Gå till innehåll

KK i mitten av live turnering


Recommended Posts

Den här handen utspelade sig under WPT boot camp för 2 veckor sedan. Jag har runt 40k i marker. FI1 har drygt 30k och FI2 drygt 25k. Kommer inte ihåg allt i detalj men försöker så gott jag kan.

 

FI 1: Pensionerad amerikan som sagt till mig att han är ganska färsk. Har varit väldigt tight och spelat ganska scared. Han har inte öppnat någon pott med sämre än högt PP eller AK. Han har vid något tillfälle överbettat potten allin med TPTK för att slippa ta fler beslut vid senare tillfällen. Detta har dock varit när han har varit ganska shortstacked.

 

FI 2: Medelålders amerikansk dam. Ny vid bordet. Inga andra reads.

 

Jag: Spelat ganska TAG. Har stulit en hel del potter.

 

 

Handen: Medelstack runt 27k. Blinds 400/800 ante 50

 

FI1, UTG. Öppnar för 3k

 

Jag: UTG+1 :Kc::Ks: . Väljer att endast syna. Verkligen inte standard men för att förklara mig tänkte jag så här: Bordet hade varit väldigt tight. Jag ville variera mig lite. Jag tänker att om jag reraisar definierar jag min hand allt för väl eftersom FI1 var så tight. FI1 hade haft en tendens att överbetta med TP på floppen. Jag tror inte att han continuation bettar med 1010-KK om ett A floppar. Alltså kan jag antagligen komma undan handen billigt om han har AK och han floppar A.

 

FI2: På knappen. synar

 

Floppen: :3h::3d::Js:

 

FI1: All in

 

Jag: ??

 

Sitter och funderar i flera minuter på vad jag ska göra. Är inte rädd för FI2. FI1 hade ju precis som jag hade trott överbettat potten. Men den här gången har han mycket mer marker än tidigare och han överbettar mycket mer än tidigare. Är ju bara 2 händer jag är rädd för AA och JJ. Känns verkligen inte som att han skulle överbetta potten all in med en floppad kåk och har han AA känns det nästan som att jag får ta smällen. Å andra sidan har han varit mycket tight och jag har svårt att tro att han gör det här spelet med något annat som jag slår än QQ. I cashgame hade jag synat utan att blinka men här står turneringen på spel. Synar jag och förlorar har jag fortfarande drygt 10k kvar. Solklar syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

 

asdålig kallsyn mot donks btw

 

Får absolut ta åt mig det där. Håller med till 100%. Skulle verkligen ha 3 bettat pre.

 

Är det en tomte så kan han väl ha vad som helst men jag gissar på QQ eller AA. Hmmm, kanske AK också. Jag tror AK...

 

Självklar syn. Varför spelade du annars handen preflop?

 

AK känns verkligen som att det går bort. Av det jag sett honom göra innan skulle han inte riskera hela sin stack på en bluff. Han var för övrigt ingen uber tomte. Utan mest en solid spelare som spelade extremt vek/tight.

 

Synen är grymt lätt om man tänker på vad jag har. Blir dock lite skeptisk när jag tänker på vad han har. I mina ögon är det endast QQ som jag slår alternativt delning med KK. Men jag skulle aldrig kunna hitta folden här. Var mest nyfiken på om det fanns någon som möjligtvis skulle det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför luktar det inte AA?

för att de inte vill att han ska ha det.

 

 

 

 

iaf jag synar här men det känns inte helt bra. nitar är ju inte duktiga och det finns antaglien ingen direkt tanke med hans överbett annant än "usch för jobbiga beslut jag bettar allt så slipper jag tänka" typ. känns som det är så de fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaf de här rangen är jättetighta, spelar han AJ så är det syn...:

 

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

27,720 games 0.016 secs 1,732,500 games/sec

 

Board: 3d 3h Js

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.041% 56.26% 01.79% 15594 495.00 { KcKs }

Hand 1: 41.959% 40.17% 01.79% 11136 495.00 { JJ+, AJs, AJo }

 

 

---

 

15,840 games 0.005 secs 3,168,000 games/sec

 

Board: 3d 3h Js

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 42.254% 39.13% 03.13% 6198 495.00 { KcKs }

Hand 1: 57.746% 54.62% 03.13% 8652 495.00 { JJ+ }

 

 

---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe

 

Om jag skall vara allvarlig så luktade det AA. Är det en tight tomte så är AA överepresenterad. Är det en her ober ubertomte så kan han ha AK.

 

Han vet att du har en hand eftersom du synade med så höga blinds. Då hade han nog inte vågat ställa med QQ utan bettat ut och vikit vid omslag. Liksom vad kan du höja med i sådant fall, typ bara JJ, KK och AA.

 

Nog går det att hitta ett lägg men det är svårt mot en tomte. Då måste du verkligen in innanför pannbenet på fi.

 

Det värsta med denna hand är att fi inte ens använde omvänd psykologi. Han var så pissnödig att han tokförsvarade sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att du inte visar hur stark din hand verkligen är pre tycker jag en ställ här med AA skulle vara väldigt konstig. Kan inte heller se att FI skulle ställa AI här när han floppat kåken, därför går JJ bort.

Jag tror att FI sitter med QQ, och sätter dig på minst ett A eller K (Kanske båda). Om han istället bara väljer att höja på floppen, får syn och får sedan se ett A eller K på turn/river kommer han stå inför svåra beslut. Och som du nämnde hade FI tidigare tryckt in pengarna tidigt i handen för att slippa ta vidare beslut. Därför gör FI AI-moven här med QQ. ;)

 

Du synade va? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att du inte visar hur stark din hand verkligen är pre tycker jag en ställ här med AA skulle vara väldigt konstig. Kan inte heller se att FI skulle ställa AI här när han floppat kåken, därför går JJ bort.

Jag tror att FI sitter med QQ, och sätter dig på minst ett A eller K (Kanske båda). Om han istället bara väljer att höja på floppen, får syn och får sedan se ett A eller K på turn/river kommer han stå inför svåra beslut. Och som du nämnde hade FI tidigare tryckt in pengarna tidigt i handen för att slippa ta vidare beslut. Därför gör FI AI-moven här med QQ. ;)

 

Du synade va? :D

 

Precis så här tänkte jag. Kändes som att QQ var mest trolig. Jag synade, FI2 foldade och FI1 kastade upp JJ. Jag fick ingen hjälp och förlorade större delen av stacken. Tänkte egentligen aldrig folda och tyckte det kändes som en ganska given syn. Ville mest höra ifall någon hade resonerat annorlunda i och med den read jag hade på FI. Jag ångrar självklart att jag inte 3 bettade pre. Han hade i och för sig antagligen synat men jag hade haft lite fold equity ändå med tanke på att han var så tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så här tänkte jag. Kändes som att QQ var mest trolig. Jag synade, FI2 foldade och FI1 kastade upp JJ. Jag fick ingen hjälp och förlorade större delen av stacken. Tänkte egentligen aldrig folda och tyckte det kändes som en ganska given syn. Ville mest höra ifall någon hade resonerat annorlunda i och med den read jag hade på FI. Jag ångrar självklart att jag inte 3 bettade pre. Han hade i och för sig antagligen synat men jag hade haft lite fold equity ändå med tanke på att han var så tight.

 

Okej, tråkigt. :(

 

Ja, som du säger borde du förmodligen ha tre bettat pre. Men, men.

 

Hur gick turneringen tillslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tråkigt. :(

 

Ja, som du säger borde du förmodligen ha tre bettat pre. Men, men.

 

Hur gick turneringen tillslut?

 

Turneringen gick inget vidare efter den här handen. Lyckades sno till mig lite marker och låg uppe på 18k när jag hamnade all in med AK mot Q9 pre mot en shortstack. Floppen kom 9,x,x och jag låg då på 10k igen. Hamnade tillslut all in med JJ mot QQ och AA pre. Ingen hjälp och jag var ute. Vann gjorde för övrigt en ung finländare som kan se fram emot att spela 10st WPT turneringar. Grymt rolig resa var det i alla fall.

 

/Robster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...