Gå till innehåll

Eury har spillt cola på laptopen!


mrfiskman

Recommended Posts

Jag spillde fem droppar kaffe (utan socker) på min förra eller förrföra laptop, så jag vet lite.

 

-självklart gäller ingen garanti

-skruva loss tangentbordet och skölj det under kranen var det råd jag fick. Det låter ju helt sjukt, men så gör man tydligen. I mitt fall hjälpte det inte. Med socker i drycken är det tydligen värre, så prognosen är väl inte så positiv.

-ett nytt tangentbord var inte så dyrt och det var en baggis att montera själv. Har du ett seprat tangentbord, kan du ju köra vidare med det om inte du har nån tangent som är kortsluten hela tiden.

-Se det positivt. Nu har du lärt dig att ALDRIG ha vätskor i närheten av en dator. Det kommer inte att hända igen, eller hur..?

 

Passa på att skratta åt vilken massa tecken man kan få med en enda tangenttryckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fatar inte hr man kan ta loss det

är väl beroende på modellen, hur lätt det är...inge manual?

vad har du för modell?... går de att googla fram kanske

 

där en dell iaf, men skiljer väl stort på modeller också

http://www.wikihow.com/Remove-a-Laptop-Keyboard-from-a-Dell-Latitude-D505

 

Before undertaking this project all by yourself, it is recommended that you go through the manual provided by the manufacturer or do so once or twice in presense of an authorized technical person.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försäkring!

hmm, jadu, det får nån annan svara på.... har du nåt som täcker det så är de ju kanske onödigt du skruvar upp den

 

men beror ju på självrisken också...bara lite kladdiga tangenter så får du väl betala allt själv iaf? (men om nån kunnig gör det, riskerar du ju inte att ha sönder nåt annat i processen)

 

skruva upp den kanske garantin blir ogiltig..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin äv väl väldigt olika, haft några polare med dator från jobbet, dom fick inte ens öppna chassit på stationära... men normalt e de nog bara att skruva upp den ja.... Oftast går de rätt bra bara man svänger upp o ner direkt o låter de rinna ur....men just cola(eller annat sött) är ju ett helsike då det börjar klibba, måste skruvas upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte garantin försvinner för man öppnar den, på de flesta får man sätta in nytt minne osv utan att garantin blir ogiltlig. Har bara hällt öl över min, vände upp och ner på den så allt rann av sen var den som ny.

 

Hällt eller spillt?

 

Är det här något du rekommenderar som en allmän rengöring? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...