Gå till innehåll

Bara ett jävla gnäll


crillux

Recommended Posts

Som sagt, bara gnäll. Säg sen inte att du inte blev varnad.

 

6400 händer på FL $1/2 med plus på ca 200BB. Det känns ju okej. Och vad händer då? Jo, 300 händer och minus 70BB. Bra eller anus? Mest anus faktiskt.

 

Det värsta är att när jag tittar igenom händerna tycker jag mig inte ha spelat så dåligt. Gjorde faktiskt några bra läggningar när jag läste motståndarna rätt. Mest utdragningar och skit i övrigt.

 

Och frågan till er som orkat läsa gnället är: hur jävla illa kan det gå egentligen? Kan man skriva ett sånt här bottennapp på oturskontot eller är -70BB på 300 händer ett bevis för att man spelar som en jävla tomte? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls onormalt. Sen spelar man ju ofta sämre i takt med att självförtroendet sjunker. När det går snabbt utför så har man sannolikt spelat överaggro. Har du PT/PO så kolla upp det. Kolla framför allt på positionsspelet, jag kan slå vad om att du överspelat knapp och blinds.

 

Så egentligen är väl svaret Ja, förmodligen har du spelat som en tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, bara gnäll. Säg sen inte att du inte blev varnad.

 

6400 händer på FL $1/2 med plus på ca 200BB. Det känns ju okej. Och vad händer då? Jo, 300 händer och minus 70BB. Bra eller anus? Mest anus faktiskt.

 

Det värsta är att när jag tittar igenom händerna tycker jag mig inte ha spelat så dåligt. Gjorde faktiskt några bra läggningar när jag läste motståndarna rätt. Mest utdragningar och skit i övrigt.

 

Och frågan till er som orkat läsa gnället är: hur jävla illa kan det gå egentligen? Kan man skriva ett sånt här bottennapp på oturskontot eller är -70BB på 300 händer ett bevis för att man spelar som en jävla tomte? :roll:

 

Nu spelar jag vääääldigt sällan FL. Men att nångång då och då tappa 70BB på 300 händer ser jag inte som nåt onormalt. Om du har kollat igenom de händerna du tappade på och som du säger, känner att du spelade de korrekt så självklart skriver man in dom på oturskontot.

 

Om det nu är så att du har tappat mycket på händer som känns mindre självklara så föreslår jag att du lägger upp hh på dessa så man får nått konkret att utgå ifrån.

 

GL! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla framför allt på positionsspelet, jag kan slå vad om att du överspelat knapp och blinds.

 

Så egentligen är väl svaret Ja, förmodligen har du spelat som en tomte.

 

Intressant, ska kolla upp positionsbiten.

 

Men det är väl sannolikt att anta att åtminstone delar av förlusten får skrivas på tomte/tilt-kontot.

 

Fiskbilden var ju eeh... rolig. Blev postaren ifråga bannad pga den eller för annat jäkelskap?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, bara gnäll. Säg sen inte att du inte blev varnad.

 

6400 händer på FL $1/2 med plus på ca 200BB. Det känns ju okej. Och vad händer då? Jo, 300 händer och minus 70BB. Bra eller anus? Mest anus faktiskt.

 

Det värsta är att när jag tittar igenom händerna tycker jag mig inte ha spelat så dåligt. Gjorde faktiskt några bra läggningar när jag läste motståndarna rätt. Mest utdragningar och skit i övrigt.

 

Och frågan till er som orkat läsa gnället är: hur jävla illa kan det gå egentligen? Kan man skriva ett sånt här bottennapp på oturskontot eller är -70BB på 300 händer ett bevis för att man spelar som en jävla tomte? :roll:

 

 

Helt normalt, händer hela tiden. Du har ju haft en riktigt bra period innan så förr eller senare kommer en rejäl downswing.

 

Igår backade jag först150BB på 500 händer FL $1/2 sedan ytterligare 100BB följande 1000 händer. Var alltså nere $300 efter 1500 händer. Sen spelade jag 500händer till och gick på dem plus 100BB slutade dan -200BB.

 

Jag spelar iofs 6-max och där är ju swingsen större men det kanske du också gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar iofs 6-max och där är ju swingsen större men det kanske du också gör?

 

Nix. Håller mig till fullring, åtminstone än så länge.

 

Men visst svänger det. Samtidigt stämmer det nog att när man tappar snabbt så "semitiltar" man nog bort en del också.

 

Det är ju ingen totalkatastrof (och jag plussade tillbaka några BB igår) eftersom jag ändå ligger plus. Men kul är det inte. Skönt att få gnälla lite ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...