Gå till innehåll

valuta konto i sverige


liraren54

Recommended Posts

Det är riktigt, dock åker du ändå på bankens växlingsavgift när du ska föra över till ditt SEK-konto, och jag tror faktiskt inte den är så mycket lägre. Om du däremot använder kontot uteslutande som "mellanhand" för att sedan föra över pengar till andra pokerkonton i dollar, är det ju en utmärkt lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv testat detta; Dock så för inte Neteller över i dollar, utan dom växlar lik förbaskat till SEK innan överföringen. Det hjälper inte hur mycket du bönar och ber, dom handlar inte i USD säger dom. Trots att ditt konto är i USD och du kan föra över till siter i USD. Dom vill ha sina 1,9% oavsett......

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv testat detta; Dock så för inte Neteller över i dollar, utan dom växlar lik förbaskat till SEK innan överföringen. Det hjälper inte hur mycket du bönar och ber, dom handlar inte i USD säger dom. Trots att ditt konto är i USD och du kan föra över till siter i USD. Dom vill ha sina 1,9% oavsett......

 

/A

 

Tänkte ändå prova och se hur det funkar. Men växlar isåfall neteller över till skr, sen när dem hamnar på banken så blir det $ igen på valuta kontot?

Sen om man ska ha de i skr så blir det yttligare en växling? hmm,, a jag får spana lite på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har öppnat 2 st konto på min bank för pokern !

Ett sparkonto som ger lite ränta (typ 3,25% tror jag) - detta kan ja inte koppla VISA kort till utan jag har öppnat ett konto till där jag gör överföringarna med VISA.

 

Detta för att slippa internetplånböcker dels pga räntor och sen när man som bäst behöver dom så ska man verifiera ngt :evil: .

Finns fler fördelar som att slippa dollarns bergodal-bana, man har alltid pengarna i skr förutom den slanten man har på pokersiten, Känns oxå säkrare !

 

 

EDIT: finns bättre sparkonton än mitt (swedbank), men har inte tagit tag i detta än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har öppnat 2 st konto på min bank för pokern !

Ett sparkonto som ger lite ränta (typ 3,25% tror jag) - detta kan ja inte koppla VISA kort till utan jag har öppnat ett konto till där jag gör överföringarna med VISA.

 

Tar du ut och sätter in relativt ofta kommer du backa på detta upplägg då swedbank har höga avgifter på sina korttransaktioner till utland.

Icabanken hade lägst för ett halvår sedan då jag kollade på sådant. (Gratis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok här är svarsmailet jag fick ifrån neteller när jag ville byta tilll konto på min bank till USD:

 

Dear Mr. ,

 

Due to changes in US legislation at the beginning of 2007, NETELLER is no longer able to send any wires in the USD currency. We have to send the wires in EUR, GBP, SEK, DKK or NOK.

 

If you were to use your USD Bank Account, it would have to go from USD to EUR and back to USD, at your bank account. This would actually cause more of a conversion, rather than less.

 

If you wish to avoid conversion, you are able to have your NETELLER base currency to SEK, but then there would still be conversion between most merchants. I would have to recommend leaving the bank account as it is, and only having to convert the one time from USD to SEK.

 

Please let us know if you still wish to use the USD bank account, but we cannot send the actual wires in USD. Thank you.

 

Best Regards

 

Phillip (259)

 

Senior Processing Support Agent

 

NETELLER

 

 

Så bästa är som han säger att låta det vara kvar som det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...