d är något av det som kommer upp i den dramtida videobloggen sen.

 

Hittade bl a ett klipp där min lillebrorsa äger mig i fifa på playstation som är jävligt roligt och massa allmänt feststök från Lund där bl a någon kille rappar till musiken och vi festar 7 pers inne i ett litet studentrum med några tjejer från tyskland.

 

Är ganska svårt att komma ihåg att filma roliga saker plus att man inte alltid orkar bry sig när man väl gör något roligt. Så tyvärr har det blivit mkt filmande på fyllan och då brukar d inte bli så bra, förutom att man får höra jävligt roligt snack ibland :) Vore nice om man bara hade en kameraman som följde efter en dygnet runt så att alla guldgrejjer blir filmade. Om någon är sugen så är d bara o säga till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rolig grej från turneringen på cc idag:

 

Dan Glimne åkte ut efter tre händer! Han synade en höjning från blindsen (25-25 blinds) och på floppen :Kd::5d::2h: låg det till slut 1700 i mitten. Turn var :Qs:, Dan betar ut 1600 och fi går all-in (startstack 5000). Dan tar till slut synen med :Kh::Qc: och motståndaren (Alexander som vann Malmö Open) kan knappt tro att :2s::2c: står!

 

(Han hade 75 kvar efter den handen och jag fick äran att sätta in coup de grâce)

 

 

Lånade den här tråden för orka skapa ny och vi var inne på något slags CC-semispår! :D Det var inte den Dan Glimne jag förväntade mig att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ramz. Tror inte att jag skrivit i din dagbok tidigare. Men jag har för mig att du brukade lira fixed HU på ss.

Hur va motståndet där på 100/200 och uppåt?

Och hur ofta får man action/spela på dom nivåerna?

 

Har funderat länge på att slänga in en hundring där och köra lite HU, men har åxå känt att det kanske inte är värt d.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vilka belopp de rörde sig om?

 

Vi hade ju en swing en dag på limiten där vi va plus en miljon och sedan torskade en miljon ner till even under samma dag (11h session). På omahan så har jag väl aldrig swingat mer än 300k upp eller ner på en dag tror jag. Men detta var ju ett bra tag sen och då hade jag vunnit på svs så spelade med vinsterna, skulle aldrig sätta in sådana summor. Började svs kontot för längesen med 0k och grindade upp det över en längre period, så jag hade ju inte torskat en miljon som en del tror bara för att jag swingade en miljon ner på en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ramz. Tror inte att jag skrivit i din dagbok tidigare. Men jag har för mig att du brukade lira fixed HU på ss.

Hur va motståndet där på 100/200 och uppåt?

Och hur ofta får man action/spela på dom nivåerna?

 

Har funderat länge på att slänga in en hundring där och köra lite HU, men har åxå känt att det kanske inte är värt d.

 

vet inte hur det är just nu, men innan så var det ara Johanna22 som väntade på 200-400+ och han är helt ok. Sen så kommer det såklart fiskar ibland om man sitter och väntar själv, men dom skottar oftastoch hit n runnar gärna. På 50-100 och 100-200 så kan man nog få 1-2 bord action dagligen med en hel del mediokra spelare. Men som sagt 100-200 och upp var iaf ganska så dött under den tiden jag spelade där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart hos läkarn idag igen då efter att ha sovit med deras sömnutredningsapparat inatt. Mötet med lkaren slutade med att han sa att jag inte hade sömnapné och att det var inget dom kunde göra för mig förutom att han rekommenderade att gå ner en aning i vikt för att sova bättre och snarka mindre. Redan innan när jag var på vårdcentralen (de gav mig remiss) så sa jag att jag ville bli av med mina snarkningar och att jag sover väldigt länge och ofta vaknar outvilad, men att jag inte hade några andningsuppehåll när jag sov (apné).

 

Så varför i helvette har jag vart hos dom 2 ggr nu plus sovit med en fet irriterande jävla apparat samt betalat 320 kr för besväret när det enda dom kan bota är sömnapné vilket jag sa redan från början när jag gick till vårdcentralen att jag garanterat inte hade? Fuck my life alltså....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart hos läkarn idag igen då efter att ha sovit med deras sömnutredningsapparat inatt. Mötet med lkaren slutade med att han sa att jag inte hade sömnapné och att det var inget dom kunde göra för mig förutom att han rekommenderade att gå ner en aning i vikt för att sova bättre och snarka mindre. Redan innan när jag var på vårdcentralen (de gav mig remiss) så sa jag att jag ville bli av med mina snarkningar och att jag sover väldigt länge och ofta vaknar outvilad, men att jag inte hade några andningsuppehåll när jag sov (apné).

 

Så varför i helvette har jag vart hos dom 2 ggr nu plus sovit med en fet irriterande jävla apparat samt betalat 320 kr för besväret när det enda dom kan bota är sömnapné vilket jag sa redan från början när jag gick till vårdcentralen att jag garanterat inte hade? Fuck my life alltså....

 

jag ber om ursäkt om din misär är mitt nöje men...HAHA :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ber om ursäkt om din misär är mitt nöje men...HAHA :D

 

Lugnt, jag garvade själv efter att jag skrivit den sista paragrafen. Jag har en konstig kärlek till misär :)

 

det sjuka är att läkarn ville göra ett till litet test "för säkerhets skull" för att kolla om jag hade något syndrom som var rätt så sällsynt. Då lär man ju få betala 200kr i avgift igen antar jag, dom är riktiga hustlers ffs!

 

Kan man begära sina penagr tillbaka om man betalat 320k för en undersökning som man själv visste och meddelade att man inte behövde från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt, jag garvade själv efter att jag skrivit den sista paragrafen. Jag har en konstig kärlek till misär :)

 

det sjuka är att läkarn ville göra ett till litet test "för säkerhets skull" för att kolla om jag hade något syndrom som var rätt så sällsynt. Då lär man ju få betala 200kr i avgift igen antar jag, dom är riktiga hustlers ffs!

 

Kan man begära sina penagr tillbaka om man betalat 320k för en undersökning som man själv visste och meddelade att man inte behövde från början?

 

 

Om inte annat kan du nog stämma staten för att dom tog betalt 320k för ett läkarbesök...Känns inte riktigt rätt när barn lider i afrika :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...