Gå till innehåll

0.5/1 AA får motstånd pre


Recommended Posts

***** Hand 533791789 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, December 12, 2007 4:36:57 PM

Adam Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Kryptonite (53.75)

Plats 2: Lisa87 (79.21)

Plats 3: Estrellaa (52.17)

Plats 4: Surreman (104.77)

Plats 5: parre (195.00)

Plats 6: Casten (91.30)

Plats 7: Calle Kula (111.33)

Plats 8: maats65 (92.73)

Plats 9: Maagus (115.35)

Plats 10: Tii-Tii (103.29)

Lisa87 lägg LM 0.50

Surreman lägg SM 1.00

** Giv **

Kryptonite [N/A, N/A]

Lisa87 [Es, Ek]

Surreman [N/A, N/A]

parre [N/A, N/A]

Casten [N/A, N/A]

Calle Kula [N/A, N/A]

maats65 [N/A, N/A]

Maagus [N/A, N/A]

Tii-Tii [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

parre Lägg

Casten Syna 1.00

Calle Kula Höj till 2.00

maats65 Lägg

Maagus Lägg

Tii-Tii Lägg

Kryptonite Lägg

Lisa87 Höj till 10.00

Surreman Lägg

Casten Lägg

Calle Kula Höj till 18.00

 

Hur raisar vi här?

Slår vi om eller pushar vi direkt?

 

Han visar ju på styrka när han re-raisar igen, vad sätter vi honom på?

 

QQ-AA? (AA mindre troligt ofc)

 

Vi har relativt liten stack och skulle nästan kunna pusha här?

 

Hade det varit fulla inköp på SVS (200BB's).. Hur spelar vi då? Finns det nått värde i att slå om igen eller är det bara trycka in degen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog re-raisa till 40 eller så, då kommer hans respons nästan garanterat att bli att ställa för du har inte många kronor kvar, o då har du fått in hela din stack + hans pre, med bästa handen, alternativt betta in resten på floppen om han bara kallsynar, han kan inte lägga med dom potoddsen då, syna typ 10-15 kr för o komma in i 140 potten.. finns inte en chans att han viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn är aldrig ett alternativ här, ellerhur?

 

Låt oss säga att vi och fi är djupa.. 300bb's..

Vad gör vi då? Slår upp till 50?

 

FI lär inte syna push med t.ex. QQ/KK men han lär syna 50..

 

Så ett omslag till 50 och sen beta stenhårt på flop (om den ser fin ut).. Funkar det med djupa stackar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn är aldrig ett alternativ här, ellerhur?

 

Låt oss säga att vi och fi är djupa.. 300bb's..

Vad gör vi då? Slår upp till 50?

 

FI lär inte syna push med t.ex. QQ/KK men han lär syna 50..

 

Så ett omslag till 50 och sen beta stenhårt på flop (om den ser fin ut).. Funkar det med djupa stackar?

Det är 0,5/1 på svs .. han synar förmodligen en push pre med ända ner till 22 =) men om förutsättningen är att fi är BRA .. så är ytterligare ett omslag, som jag sa, till 40-50 eller så en bra grej, ger fi någorlunda potodds på synen, och om brädan sen är blank, så lär du dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon sa, på denna nivå på SvS synar han förmodligen en push med alla pockets och även ibland AQ samt AK.

 

Även om vi utgår ifrån att FI är bra tycker jag nog att push är rätt här, han visar som sagt styrka genom att reraisa och kommer förmodligen inte lägga en push med tanke på stackdjupet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med akuellt stackdjup Raise+syn ev Raise + push på flop beroende på om han ställer eller bara synar.

 

Med större stackdjup så kan ju en kallsyn vara bättre. Då du kan representera JJ-QQ eller AK på det sättet och kanske få han att betala av postflop med en sämre hand. Antingen genom att han har/träffar sämre par eller genom att han försöker bluffa ut dig ur potten.

 

Normalt är ju annars att försöka få in så mycket som möjligt pre med AA. Dock vinner man ofta mer om man inte skyltar för mycket med sina AA. Beror som sagt på status på fi.

 

Just här mot en förmodad lag maniac så är ju pushen kanske inte fel. (ioförsig är det just dessa som försöker bluffa ut dig ur potten efter flop så med djupa stackar kan återigen syn vara bättre.)

 

Tänk på att syn pre och att sen syna eller pusha all-in post flop alltid ger samma resultat som att pusha eller syna all-in pre om du blir synad och alla korten läggs på bordet. Så att med en halvshort stack bara syna pre och alltid oavsett vad som kommer på flop syna/pusha inte kan prestera sämre än om du gör det pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att syn pre och att sen syna eller pusha all-in post flop alltid ger samma resultat som att pusha eller syna all-in pre om du blir synad och alla korten läggs på bordet. Så att med en halvshort stack bara syna pre och alltid oavsett vad som kommer på flop syna/pusha inte kan prestera sämre än om du gör det pre.

 

Det där tyckte jag lät konstigt. Det har väl att göra med hur ofta Fi foldar preflop respektive postflop? Sista exemplet - att köra stop-and-go - kan väl i vissa lägen vara bättre än att pusha pre? Om Fi har en benägenhet att syna friskt preflop med säg exempelvis AK men ofta lägger oträffat mot push på floppen. Eller det var kanske det du menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer..

 

Jag ställer nog här i alla lägen, oavsett FI och stackjup..

 

Jag tycker att kallsyn här INTE är ett alternativ, ALDRIG.. Vi MÅSTE smälla upp den igen så att han verkligen får betala om han ska se en flop..

Problemet blir då att vi får svårt att släppa vid en låg flop eller Q/J/K flop..

 

Kommer J vet vi inte om han har JJ eller QQ.. Kommer Q vet vi inte om han har JJ eller KK o.s.v...

 

 

Jag tycker PUSH här känns rätt då han visar på styrka.. Kan ha 4beta här så kan han nog syna AI, gör han inte det så, fine.. Vi har fått ett par BB's av honom och vi slapp bli utdragna ;P

 

 

Jag valde att pusha och fi synade och potten gick till mig.. Ledsen FI visade KK :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ska man verkligen vara så rädd att bli utdragen när fi har två outs? Jag tror du får ut mer värde av handen med en re-raise preflop till ett belopp där du (och han) är committad. Typ 54. Du får såna där "fuck you"-all ins av en massa mindre par som kanske viker om du går all in. Det är klart han floppar ett set en gång på åtta, men det gör ju du också.

 

Man kan väl rimligen anta att du har den bästa handen så här långt ;-) Går du all in och han lägger sig har du ju hjälpt honom att fatta rätt beslut.

 

Men det är klart - om du VET att fi synar med 22+ och AQ+, så kan du ju lika gärna få in allt på en gång. Är folk verkligen så dåliga på Svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...