Gå till innehåll

SNG @ SvS by Frankie


HotRodFranki

Recommended Posts

HU säger du är din svaghet..

T.ex. med A8 vid 23:38.. Raisa bara upp den till 450 (3 x BBs), det räcker..

 

Tycker itne allin/fold vid HU är speciellt bra taktik :P

 

Annars har jag inga kommentarer..

 

 

Eller jo.. Det va nån AQ tidigt i HU'n också.. samma där.. Raisa bara upp den en bit..

 

Han kan ju syna med t.ex. K8 eller andra "medelhänder".. Missar han dom så får du iaf 3 BBs.. Han synar ju inte din AI med annat än A8+ TT+ etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ställa med J10 i slutet på headsup ? de räcker la å syna hans raise, å sen när knekten kommer på flopp måste du givetvis vara allin, men säg att floppen hade kommit enfärgad med en färg du saknar eller 2-2-3 eller nåt, då har du fortfarande chansen att folda handen å med det en liten chans att gneta dig tillbaka med din nästa hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU säger du är din svaghet..

T.ex. med A8 vid 23:38.. Raisa bara upp den till 450 (3 x BBs), det räcker..

 

Tycker itne allin/fold vid HU är speciellt bra taktik :P

 

Annars har jag inga kommentarer..

 

 

Eller jo.. Det va nån AQ tidigt i HU'n också.. samma där.. Raisa bara upp den en bit..

 

Han kan ju syna med t.ex. K8 eller andra "medelhänder".. Missar han dom så får du iaf 3 BBs.. Han synar ju inte din AI med annat än A8+ TT+ etc..

 

 

Tack! Ska tänka på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ställa med J10 i slutet på headsup ? de räcker la å syna hans raise, å sen när knekten kommer på flopp måste du givetvis vara allin, men säg att floppen hade kommit enfärgad med en färg du saknar eller 2-2-3 eller nåt, då har du fortfarande chansen att folda handen å med det en liten chans att gneta dig tillbaka med din nästa hand!

Tack för din åsikt, men...

jag kan väl ändå inte göra annat än att pusha med ca 5bb kvar eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du lirar helt ok fram tills heads up. Men i heads up så känns det som om du väntar på tillräckligt bra händer att lira. Detta gör att blindsen äter upp din stack och att du tappar initiativ och aggressivitet.

 

Jag är ingen superstjärna var det gäller heads up. Men jag tycker mig se att du höjer alldeles för lite på knappen. Höj oftare på knappen oavsett hand. Detta kan göra att din motståndare blir passiv istället.

 

Ett annat tips skulle kunna vara att syna oftare på pre för att lira ut motståndaren på floppen. Men det lämpar sig bäst om man har hyfsat bra med marker när heads up börjar.

 

Vad det gäller denna hu så har du lite oflyt eftersom du träffar par i knektar samtidigt som han träffa tvåpar. Inte mycket att göra åt dock. Det blev ju en ganska avgjörande faktor i denna hu.

 

PS: Hur gör man för att göra sådana avi filmer på när man spela poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du lirar helt ok fram tills heads up. Men i heads up så känns det som om du väntar på tillräckligt bra händer att lira. Detta gör att blindsen äter upp din stack och att du tappar initiativ och aggressivitet.

 

Jag är ingen superstjärna var det gäller heads up. Men jag tycker mig se att du höjer alldeles för lite på knappen. Höj oftare på knappen oavsett hand. Detta kan göra att din motståndare blir passiv istället.

 

Ett annat tips skulle kunna vara att syna oftare på pre för att lira ut motståndaren på floppen. Men det lämpar sig bäst om man har hyfsat bra med marker när heads up börjar.

 

Vad det gäller denna hu så har du lite oflyt eftersom du träffar par i knektar samtidigt som han träffa tvåpar. Inte mycket att göra åt dock. Det blev ju en ganska avgjörande faktor i denna hu.

 

PS: Hur gör man för att göra sådana avi filmer på när man spela poker?

 

Tack!

Here you go : http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare superbad, jag tänkte skriva detta medans jag tittar, för att inte behöva påverkas av resultatet!

 

Först ut:

 

Att folda A4 från small blind när knappen -carolin, som tycker J4 är svinbra har limpat från knappen...

Det tyckte jag var lite svagt, jag skulle då ha åtminstonde limpat med, troligen höjt från sb med ett svagt ess

 

En spontan kommentar är att du ofta under filmen resonerar att det var lika bra att du spelade som du gjorde beroende på utfallet. dvs, om nån raisar efter att du lagt dig eller om du skulle ha missat floppen. Men resultatet avgör som du nog vet inte hur "rätt" du spelade handen.

 

Sjukt kortsnitt förövrigt...

AK 2 ggr och AA 2 ggr

 

inte mycket att kommentera inledningsvis.

personligen tycker jag att mer press från knappen på bubblan vore på sin plats när du är chipleader, i det att du har mycket equity mot den som ligger tvåa. backelina har allt att vinna och inget att förlora, hon kommer vara mer benägen att syna för att dubbla upp än den som ligger tvåa för närvarande.

Däremot när backelina sitter med en stack på ungefär 2 bb skulle jag ställa in med 98 från bb, hellre än att ge henne sb gratis. Även om jag vet att hon KOMMER att syna

 

På första handen HU överbetar du hårt, och med din tajta image så kan han i min -och troligen även sin- fiskhjärna folda ända uppåt AT i det läget, skulle jag gissa.

Jag försvarar hellre min hand med 3 ggr bb och hoppas på att motspelaren hittar ett ess på hand och reraisar alternativt synar och träffar sitt ess på floppen.

Med din höjning tar du bort händer ur motspelarens handdistrubution som du VILL ha kvar, medans andra slantsinglingar som du ändå skulle fått ett race mot kommer ställa.

 

Du säger att du tror du är för weak tight HU och han stjäl från dig hela tiden. Om du känner att han stjäl från dig, gå med dina instinkter och höj. Eller syna och spela ut honom på floppen. Generellt när han minihöjer kan du syna med vad skit som helst (3-1 är bra odds speciellt när han höjer så frekvent). Detta tyckte jag mig se ganska omgående i HU, om du foldar för mycket till minihöjning kommer han fortsätta minihöja med all tänkbar skit. Du måste spela tillbaks och göra klart att om han ska höja bort dig måste han riskera mycket större del av sin stack. Så brukar jag resonera iallafall.

 

Du säger ju också själv att folk generellt synar med mer skit på dessa skitnivåer, med det sagt kan du värdehöja med fler händer direkt du hamnar HU. I synnerhet när mörkarna är så där höga. Man kan inte vänta på par och starka ess headsup. Höj med MYCKET fler händer(med vilka två kort som helst. bluffa också, men du måste vara beredd på att fortsätta bluffen efter floppen. Du bara ska ha 50% av potterna) bruka din tighta image och fortsättningsatsa mer -men var beredd att kasta när du stöter på patrull.

 

du säger att du får skräp när du får 84s 23 minuter in i filmen, och där tror jag ditt "problem" ligger. 84s är inte skräp hu, speciellt inte när motståndaren limpar. du har sannolikt två levande kort, och vad som är ännu bättre är att motståndaren med stor sannolikhet kommer missa floppen oavsett hur din egen hand utvecklas -och det måste du använda till din fördel.

(jag pausade filmen här för att skriva lite tankar, och såg sedan att du bluffade -bra!)

I nästa hand höjer du med Q5. OM jag ska välja några händer som jag försöker undvika att höja med till varje pris i holdem så är det svaga damer och svaga knektar off suit. jag slår hellre upp med 54o tex, eller vilka två kort som helst som relaterar till varandra. Enkortshänder är jobbiga. svaga kungar däremot måste man spela HU.

 

jag hatar all-in eller fold så här "tidigt" i mörkernivåerna. Du vinner så lite i förhållande till risken. Då fungerar din motståndares taktik bättre i det här spelet just nu. Han minihöjer och du slänger.

Du har visat upp händer för att verka tight. Men faktum är att du inte bara verkar tight -du ÄR tight.

Du överbetar med bra och han slänger. När dock syn kommer från någon av er så kommer han kunna komma undan, medans du sannolikt kommer vara slagen. Jag ger han 65% chans till seger efter handen där du går all in med A8.

Vi tittar vidare!

 

oj! Jag fick rätt. Direkt.

Din J3 träffar knekten och du går ur position all in på extremt farliga floppen 9TJ med två ruter, och du möts av en syn med tvåpar.

Tycker du agerar lite för snabbt här. alla knektar besegrar dig, QT är en mardröm. överpar, och två par och set och stegar. Kanske är det svårt att släppa toppar headsup, men jag föredrar ändå en pottbet, han kommer trots allt slänga det som han slänger mot en all in. All in-överbeten på flopp tycker jag osar drag och desperation, varför jag iochförsig eventuellt skulle tänka mig att syna med mellanpar, men det är ju det ända du slår om du får syn. Eller rediga drag som faktiskt kan vara favorit mot din hand.

Överbeta aldrig potten, du ger dig själv för dåliga odds. förövrigt kan ju han ställa in med en bluff om du ger han lite utrymme, vilket ger dig extra värde!

 

Nu må jag sova.

Tack för titten.

Ska försöka fixa upp en egen film från samma nivå så du får såga mig! ;-)

 

God jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ändrat taktik och utnyttjat din tajta image när HU började.

 

Andra handen AQ skulle varit en självklar limp eller mini-

raise för mig, för att sedan spela på floppen.

 

Träffar man floppen - slow spela.

Missar du floppen - betta eller raisa för information.

 

Om handen går till river borde du ha bra information om

hans hand och kuna spela därefter.

 

Generellt tror jag det ofta är bra att verka svag (checka/syna) för att se flopp med bra starthänder HU.

 

Särskilt om man tidigare spelat stabilt och tajt...

 

Prova ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A4off 14 min in i din video, limp på knappen kan vara hur bred som helst och shorten ställer ju inte bara sådär med din image? (vissa tänker juh itne på hur andra spelar men) jag hade raisat 250 och bettat ut på flop, kvittar vilken bräda..

 

och AQos första handen HU, raisa bara 3xBB för att sedan betta ut alla brädor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...