Gå till innehåll

KK möter massiv överbet på trissad bräda


Recommended Posts

ERGYN. :)

 

Tycker dina funderingar makes sense, men mot en random HU-fisk på b2b så lönar det sig inte att syna här. Kanske bara upprepar mig själv men är läskigt trött.

 

 

 

Ok, då har jag koll på vem du är. Jag antog att eftersom han köpte in fullt så hade han någorlunda koll på läget, men kanske överskattade honom. Borde helt enkelt ha foldat utan att tänka på vad han hade eller inte hade pga av priset att veta. Tänkte kanske ett steg längre än vad situationen krävde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då har jag koll på vem du är. Jag antog att eftersom han köpte in fullt så hade han någorlunda koll på läget, men kanske överskattade honom. Borde helt enkelt ha foldat utan att tänka på vad han hade eller inte hade pga av priset att veta. Tänkte kanske ett steg längre än vad situationen krävde.

 

Precis! Första tanken i den här situationen blir ju syn, men tänker man ett steg längre inser man att det inte är värt det i längden helt enkelt.

 

Ska sluta spamma din tråd med saker du redan vet, lycka till i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag inte betar floppen tänker jag i dom här banorna: Han har förmodligen ingenting, de enda kortet jag egentligen behöver vara rädd för är en 2a, har han en 2a är jag redan slagen och sparar pengar, är han tom foldar han om jag betar. Varför inte låta honom träffa en tex J på turn och beta då? Tyckte floppen såg totalt ofarlig ut och tog det beslutet. Om floppen sett annorlunda ut, exempelvis 5:h: 6:h: 10:s:, hade jag förmodligen pottat.

 

Du har ju svaret redan här i din analys under handens gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Och med ditt spel har du totalt lurat honom att du inte har KK, så nästa gång när han bara har en 8:a och gör samma spel så har han gått rakt i din fälla!!

 

 

...? Eller så går du rakt in i fyrtal igen eftersom du inte drar iväg en raise pre. Men vem vet, Ditt spel kanske funkar i play money hörnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag inte betar floppen tänker jag i dom här banorna: Han har förmodligen ingenting, de enda kortet jag egentligen behöver vara rädd för är en 2a, har han en 2a är jag redan slagen och sparar pengar, är han tom foldar han om jag betar. Varför inte låta honom träffa en tex J på turn och beta då? Tyckte floppen såg totalt ofarlig ut och tog det beslutet. Om floppen sett annorlunda ut, exempelvis 5:h: 6:h: 10:s:, hade jag förmodligen pottat.

 

Vad jag inte förstår är ditt bet på rivern, varför inte checka bakom. Eftersom du redan på floppen börjat umgås med tanken att han kan ha en 2 och vill där spar a pengar, alternativt är han tom och då lägger han.

På rivern så kan du inte få mer betalt utan det kan bara kosta dig mer pengar då han gör ett move som ser ut som en steal men är stål.

 

Då du spelat så passivt hela vägen så bör du checka rivern.

 

Lite upprepningar men du förstår nog hur jag tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag inte förstår är ditt bet på rivern, varför inte checka bakom. Eftersom du redan på floppen börjat umgås med tanken att han kan ha en 2 och vill där spar a pengar, alternativt är han tom och då lägger han.

På rivern så kan du inte få mer betalt utan det kan bara kosta dig mer pengar då han gör ett move som ser ut som en steal men är stål.

 

Då du spelat så passivt hela vägen så bör du checka rivern.

 

Lite upprepningar men du förstår nog hur jag tänker.

 

Är du allvarlig? Check på river är så fruktansvärt dåligt att det finns inte. Att antyda att man inte ska beta river bara för att man checkar flopp visar bara på att du har enorma hål i ditt spel.

 

Vad gäller handen är syn preflop naturligtvis värdelöst då han inte skriver någon motivering som "överaggro FI" eller liknande. Flopp kan check vara ett bra spel däremot, vi leder nästan alltid men får vi spela en stor pott (vilket vi är ute efter om vi bettar) är vi ofta efter lik förbannat. Dessutom är potten i nuläget så liten att det inte ger så mycket att vinna den plus att ett turnkort ytterst sällan ger FI en bättre hand än oss.

 

Turn är ofta värd att raisa, du har en maskerad hand och jag tror inte att han släpper många händer med någon slags showdownvalue. Har du bara synat till river ska du självklart betta ganska stort men sen är det bara att vika. Lönar sig i princip inte att fundera på hur han kan ha något bra efter att ha spelat så här.

 

Om han bluffar måste du folda över 90% av gångerna och det är ett alldes för galet bet att göra. Tror knappast att du vinner 50% av gångerna om du synar. Lägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lika kasst spel som alla missfoster på Svenska Spel som inte kan höja med sina händer preflopp och kan ändå inte lägga dem, liksom 180E i en 10E pot, tro fan han har ankan, hur spelar du flicka lilla, dessutom om han nu är så passiv så du inte tror han raisar preflopp med 7-7, varför försöker du då trappa honom preflopp, om man ska limpa med händer som AK KK AA osv så ska man ju kunna lägga sig sen,... hade förstått ditt spel mycket mer om du hade raisat till 6-8E preflopp men åandrasidan, så har jag ju mött dig ett par gånger på 1-2 HU B2B och sett hur värdelös du är!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lika kasst spel som alla missfoster på Svenska Spel som inte kan höja med sina händer preflopp och kan ändå inte lägga dem, liksom 180E i en 10E pot, tro fan han har ankan, hur spelar du flicka lilla, dessutom om han nu är så passiv så du inte tror han raisar preflopp med 7-7, varför försöker du då trappa honom preflopp, om man ska limpa med händer som AK KK AA osv så ska man ju kunna lägga sig sen,... hade förstått ditt spel mycket mer om du hade raisat till 6-8E preflopp men åandrasidan, så har jag ju mött dig ett par gånger på 1-2 HU B2B och sett hur värdelös du är!!!

 

 

 

Ursprungligen postat av T9suited

Jaha det är du som är semi-gay, försökte leta efter dig här på forumet. Spelat en del mot dig HU och du verkar vara bland de bättre på den nivån.

 

Den här handen är ju ganska retarded dock, jag förstår helt hur du tänker med att han inte kan sätta dig på ett högt par osv men 9999 av 10 000 så har grabben 2:an här. Uselt spelat av honom, men det kostar alldeles för mycket för att chansa på att han ska ha en sjua typ.

 

 

 

 

 

 

LOL, kul att män väcker känslor, eller nått... Jag måste ha tagit mycket pengar av dig Nikoraven, varför så ledsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...