Gå till innehåll

Inaktivitetsavgift???


Retal

Recommended Posts

Vi har noterat att ditt Betway-konto har varit inaktivt i sex månader.

 

I enlighet med våra regler och villkor* tar vi ut en administrativ avgift på $10 torsdag 20 december.

 

Helst vill vi förstås att du börjar spela hos Betway.com igen. Vi har lagt till massor av nya spel och kampanjer den senaste tiden. För att undvika avgiften behöver du bara spela för riktiga pengar hos Betway senast 20 december.

 

 

Logga in hos Betway.com och spela nu

 

Hoppas vi får se dig hos Betway.com igen snart!

 

Vänliga hälsningar,

 

Betway.com

 

Jag har då då sannerligen inte tänkt sätta in några pengar där så frågan är om man kan säga upp kontot helt å hållet? Har som sagt inte spelat där på minst 6 månader och tänker inte börja spela där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också ett sånt mail precis. Det står inte ens någonting om en "administrativ avgift på $10" i deras regler och villkor.

 

nä jag kan inte heller hitta åt nått sånt till länken som dom skickat, jag fattar ingenting.

Har mailat dom nu och frågat lite så jag väntar på svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Administrativ avgift" Det måste verkligen kräva stora personalresurser att bara ha ett konto liggandes där lol

 

Jag fick också mailet. Tänkte att jag kanske hade glömt lite pengar där så jag loggade in och kollade. Saldot var $0.01 så de får gärna ta de pengarna.

 

Jag mailade dem direkt och bad dem avsluta mitt konto. Återkommer här med svar på om det gick bra att göra så. Förmodligen inte... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde det var ett skämt först. Tog ut alla pengar för nåt år sedan så dem kan ju inte dra någonting. Håller med om att det borde vara precis tvärtom att man skulle få 10$ insatta för att locka tillbaka oss inaktiva. Myckeet konstigt. Man kanske får en räkning hemskickad om man inte har tillräckligt pengar på kontot...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi är ledsna över att du vill stänga ditt konto.

 

Om jag snabbt får förklara varför detta utförs.

Anledningen är att ditt konto automatiskt går in i ett inaktivt tillstånd efter 5 månader av inaktivitet och en påminnelse skickas ut till dig eftersom du fortfarande har pengar på ditt konto.

 

Om du loggar in igen på ditt konto igen kommer ditt konto att aktiveras igen och inga avgifter kommer att tas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har noterat att ditt Betway-konto har varit inaktivt i sex månader.

 

I enlighet med våra regler och villkor* tar vi ut en administrativ avgift på $10 torsdag 20 december.

 

Helst vill vi förstås att du börjar spela hos Betway.com igen. Vi har lagt till massor av nya spel och kampanjer den senaste tiden. För att undvika avgiften behöver du bara spela för riktiga pengar hos Betway senast 20 december.

 

 

Logga in hos Betway.com och spela nu

 

Hoppas vi får se dig hos Betway.com igen snart!

 

Vänliga hälsningar,

 

Betway.com

 

Jag har då då sannerligen inte tänkt sätta in några pengar där så frågan är om man kan säga upp kontot helt å hållet? Har som sagt inte spelat där på minst 6 månader och tänker inte börja spela där heller.

 

Som ses i denna tråd http://pokerforum.nu/forum/fristaende-pokerrum/40718-akta-er-foer-partypoker-6.html så har party poker också en sådan avgift. Finns det fler pokersiter som har det kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi är ledsna över att du vill stänga ditt konto.

 

Om jag snabbt får förklara varför detta utförs.

Anledningen är att ditt konto automatiskt går in i ett inaktivt tillstånd efter 5 månader av inaktivitet och en påminnelse skickas ut till dig eftersom du fortfarande har pengar på ditt konto.

 

Om du loggar in igen på ditt konto igen kommer ditt konto att aktiveras igen och inga avgifter kommer att tas.

 

Jag skrev och frågade hur jag skulle gå tillväga om jag ville avsluta mitt konto hos dem, till svar fick jag följande:

"Hej,

 

Ditt konto är nu stängt.

 

Om du önskar öppna det igen ber jag dig kontakta support@betway.com

 

Ha en fortsatt trevlig dag!"

 

HAHA, så jävla pajasartat beteende. Borde väl vara bättre för dom att låta pengarna ligga där och förränta sig.

Konstigt att de inte har ett standardsvar som de skickar till alla. Det känns nästan lite obehagligt att de har mina kontouppgifter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha något emot att inaktiva kunder har en massa pengar liggande på mitt bankkonto så att det står och tickar in ränta för mig... så jag fattar inte hur det resonerar

 

Kanske jag som har missat nått men jag förstår inte vartifrån ni får att sajterna skulle tjäna på att folk har sina pengar liggandes där. Dom är ju ingen bank. För att det överhuvudtaget ska finnas någon ränta så måste dom ju låna ut pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske jag som har missat nått men jag förstår inte vartifrån ni får att sajterna skulle tjäna på att folk har sina pengar liggandes där. Dom är ju ingen bank. För att det överhuvudtaget ska finnas någon ränta så måste dom ju låna ut pengar.

 

Nä, det stämmer och det är väl inte särskilt troligt att en pokersite pysslar med utlåning. Så visst kanske dom inte tjänar något på att ha pengar liggandes på inaktiva konton. Men med den hårda konkurrensen som är kan man ju fråga sig om det är speciellt smart att börja ta ut avgifter till höger & vänster. Det skapar ju bara en massa badwill och är åtminstonde i mina ögon (det bör påpekas att jag dock är tämligen avogt inställd till skitbolaget sen tidigare) inte rätt väg om man vill vända inaktiva spelare till aktiva (och inkomstbringande) spelare. Tror att det är betydligt fler spelare som lackar och avslutar sina konton än blir aktiva.

 

Men men, ledningen har kanske i likhet med supporten fått sina managementkunskaper från Hermods (undra om någon kidsen på PF vet vad det är 8-) ).

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi är ledsna över att du vill stänga ditt konto.

 

Om jag snabbt får förklara varför detta utförs.

Anledningen är att ditt konto automatiskt går in i ett inaktivt tillstånd efter 5 månader av inaktivitet och en påminnelse skickas ut till dig eftersom du fortfarande har pengar på ditt konto.

 

Om du loggar in igen på ditt konto igen kommer ditt konto att aktiveras igen och inga avgifter kommer att tas.

 

Låter ju som man bara behöver logga in, de säger ju inte att man måste sätta in pengar eller spela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker tillochmed att det låter som ett riktigt billigt trick!

 

Om kontot "aktiveras" om man skulle logga in igen, så är det ju ingen skillnad jämfört med hur det var innan dom skickade ut hotbrevet om att ta en avgift. Jävla dumheter, sånt där gör mig riktigt förbannad.

 

Kontot aktiveras väl varje gång man loggar in?

 

Nej jag hoppas verkligen att mitt konto med uppgifter är fullständigt raderat nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Parbet tar ut en liknande avgift. Jag har ett konto, men har inte spelat på det på ett bra tag. När jag efter ett bra tag loggade in så var jag helt säker på att saldot hade minskat sedan senast, så jag mejlade supporten och frågade. Då säger de att när man inte spelat på tre månader så börjar de att ta ut en avgift på $2 per månad som man inte spelar där. Också ett j-a sätt att behandla sina kunder. Det kostar dem knappast något att man har ett konto där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...