Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

Månadens misread, Fi spelade 90/50 och var fucked up. trodde jag ledde.

 

GAME #905127135: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-25 13:18:08

Table "TURBO" Kanyu

Seat 1: Principef ($1,178.70 in chips)

Seat 3: Rickie42 ($115.20 in chips)

Seat 5: IRLsucks ($2,077.40 in chips) DEALER

Seat 6: NevErOddOrEveN ($681.00 in chips)

Seat 8: NinaSimone ($600.00 in chips)

NevErOddOrEveN: Post SB $3.00

NinaSimone: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Principef Queen of SpadesQueen of Hearts

Dealt to IRLsucks 8 of Clubs9 of Clubs

Principef: Call $6.00

Rickie42: Fold

IRLsucks: Raise $30.00

NevErOddOrEveN: Call $27.00

NinaSimone: Fold

Principef: Raise $102.00

IRLsucks: Call $78.00

NevErOddOrEveN: Call $78.00

*** FLOP *** 2 of Diamonds8 of Spades5 of Clubs

NevErOddOrEveN: Check

Principef: Bet $150.00

IRLsucks: Call $150.00

NevErOddOrEveN: Call $150.00

*** TURN *** 7 of Clubs

NevErOddOrEveN: Check

Principef: Allin $920.70

IRLsucks: Allin $1,819.40

NevErOddOrEveN: Fold

*** RIVER *** 6 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $3,517.10 Rake $3.00

IRLsucks: wins $3,517.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej att du tror att du leder mot tomten men du har ju Neveroddoreven (som är en ganska tight regular) bakom dig på både flopp och turn vilket i alla fall hade skrämt mig.

 

Absolut, totalt hjärnsläpp från min sida. Händer inte så ofta längre som tur är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadens misread, Fi spelade 90/50 och var fucked up. trodde jag ledde.

 

GAME #905127135: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-25 13:18:08

Table "TURBO" Kanyu

Seat 1: Principef ($1,178.70 in chips)

Seat 3: Rickie42 ($115.20 in chips)

Seat 5: IRLsucks ($2,077.40 in chips) DEALER

Seat 6: NevErOddOrEveN ($681.00 in chips)

Seat 8: NinaSimone ($600.00 in chips)

NevErOddOrEveN: Post SB $3.00

NinaSimone: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Principef Queen of SpadesQueen of Hearts

Dealt to IRLsucks 8 of Clubs9 of Clubs

Principef: Call $6.00

Rickie42: Fold

IRLsucks: Raise $30.00

NevErOddOrEveN: Call $27.00

NinaSimone: Fold

Principef: Raise $102.00

IRLsucks: Call $78.00

NevErOddOrEveN: Call $78.00

*** FLOP *** 2 of Diamonds8 of Spades5 of Clubs

NevErOddOrEveN: Check

Principef: Bet $150.00

IRLsucks: Call $150.00

NevErOddOrEveN: Call $150.00

*** TURN *** 7 of Clubs

NevErOddOrEveN: Check

Principef: Allin $920.70

IRLsucks: Allin $1,819.40

NevErOddOrEveN: Fold

*** RIVER *** 6 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $3,517.10 Rake $3.00

IRLsucks: wins $3,517.10

 

snackar du om? du vann ju?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det St. Patricks day fest med gröna kläder och massor av öl. Satte igång tidigt i morse och är inne på min 6e nu. Kommer bli skoojj.

 

 

Det där va skrivet 20.48 , hade du ett långt break mitt på dagen eller dricker du bara inte fortare ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, borde tänkt på det :P

Då vart det ju genast en bedrift med 6 öl på 1 timme och 48 minuter :)

 

Sant, en pokerspelare går upp tidigt. Min dag börjar runt 3 :D . hade o göra med att det var mycket att stå i. Inne och käkade med familj osv osv, behövde dvs köra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var korkad nog att ta pokertrackers råd att kompakta min databas. Compact database tolkade den nämligen som att radera min databas. Och nu måste den föra över alla händer från min backupfil... Och det tar en jääääääävla tid.

Har absolut inte råd med det här om jag ska upp i 10 000 händer. blä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt sjuk grejj hände precis. Lägger upp handen här nedan.

 

Som ni ser har jag AQ ruter. Jag slår om pre flop och mittposs med AA synar. Jag floppar färgdrag och överkort. Jag betar ut 112$. Här fryser Carlosklienten och ingenting händer på cirka 1 minut. Sen kommer den tillbaka och han har full timebank. Han minirejsar och jag ställer. Han synar med AA, turn och river dealas och han vinner potten. Men tydligen så har det blivit DP på flopp, så bara 180 $ åker till honom i 1600$ potten, även fast vi fick spela klart handen. Bland det mest konstiga jag har varit med om, men bara att tacka antar jag.

 

GAME #906121636: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-26 00:30:11

Table Ovalle

Seat 1: MrDrakir ($120.00 in chips)

Seat 3: IRLsucks ($2,823.55 in chips)

Seat 5: stoorkebab ($703.00 in chips)

Seat 6: DobriyKoT ($600.00 in chips)

Seat 8: fdgfdgggd4654656 ($561.00 in chips) DEALER

Seat 10: Pumbanoid ($1,699.10 in chips)

Pumbanoid: Post SB $3.00

IRLsucks: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DobriyKoT Ace of HeartsAce of Clubs

Dealt to IRLsucks Queen of DiamondsAce of Diamonds

MrDrakir: Sitout

stoorkebab: Fold

DobriyKoT: Raise $24.00

fdgfdgggd4654656: Fold

Pumbanoid: Fold

IRLsucks: Raise $72.00

DobriyKoT: Call $54.00

*** FLOP *** 3 of Diamonds2 of Diamonds3 of Clubs

IRLsucks: Bet $112.00

DobriyKoT: Raise $224.00

IRLsucks: Allin $0.00

*** TURN *** 10 of Clubs

*** RIVER *** 3 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $492.00 Rake $3.00

DobriyKoT: wins $492.00

 

edit. efter mkt trashtalk vill jag tillägga att jag alltså inte använde DP avsiktligt. Jag hatar det och rekomenderar alla som blir drabbade att maila helpdesk@carlospoker.com så kollar dem upp ifall det är avsiktligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, intressant. Jo han var så good running att det fanns inte där ett tag. Känns som en 15 årig kille med 0 MM som tror han är världsmästare. Lättlurad och riktigt aggresiv pre. Därför så var det inte mycket att tveka på när jag såg han på NL1k i fredags. Och så var han ju självklart så good running att jag ville spy på han. Sitter med AK på två bord samtidigt mot han, han trebetar mig på båda som han gör 70% av gångerna han sitter i poss och man har höjt. Självklart har han AA på båda. Rätt sjukt. Största potten jag losade mot han var på 3200 , JJ mot AJ all in pre!!

 

Får hoppas han fortsätter kriga på NL600-1000

 

 

Han lirar nl200 nu :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lirar nl200 nu :-(

 

Jag pratade ganska mycket med han på msn. Det är inte samma spelare som spelat NL200 som har skottat. Den här killen är 16 år och har haft en rulle på 250k $. Han har gulat nästan hela den rullen på NL20k. Nu har han cirka 10k$ kvar. Helt otroligt. Han måste ha varit stört good running

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade ganska mycket med han på msn. Det är inte samma spelare som spelat NL200 som har skottat. Den här killen är 16 år och har haft en rulle på 250k $. Han har gulat nästan hela den rullen på NL20k. Nu har han cirka 10k$ kvar. Helt otroligt. Han måste ha varit stört good running

 

Sånna spelare ska inte ha så mycket pengar att spela poker om. En "vanlig" spelare hade ju haft någon slags spärr och slutat i tid.

Vad nickar han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen 21a så har jag haft en i mina ögon tung bad streak, och jag kan egentligen inte klaga med tanke på att jag hade riktigt positiv varians i början av månaden. Sen 21a som sagt så har jag förlorat 9/10 coinflip och så många setups att det inte går att räkna. Kan som sagt inte klaga eftersom att jag vann alla coinflips tidigare denna månaden. Mina 12$ + dagar är alltså inte att jag har gått in och ställt på blindsen utan att jag har backat rakt ut för att sedan kriga mig till +-0.

 

Det som känns riktigt possitivt är att jag går +-0 i min badstreak och plussar som fan när jag är good running. Antar att det är där man har edge som solid spelare. Speciellt när det går som i början av månaden när man är good running.

 

Idag var jag förtvivlad när jag spelade eftersom att det inte "gick" att vinna. Men det är verkligen ingenting att gnälla om. Kan bara spela mig ur svackan. Ska upp kl 8 i morgon och lira en jävla massa händer.

 

Kommer hit en fisk från jönköping också som ska grinda med oss tills helgen.

 

Anyway, här kommer mina imponerande resultat för månaden och senaste dagar.

 

Antal händer för Mars ( har spelat på min laptop också, så där finns ett ganska stort mörkertal som inte tas med ):

 

81581 händer.

 

Min rake ( MGR ) : 15270$

 

...............................................

 

1/3: 0

2/3: 4039$

3/3: 7006$

4/3: 1188$

5/3: 2660$

6/3: 2114$

7/3: 5712$

8/3: 6924$

9/3: 2570$

10/3: 2845$

11/3: 1540$

12/3: 4246$

13/3: 3022$

14/3: 3906$

15/3: 5255$

16/3: 1180$

17/3: 3008$

18/3: 2886$

19/3: 1396$

20/3: 4214$

21/3: 5200$

22/3: 701$

23/3: 39$

24/3: 12$

25/3: 759$

26/3: 105$

 

 

Mar tot: 30229$

 

Nov tot: 26185$

Dec tot: 25941$

Jan tot: 24629$

Feb tot: 12340$

 

 

Grand total: 119324$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara hylla mitt beslut att bli stejkad av emil på carlospoker och inte svenska spel. Känns som mitt spelande utvecklats och pengarna äntligen börjar trilla in. Otrolig skillnad att lämna svenska spel och helt plötsligt ha 50% rejkback, spela med nötprogrammet pokertracker(ovärdeligt), inte ha en maxgräns på 5bord, få spela mednormala inköp, få känna på den ljuva smaken av dollars, och även känna gemenskapen med er andra carlosfiskar.

 

Imorn kommer alltså erik från jönköping och joinar oss i "pokergänget" för lite hederligt slaskande under helgen. Fan vad kul vi ska ha. Utgång på 90's på fredag och en sjuhelvetes massa poker under resterande tid.

 

Måste hylla ditt evinnerliga rejkande emil. Att vara affiliate till dig kan inte vara en "pain in the ass".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara hylla mitt beslut att bli stejkad av emil på carlospoker och inte svenska spel. Känns som mitt spelande utvecklats och pengarna äntligen börjar trilla in. Otrolig skillnad att lämna svenska spel och helt plötsligt ha 50% rejkback, spela med nötprogrammet pokertracker(ovärdeligt), inte ha en maxgräns på 5bord, få spela mednormala inköp, få känna på den ljuva smaken av dollars, och även känna gemenskapen med er andra carlosfiskar.

 

Smarta sören har i månader sagt att korkade niklas ska byta, men nej, "jag backar alltid med $". Värsta skitsnack sören hört och nu verkar det som sören ändå har haft rätt hela tiden. Svenska spel är en skitsida säger sören.

 

Sören out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen 21a så har jag haft en i mina ögon tung bad streak

 

Sjukt "glad" över att du skriver "i mina ögon". Att vart runbad i 5 j---a dar är ingenting. Jag har vart det i 4 månader nu. 4 månader, konstant, istort sett varje dag. Och, som du, så lyckas jag ändå +-0a eller småplussa.

Med tanke på hur dina dagar ser ut, så var glad över det. Vill tom våga påstå att det inte ens är att va runbad att förlora 9/10 flips i ditt fall, snarare att flera av flipsen över en månad samlats på en vecka. Keep up det snygga liret.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt "glad" över att du skriver "i mina ögon". Att vart runbad i 5 j---a dar är ingenting. Jag har vart det i 4 månader nu. 4 månader, konstant, istort sett varje dag. Och, som du, så lyckas jag ändå +-0a eller småplussa.

Med tanke på hur dina dagar ser ut, så var glad över det. Vill tom våga påstå att det inte ens är att va runbad att förlora 9/10 flips i ditt fall, snarare att flera av flipsen över en månad samlats på en vecka. Keep up det snygga liret.

 

gl

 

Yes, jag skrev först inlägget impulsivt och då skrev jag inte så. Sen läste jag igenom och ändrade till det pga att jag egentligen inte är bad running om man jämför med andra som har det jobbigare.

 

Sen så ska det väll tilläggas att olika spelstilar gör att resultaten drabbas mer eller mindre av negativ varians. Jag har förhoppningsvis en spelstil och kanske framför allt en diceplin som gör att jag inte börjar blöda pengar i onödan när det går dåligt. Alla gör ju dåliga spel när man har oflyt. Men då kanske man ska lägga ner och ta nya tag efter en kaffe och lite guitar hero.

 

Angående långa badstreaks så ( vill inte strö salt i såren ) tror jag inte att man kan backa under en så lång tid ENBART pga varians. Jag vet inte hur mycket just du spelar men under en period som den här månaden för mig, cirka 100k händer så ska det nog mkt till om man ska backa, om man nu slår nivån. Handlar ju om att begränsa sina förluster dem dagarna när det går dåligt.

 

Om man backar en längre tid så måste man nog försöka komma på vilka faktorer det beror på, att bara rakt av konstantera att man är bad running är naivt och det kan nog göra att man förlorar mycket i onödan. För mig känns det som den lätta genvägen för att slippa se över sitt spel.

 

backar man under en längre tid så beror det på att man inte slår nivån, och även om man kanske har gjort det tidigare så kan ju nivån ha blivit svårare.

 

Nu känns ju det här mindre påtagligt för mig som spelar mellan 50-100k händer / månad. Men det skulle vara intressant om någon kunde länka en artikel som handlar om just varians och hur det kan påverka ens resultat.

 

Någon som vet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger stämmer IRL. Sen ska man komma ihåg att det beror mycket på hur pass vinnande (duktig) spelare man är också. Ligger man på små vinnande marginaler kan man säkert ligga minus efter 100k händer om man drabbas av negativ varians. Kan tänka mig att din winrate är ganska hög och då ska det mycket till för att backa efter en sample rate på >100k händer.

 

Vad har du för bb/100 IRL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag skrev först inlägget impulsivt och då skrev jag inte så. Sen läste jag igenom och ändrade till det pga att jag egentligen inte är bad running om man jämför med andra som har det jobbigare.

 

Sen så ska det väll tilläggas att olika spelstilar gör att resultaten drabbas mer eller mindre av negativ varians. Jag har förhoppningsvis en spelstil och kanske framför allt en diceplin som gör att jag inte börjar blöda pengar i onödan när det går dåligt. Alla gör ju dåliga spel när man har oflyt. Men då kanske man ska lägga ner och ta nya tag efter en kaffe och lite guitar hero.

 

Angående långa badstreaks så ( vill inte strö salt i såren ) tror jag inte att man kan backa under en så lång tid ENBART pga varians. Jag vet inte hur mycket just du spelar men under en period som den här månaden för mig, cirka 100k händer så ska det nog mkt till om man ska backa, om man nu slår nivån. Handlar ju om att begränsa sina förluster dem dagarna när det går dåligt.

 

Om man backar en längre tid så måste man nog försöka komma på vilka faktorer det beror på, att bara rakt av konstantera att man är bad running är naivt och det kan nog göra att man förlorar mycket i onödan. För mig känns det som den lätta genvägen för att slippa se över sitt spel.

 

backar man under en längre tid så beror det på att man inte slår nivån, och även om man kanske har gjort det tidigare så kan ju nivån ha blivit svårare.

 

Nu känns ju det här mindre påtagligt för mig som spelar mellan 50-100k händer / månad. Men det skulle vara intressant om någon kunde länka en artikel som handlar om just varians och hur det kan påverka ens resultat.

 

Någon som vet ?

 

Ingen fara, du strör inte salt i några sår, och jag håller helt med dig om det du säger. I de flesta fall är det så. Själv har jag som sagt lyckats plussa trots detta, men när jag ser över alla stora händer, allins på flop osv, där det gäller för hela inköp så ser jag att jag är mkt mkt mer utdragen än vad jag borde va. T ex så har jag allins pre AA mot KK bara vunnit ca hälften av de, och det gäller det över flera månader. Det är såna händer jag talar om. Därför har jag belägg för det jag menar.

Men som sagt, om man bara vill hävda att man är runbad för man loosar flera månader i sträck är det nog att ta den enkla vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag skrev först inlägget impulsivt och då skrev jag inte så. Sen läste jag igenom och ändrade till det pga att jag egentligen inte är bad running om man jämför med andra som har det jobbigare.

 

Sen så ska det väll tilläggas att olika spelstilar gör att resultaten drabbas mer eller mindre av negativ varians. Jag har förhoppningsvis en spelstil och kanske framför allt en diceplin som gör att jag inte börjar blöda pengar i onödan när det går dåligt. Alla gör ju dåliga spel när man har oflyt. Men då kanske man ska lägga ner och ta nya tag efter en kaffe och lite guitar hero.

 

Angående långa badstreaks så ( vill inte strö salt i såren ) tror jag inte att man kan backa under en så lång tid ENBART pga varians. Jag vet inte hur mycket just du spelar men under en period som den här månaden för mig, cirka 100k händer så ska det nog mkt till om man ska backa, om man nu slår nivån. Handlar ju om att begränsa sina förluster dem dagarna när det går dåligt.

 

Om man backar en längre tid så måste man nog försöka komma på vilka faktorer det beror på, att bara rakt av konstantera att man är bad running är naivt och det kan nog göra att man förlorar mycket i onödan. För mig känns det som den lätta genvägen för att slippa se över sitt spel.

backar man under en längre tid så beror det på att man inte slår nivån, och även om man kanske har gjort det tidigare så kan ju nivån ha blivit svårare.

 

Nu känns ju det här mindre påtagligt för mig som spelar mellan 50-100k händer / månad. Men det skulle vara intressant om någon kunde länka en artikel som handlar om just varians och hur det kan påverka ens resultat.

 

Någon som vet ?

 

WORD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...