stasjo Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 8max NL100 Spelat kanske 50 händer med Fi han är 19% VP$IP/17% pfr Han verkar spela aggressivt men ändå seriöst. Mina stats är kanske 21%/9% och jag har 3-bettat en kille vid ett annat gemensamt bord tidigare, fått omslag och lagt mig. Effektiv stack ca 80$ Hero was dealt KsKc 5 fold Fi (dealer) Raise -> 3.5$ Hero reraise -> 11.5$ BB fold Fi call FLOP POT= 24$ AsJc5s Hero bets 15$ Fi Raise -> 30$ (40$ kvar i stacken) Hero calls TURN POT = 84$ AsJc5s 9h Hero checks (tänker lite) Fi allin 40$ (blixt push) Hero ?? FLOP spelet, hur tänka? En avancerad Fi lär ju inte sätta mig på ett ess särskilt ofta och därmed har han ju ett läge att dra ett move. (Ax förutom AK är inte en vanlig hand att 3-betta preflop på dessa bord) Vidre, vilka ess synar Fi min 3-bet med? Ok, AK lär han ju syna in men AQ?? tveksamt. Hade Fi minraisat med ett ess här eller hade han bara synat hela vägen? AA och JJ känns som händer som kan slå mig men återigen, särskilt om Fi har AA bör han slowplaya. Förutsatt att man tar synen flop. Förändrar Fis turn push någonting? Kan man vika turn? Citera
Recommended Posts