Sjogren Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Postad 27 December , 2007 Spelat 5 SNG hittils, 2 håller jag på o lirar just nu. Har plussat lite just nu. Måste posta en HH från ena bordet jag kör PokerStars Spel #14131275735: Turnering #71735427, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång II (15/30) - 2007/12/27 - 11:38:56 (ET) Bord '71735427 1' 6-max Plats #1 har knappen Plats 1: wheels61 (1785 i marker) Plats 2: Andy,JL (195 i marker) Plats 3: frrZ (1100 i marker) Plats 4: rchag22 (1615 i marker) Plats 5: anderssj (2600 i marker) Plats 6: MahonC (1705 i marker) Andy,JL: lägger lilla mörken 15 frrZ: lägger stora mörken 30 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [Ac Th] rchag22: lägger sig anderssj: höjer 60 till 90 MahonC: lägger sig wheels61: synar 90 Andy,JL: lägger sig frrZ: synar 60 *** FLOPP *** [Td 3s 5c] frrZ: satsar 30 anderssj: höjer 90 till 120 wheels61: lägger sig frrZ: synar 90 *** TURN *** [Td 3s 5c] [3h] frrZ: passar anderssj: satsar 120 frrZ: synar 120 *** RIVER *** [Td 3s 5c 3h] [8c] frrZ: lägger sig anderssj vann 765 från pott Kommer han direkt från playmoney?? Ja troligen. Tackar för den frrZ:lol: Citera
Sjogren Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Postad 28 December , 2007 Gårdagen gick inget vidare. Hade en del oflyt, men spelade trots allt ganska OK. Slutade -4 dollar. Började nyss köra 2 6.50 dollar SNG med 10 spelare. Gick bra till en början men åkte på en sur utdragning PokerStars Spel #14151915269: Turnering #71837928, $6.00+$0.50 Holdem Utan Limit - Omgång IV (50/100) - 2007/12/28 - 08:58:52 (ET) Bord '71837928 1' 9-max Plats #4 har knappen Plats 2: handyman27 (980 i marker) Plats 3: Rounder1604 (2775 i marker) Plats 4: anderssj (1470 i marker) Plats 5: kyass (1920 i marker) Plats 8: BigBonnie97 (4755 i marker) Plats 9: cjal (1600 i marker) kyass: lägger lilla mörken 50 BigBonnie97: lägger stora mörken 100 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [Jh Jc] cjal: lägger sig handyman27: lägger sig Rounder1604: höjer 300 till 400 anderssj: synar 400 kyass: lägger sig BigBonnie97: lägger sig *** FLOPP *** [Jd 2c 4d] Rounder1604: satsar 300 anderssj: höjer 300 till 600 Rounder1604: höjer 1200 till 1800 anderssj: synar 470 och är all-in *** TURN *** [Jd 2c 4d] [4c] *** RIVER *** [Jd 2c 4d 4c] [4s] *** VISNING *** Rounder1604: visar [4h Ah] (fyrtal, fyror) anderssj: visar [Jh Jc] (en kåk, knektar över fyror) Rounder1604 vann 3090 från pott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 3090 | Avgift 0 Bord [Jd 2c 4d 4c 4s] Plats 3: Rounder1604 visade [4h Ah] och vann (3090) med fyrtal, fyror Plats 4: anderssj (knappen) visade [Jh Jc] och förlorade med en kåk, knektar över fyror Vad är oddsen:cry: Får se hur mycket jag kör idag. Har känts som jag bara åker på bad beats dom senaste dagarna. Åkte nyss ur den andra också. Fick in alla marker preflopp med AA o får syn av KK o han hittar självklart en kung Citera
Sjogren Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Postad 28 December , 2007 Åkt ut 2 SNG till. Skiter o köra på Stars nu. Har varit så här i tre dagar nu o jag har ändå spelat bra. Testar o köralite på mitt egna konto på Eurobet, om det går skit där också blir det film. Jag känner mig inte så tiltad, men testar någon MTT eller sNG eller CG eller nåt Citera
Anderssj Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 Gårdagen gick sådär för oss båda. När jag kom em från jobbet spelade jag två SnG men kom inte ITM i någon, förlora KK mot AK och efter kände jag att jag inte hade någon lust att böjra med några fler SnG och slaska bort ännu mer pengar, när jag försökte sno småpotter blev jag hela tiden reraisad så jag slutade spela, kändes sådär igår. Vi förlorade 15 dollar igår, första förlustdagen och med den oturen vi hade igår (jag hade ju inte så mycket otur men Kristian hade det, åtminstone sa han det ) så känns 15 dollar nästan lite. Idag har jag spelat fyra stycken och vunnit en, kommit tvåa i två stycken och fyra i en så jag har plussat lite grann. För Kristian har det gått sådär men han fick avsluta dagen med vinst så det är bara hoppas att det vänder för honom. Dagen slutar 7 dollar upp. Får hoppas att det vänder lite imorgon då det blir en del gridn tror jag, sedan funderar vi på att börja på en ny sajt, Everset kanske? Citera
Sjogren Postad 29 December , 2007 Författare Rapport Postad 29 December , 2007 Idag tänkte vi kanske köra lite V75 o Stryktipset. Vi kör nog en del HH på V75 o V/P sen får vi se om vi kör hela Stryktipset eller väljer ut lite matcher o köra på. Vi lägger kanske upp lite tips här o tar gärna emot tips Citera
dasgrosse Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Nu hittade jag din dagbok Sjogren, Lycka till spelet.. Hur har gått för er sen start då? Citera
Anderssj Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Spelade två 6.60 SnG 6 spelare och kom tvåa i båda. Spelade väldigt bra och kom som chipleder heads up men förloradeen all-in på båda när jag var favorit, rätt surt men är ändå nöjd med spelet som börjar stämma väldigt bra. Har ju inte spelat Holdem på ett tag innan jag började förra veckan och det har gått väldigt bra. Får hoppas det håller i sig. En rätt skön pott, spelade på esset hela vägen men han verkade ju vara ganska tom ändå PokerStars Spel #14173078594: Turnering #71944494, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång II (15/30) - 2007/12/29 - 05:52:33 (ET) Bord '71944494 1' 6-max Plats #6 har knappen Plats 1: Cashier4me (1390 i marker) Plats 2: ki muuhl (1705 i marker) Plats 4: anderssj (3190 i marker) Plats 5: Spyver (1155 i marker) Plats 6: alexx_y_z (1560 i marker) Cashier4me: lägger lilla mörken 15 ki muuhl: lägger stora mörken 30 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [Jd Qd] anderssj: höjer 60 till 90 Spyver: lägger sig alexx_y_z: lägger sig Cashier4me: lägger sig ki muuhl: synar 60 *** FLOPP *** [4s 2h Ac] ki muuhl: satsar 30 anderssj: höjer 120 till 150 ki muuhl: synar 120 *** TURN *** [4s 2h Ac] [Qh] ki muuhl: passar anderssj: satsar 240 ki muuhl: synar 240 *** RIVER *** [4s 2h Ac Qh] [Ks] ki muuhl: passar anderssj: satsar 450 ki muuhl: synar 450 *** VISNING *** anderssj: visar [Jd Qd] (ett par i damer) ki muuhl: mucks hand anderssj vann 1875 från pott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 1875 | Avgift 0 Bord [4s 2h Ac Qh Ks] Plats 1: Cashier4me (lilla mörken) lagda innan Flopp Plats 2: ki muuhl (stora mörken) muckade [5h 5s] Plats 4: anderssj visade [Jd Qd] och vann (1875) med ett par i damer Plats 5: Spyver lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 6: alexx_y_z (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte) Citera
Sjogren Postad 29 December , 2007 Författare Rapport Postad 29 December , 2007 Blev tyvärr ingen V75 eller Stryktipset:-( Men det får kanske bli nästa vecka, så ska vi försöka reka lite till det. Men det blev en del poker istället:mrgreen: Och det gick bra. Vi spelade bra båda två idag. Annars brukar ofta någon plussa o den andra gå minus så det var kul att det funka för oss båda idag. Vet inte exakt hur mycket vi plussade, ska kolla det imorgon, men rullen ligger nu på 511 dollar. Så det var en bra dag o vi kom upp till 500 som var ett av våra mål. Så nu satsar vi vidare mot 1000 dollar Nu hittade jag din dagbok Sjogren, Lycka till spelet.. Hur har gått för er sen start då? Vi har dubblat rullen nu... Citera
Anderssj Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Idag har det gått helt okej förutom att Kristian hade en dålgi period där han missade money i fyra raka annars hade rullen varit betydligt högre. Spelade en SnG för ett tag sedan och var väldigt nära att vinna, ställde in med AJ och fick syn av KJ och sen klonkar han in stegen på river Annars hade rullen varit 12 dollar högre men nu ligger den på 525 dollar i alla fall. Sitter och spelar en turnering på UltimateBet för tillfället, 15 dollar i inköp och jag ligger 7/52, det var 361 från början så jag hoppas den ger lite cash. 40 får pengar men jag hoppas på en ännu mer framskjuten placering än 40:e. Citera
Anderssj Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Åkte tyvärr ut på bubblan i turren på UltimateBet. Fick KK och alla pengar åkte in mot AA, efter det hade jag 6000 kvar men dom försvann i given efter då jag gick all-in och motståndaren floppade trissen. Känns väldigt tungt då jag hade haft 30000 om jag vunnit med KK och varit överlägsen chipleader men tyvärr ville det sig inte. får ta nya tag imorgon. Citera
Sjogren Postad 4 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2008 Dom senaste dagarna har vi inte spelat så mycket, vi har gått med lite plus under den tiden. Vi har idag börjat på everset där vi har två bonusar oxå som vi hoppas kunna klara av. Men vi kommer fortsätta på Stars. Vi kommer fortsätta att köra mest SNG. Men som sagt, har det tyvärr inte blivit så mycket spel dom senaste dagarna så vi har inte skrivit i dagboken på ett par dagar, men det ska bli bättre Vi lägger upp alla våra dagsresultat: 17 dec: + 18 $ 18 dec: + 45.6 $ 19 dec: + 6 $ 20 dec: + 15 $ 21 dec:: + 81 $ 22 dec: + 15 $ 23 dec: + 13 $ 24 dec: - 25 dec: + 30 $ 26 dec: + 44 $ 27 dec: + 15 $ 28 dec: + 7 $ 29 dec: + 50 $ 30 dec: + 1 $ 31 dec: + 14 $ 1 jan: - 23 $ 2 jan: - 4 $ 3 jan: + 33 $ 4 jan: $ December: 276 $ Totalt: : 282 $ Rullen på Stars ligger på 525 $ Rullen på Everest 200 $ Citera
Anderssj Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Har litat lite idag, började med att spela fyra SnG när jag kom hem från jobbet men gick sådär, fick bara pengar i en, ställde in som favorit två gånger på floppen men förlorade tyvärr dom två annars hade jag nog haft två andraplatser till eller nån förstaplats. Sedan spelade jag fyra SnG för ett tag sedan och vann tre och kom tvåa i en så det blev plus för min del idag. Nu har vi en bonus att gå för på Everest oxå så det blir nog rätt mycket spel där. Dagen slutar 21 dollar plus. Citera
Anderssj Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Har spelat fyra SnG nu och kommit 3-3-2-3. Har förlorat med QT mot T9, Q9 mot T9 och KQ mot T9, T9:orna grinar mig i ansiktet just nu kan man lugnt säga, om jag vunnit två av dom tre ovanför hade jag kommit etta i en och tvåa i en minst men nu blev det inte så tyvärr. Är lite tiltad så blir inte mycket spel på ett tag. Citera
Sjogren Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 Har spelat 8 SNG hittils idag o det haer gått riktigt dåligt. Bara kommit itm i två. Har åkt på en hel del sura utdragningar. Det har varit AA,KK;QQ som jag har tappat på idag. Men på ganska många allin pre så det har varit en del oflyt. Sitter o kör en 5 dollars SNG med 27 spelare på Stars o ligger 2:a med 10 kvar. Sen kör jag en 10 dollars MTT på Eurobet på mitt egna konto. Vi var 573 från början o är 193 kvar, jag ligger 10:a Förlora en stor pott nu på Stars med floppad toppar o färgdrag o åkte ner till 9:e plats:-( Citera
Sjogren Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2008 Vann SNG på Stars. Var chipleader nästan hela tiden med 7 kvar. Sen HU blev ganksa lång, han lyckades dra ut mig tre gånger innan jag lyckades vinna. rRullen på Stars är nu uppe i 632 dollar. NYTT REKORD På turneringen på Eurobet går det OK. Ligger 11/57 Är itm nu. Förlorade en stor jävla pott mot chipleader med AK mot 4-10 (!!!) Han lyckades träffa 4:an på river. Jag gjorde en stor höjning pre, kankse 6 ggr BB, men han synar ändå. Fattar inte hur han kan vara chipleader med sånt spel. Ligger tvåa på mitt bord Citera
Sjogren Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Turren på Eurobet slutade jag på 46:e plats:oops: Låg på 14:e plats o satsade mot segern, men det gick inte den här gången.... Kankse ikväll Gårdagen slutade en bit över + 50 dollar Vet inte vad jag ska köra idag. Har kört 4 SNG o utdragningarna har bara fortsatt. Har åkt ur 3 och är kvar i en. Kankse kör några med 45 spelare eller nåt liknande istället. Ska kolla om ja hittar några bra MTT på Eurobet eller Stars. Blir nog en del MTT ikväll. Sen ska jag köra Söndagsfrirullen på FullTilt ! Citera
Sjogren Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Idag har det tyvärr inte blivit så mycket poker som vanligt Blev 8 SNG. 3 förstaplatser o en andraplats. Blev lite plus men gick sådär tycker jag. Får se vad jag ska göra imorgon...Anders är jobbar just nu, har gått ungefär lika dåligt för han idag. Rullen på Stars ligger på 618 $ o på Everest 251 $ Citera
Anderssj Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Har precis kommit hem från jobbet nu. Är fyra nätter kvar att jobba nu innan jag är ledig en vecka. Spelade åtta SnG igår kväll. Började med fyra stycken men gick sådär, fick väldigt bra kort, spelade väldigt bra men blev utdragen väldigt ofta, tog en paus och spelade fyra stycken till. Spelade grymt bra då men blev utdragen igen, ännu värre den här gången. Har ju hört att det finns väldigt mycket fisk på Everest och det märktes igår kan jag säga men kan inte fatta att dom ska slå en hela tiden när man är favorit, sjukt jobbigt. Har ingen superkoll men gårdagen slutar nog 13 dollar minus eller nåt skulle jag tro. Ska käka lite frukost nu och gå och sova ett par timmar efter det och sedan kan det bli lite poker kanske. Citera
Sjogren Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2008 Igår blev det bara 3 `SNG för mig. En itm. Spelasde ingenting i förrgår, var inne i Stockholm i lägenheten o sov över där. Var skönt att vara utan pokern, kollade på film så de var skönt med en liten paus från pokern. Och idag har jag kört 4 SNG. Kom 2-1-3-1. Bubblade på en efter två allin där jag var ganska storfavorit men blev utdragen av samma kille, sen gick jag allin på floppen AA2 tror jag det var med 75 o han hade A10 så det var lite taskig tajming. Annars tycker jag att jag spelat väldigt bra idag. Uppehållet på två¨dagar var bra. Kände mig fokuserad o är nöjd med mitt spel. Tyvärr blev det ganska många split på rivder när jag hade bättre kicker o stege etc men that´s poker:-) Vet inte hur mycket poker det blir idag. Men det gick bra nu o jag spelade bra så det blir nog en del Håller på med lunch nu, ska kolla om jag hittar någon MTT som jag ska köra sen också Rullen på Stars ligger på 647 $ Citera
Slimmyjimmy Postad 10 Januari , 2008 Rapport Postad 10 Januari , 2008 Kul att du kikar in, Kristian berättade för mig att han läst din dagbok och sa till mig att det var kul och intressant läsning så jag ska kolla in din dagbok imorgon och tack för tipset om SvS, det uppskattas verkligen!Vi funderar att gå över till SvS, Everest eller FullTilt oxå men har inte bestämt om vi ska göra det eller vilken sajt vi ska börja på. På SvS är ju motståndet sådär men finns ju ingen bonus att hämta där tyvärr men vi får se hur vi ska göra. Nån som har erfarenhet från nån av dom tre sajterna kan ju skriva hur ni tycker vi ska göra, skulle vara kanonschysst. Har idag gått över till Holdem, spelade ju Omaha H/L innan men har slutat med det idag för den här gången. Körde två Holdem SnG idag och det funkade och kändes bra så jag bestämde mig för att gå över till det, finns ju lite fler spel när det gäller Holdem och sedan kan vi hjälpa varandra mer om vi spelar samma sak, blir ju mer intressant då. För min del blev dagens placeringar 1,3,1,3,4,2 och det blev ett plus på 24 dollar och sammanlagt för dagboken ett plus på 44 dollar då Kristian vann 18 dollar. Känns extra bra när man på första dagen med Holdem slår Kristian i inspelade pengar men synd att det inte blev mer bara På återhörande imorgon, då är det dags att börja jobba oxå. Ser att ni valt Everest redan men när ni är klara med bonusen tycker jag ni ska snegla åt Full Tilt. 100% upp till 600 dollar bonus + att man lätt kan hitta rakeback om man surfar runt lite på nätet. GL! Citera
Sjogren Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2008 Ser att ni valt Everest redan men när ni är klara med bonusen tycker jag ni ska snegla åt Full Tilt. 100% upp till 600 dollar bonus + att man lätt kan hitta rakeback om man surfar runt lite på nätet. GL! Tack för tipset! Everest bonus är ju enkel bara man har tid o spela. Men vi har kollat lite på FullTilt också. Ska kolla upp dom Har kört 4 SNg. Blev 4-2-2-1. Det gick fortsatt bra, men förlorade två HU när jag var chipleader Ena snubben skulle sitta o gå allin hela tiden odet andra förlorade jag ett par slantsinglingar, lite synd att man inte vann en till i allafall, men det blev plus i allafall. Rullen på Stars ligger på 668 $ Så jag har väl plussat drygt 50 dollar nu på 8 SNG. Känner mig stark o ska väl ta vara på formen o köra lite mera Ska in på everest o försöka få up den rullen lite ar gått lite dåligt där ett par dar nu... EDIT: Slimmyjimmy jag såg att du hade en dagbok förut, vad hände med den? Citera
Sjogren Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2008 Blev 5 SNG till på Stars o det fortsatte o gå bra. Blev 5-1-1-3-1. Nu är rullen uppe på 705$ och när jag började idag var den på 614 så det blev nästan 100 dollar upp. Så det var en bra dag. Imorgon vet jag inte vad som händer. Vi tänkte kanske åka in till Östermalms IP o kolla på Isracing, men Anders jobbar kväll så vi får se hur det blir med det... Om vi inte gör det kanske vi börjar kolla lite på Stryktipset o V75. Vore kul o köra, var ett tag sen nu. Men vi får se. Blev 13 SNG på Stars o 9st var itm. Så det är jag klart nöjd med. Det har flytit på bra hela dan, hoppas de bara fortsätter imorgon. Vi får se om vi ska gå upp i nivå snart också. Citera
Sjogren Postad 11 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2008 Har kört 8 SNG hittils. Har gått lite plus. Har börjat tröttna på Everest, gillar inte klienten, ganska dålig trafik på SNG (jämfört med Stars ) Blindsen går ju aldrig upp. Man får ju sitta o köra HU med blinds på 20-40 när man har 2500 för fan. Annars har jag kört 2 MTT på Eurobet, och håller på med en nu. Kom till finalbordet på ena, men det var en 5 dollars med 200 spelare o jag åkte som 10:a med A6 mot A2. Där blev det knappt några pengar. Ska köra färdigt den här turren, sen ska jag nog göra något annat ett tag. Kanske kolla lite på V75 o Stryktipset imorgon. Om det är någon annan som tänkte köra kan ni höra av er så kan vi utbyta lite tips Turren på Eurobet var det 435 från början o nu är vi 156. Jag ligger 54:a med lite över average. 40 får pengar... Citera
datob_83 Postad 11 Januari , 2008 Rapport Postad 11 Januari , 2008 Ser ju riktigt bra ut! Mycket ITM! Jag kör en hel del SNG på stars jag med! Gillar strukturen där! Håller på att försöka bygga rulle nu genom sngs och mtts mestadels! Lycka till i turneringen! //Tobbe Citera
Sjogren Postad 11 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2008 Ser ju riktigt bra ut! Mycket ITM! Jag kör en hel del SNG på stars jag med! Gillar strukturen där! Håller på att försöka bygga rulle nu genom sngs och mtts mestadels! Lycka till i turneringen! //Tobbe Vad nickafr du o vilken nivå?? Ja Stars struktur är vbra, men Everest är värdelös. Kanske slutar där fast det finns en väldigt bra bonus, får se. Vi brukar mest köra 6 spelare, inte 10 o det funkar bra. Är lite roligare då när man kan spela lite lösare. SNG är väldigt bra att köra för att bygga rulle. Vi har 3.5*dubblat våran på 3 veckor ungefär. Lite trist bara att dom inte har någon bonus. Turren går OK. Ligger 45/87 Citera
Recommended Posts