Gå till innehåll

Bok anpassad speciellt för Sitt n Go?


star1

Recommended Posts

Hej!

 

Finns det någon bok som riktar sig speciellt på Sitt n Go spel? Själv så spelar jag de lägre inköpen (max 5$) och skulle vilja slipa upp kunskaper just kring detta område!

 

Alla tips uppskattas

 

Med vänliga hälsningar

 

star1

 

Det finns flera stycken. Den jag har läst är Collin Moshman - Sit 'n Go Strategy. Den är rätt bra, framförallt i sina handanalyser och i sitt sätt att vissa hur offensivt spel av olika slag fungerar när blindsen blir höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar den för nybörjare?

 

Svårt att säga. Den försöker vara lite allmän pokerbok i början, men det blir ju ganska patetiskt och alltför fragmentariskt. Den är ett bra komplement till Harrington iallafall, och jag tycker att man helst ska läsa ett antal olika böcker.

 

 

Här är en annan bok som har nämnts i detta forum http://www.sitandgobooks.com/.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vad kan man börja med då?

 

Jag har faktiskt varit ganska slapp med pokerböcker och lärt mig mycket av att spela.. (2 år). Allt är på micro bord, där känner jag mig trygg, men så fort jag ökar en level så känns det inte lika tryggt och jag vågar inte lika mycket. Därför kallar jag mig fortfarande nybörjare.

 

Jag tycker Sitt N Go är roligast av alla typer av holdem spel, och det är där jag vill slipa till kunskaperna. Funkar den boken bra eller ska man köpa några andra också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gå över ån...

 

här på forumet finns den lysande tråden:

 

http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/22008-laenksamlingen-foer-oss-som-spelar-sngs.html

Tack! :D

 

Jag skulle köpa Mattias Dimfelts bok. Lätt värt den investeringen. Enkel och snabb att läsa. Om du är nybörjare sparar du snabbt in pengarna boken kostade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...