calle82 Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Jag undrar om ni vet något spelbolag inom EU som man kan sätta in med Neteller till och sen betala ut direkt till VISA-kort (utan omsättning). Detta kunde man göra förut på Gamebookers men det verkar vara slut på det nu. Hur gör man annars om man spelar på en pokersite utanför EU och inte vill riskera att åka på skatt? Tacksam för snabba svar! Citera
gdaily Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Suck... Din vinst blir inte skattefri bara för att du gör så, tvärt om så kan du råka illa ut om SKV kommer på dig. Svaret är: Väldigt väldigt få sajter vill vara mellanhänder och begå brottsliga handlingar när de tvättar pengar åt dig, och samtidigt betala 5% på omsatt belopp för att du ska använda dom. Citera
LuckyStar5.1 Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Jag undrar om ni vet något spelbolag inom EU som man kan sätta in med Neteller till och sen betala ut direkt till VISA-kort (utan omsättning). Detta kunde man göra förut på Gamebookers men det verkar vara slut på det nu. Hur gör man annars om man spelar på en pokersite utanför EU och inte vill riskera att åka på skatt? Tacksam för snabba svar! Jag använder e-Passporte. Där har jag ett Fysiskt Visakort som jag kan använda att handla med och på uttagsautomater. Nu vet jag inte om neteller har samma funktion med sitt kort? Antar att detta är den funktion du vill ha? ...nu har inte alla pokersiter e-passporte men jag använder UB som mellanhand. EDIT: Tror det är avgiftsfritt men kortet kostar några dollars... EDIT2: Grabben som inte slösar på inlägg: calle82 Reg.datum: Mar 2004 Inlägg: 1 Citera
calle82 Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Suck... Din vinst blir inte skattefri bara för att du gör så, tvärt om så kan du råka illa ut om SKV kommer på dig. Svaret är: Väldigt väldigt få sajter vill vara mellanhänder och begå brottsliga handlingar när de tvättar pengar åt dig, och samtidigt betala 5% på omsatt belopp för att du ska använda dom. Trevligt svar av en moderator att sucka För övrigt hur skulle SKV kunna komma på den metoden? Citera
calle82 Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Jag använder e-Passporte.Där har jag ett Fysiskt Visakort som jag kan använda att handla med och på uttagsautomater. Nu vet jag inte om neteller har samma funktion med sitt kort? Antar att detta är den funktion du vill ha? ...nu har inte alla pokersiter e-passporte men jag använder UB som mellanhand. EDIT: Tror det är avgiftsfritt men kortet kostar några dollars... EDIT2: Grabben som inte slösar på inlägg: calle82 Reg.datum: Mar 2004 Inlägg: 1 Jag vill egentligen bara ha pengarna direkt in på kontot. Neteller har kort för uttag också men inget jag kollat upp närmare. Ska kolla hur e-Passporte funkar. Jag har inte slösat på inlägg här direkt, hehe Citera
morr Postad 7 December , 2007 Rapport Postad 7 December , 2007 Jag vill egentligen bara ha pengarna direkt in på kontot. Neteller har kort för uttag också men inget jag kollat upp närmare. Ska kolla hur e-Passporte funkar. Jag har inte slösat på inlägg här direkt, hehe Men om pengarna kommer in på kontot kan ju skatteverket ändå se att du fått in dem, enda sättet att komma undan är ju att ta ut dem cash direkt från neteller eller liknande. Men det kanske inte var din fråga, du ville bara ta ut direkt till kortet? Jag vet inte, jag har lite framförhållning och kan vänta de dagarna det tar att ta ut =) Däremot har jag hört att redbet har 1 sec transfers till swedbank på vardagar, men de lär ju inte vara glada om du sätter in pengar på pokersiten och sedan tar ut dem igen... Citera
calle82 Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Men om pengarna kommer in på kontot kan ju skatteverket ändå se att du fått in dem, enda sättet att komma undan är ju att ta ut dem cash direkt från neteller eller liknande. Men det kanske inte var din fråga, du ville bara ta ut direkt till kortet? Jag vet inte, jag har lite framförhållning och kan vänta de dagarna det tar att ta ut =) Däremot har jag hört att redbet har 1 sec transfers till swedbank på vardagar, men de lär ju inte vara glada om du sätter in pengar på pokersiten och sedan tar ut dem igen... Jag menar att jag vill betala ut från en bookmaker inom EU till mitt bankkonto. För då undrar jag hur Skatteverket ska kunna misstänka något? Citera
Pedroboy Postad 14 December , 2007 Rapport Postad 14 December , 2007 Jag menar att jag vill betala ut från en bookmaker inom EU till mitt bankkonto. För då undrar jag hur Skatteverket ska kunna misstänka något? Det spelar ingen roll om skatteverket misstänker inte. De frågar om du blir granskad var pengarna kommer ifrån och då är det upp till dig att bevisa var du har spelat och fått pengarna. Inte dom. Kan du inte bevisa var du fått pengarna kommer ifrån får du böta/skatta ändå. Risken att bli granskad varken ökar eller minskar om pengarna kommer från EU eller inte. Alltså kvittar det fullständigt hur du gör för skatteverket kommer inte kolla på bankens transaktioner och fundera och försöka lista ut om det är EU eller inte, de kommer snällt fråga och du måste bevisa vilken site du spelat på. Att då säga att du cashat ut pengar från en EU-site hjälper inte det minsta. Citera
calle82 Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 Det spelar ingen roll om skatteverket misstänker inte. De frågar om du blir granskad var pengarna kommer ifrån och då är det upp till dig att bevisa var du har spelat och fått pengarna. Inte dom. Kan du inte bevisa var du fått pengarna kommer ifrån får du böta/skatta ändå. Risken att bli granskad varken ökar eller minskar om pengarna kommer från EU eller inte. Alltså kvittar det fullständigt hur du gör för skatteverket kommer inte kolla på bankens transaktioner och fundera och försöka lista ut om det är EU eller inte, de kommer snällt fråga och du måste bevisa vilken site du spelat på. Att då säga att du cashat ut pengar från en EU-site hjälper inte det minsta. Men det måste ju från början finnas en anledning till att man blir granskad. Så vad går de på om inte banktransaktioner? Citera
Joeduck Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 maximalt uttag med neteller kort är 750euros x5/dag, jag fick mitt kort gratis men tror det kostar numera. (visa,first-pay) Men det måste ju från början finnas en anledning till att man blir granskad. Så vad går de på om inte banktransaktioner? Vet inte hur du menar, är du granskad? Bankerna är det som rapporterar till SkV, efter viss summa/viss tid. Citera
calle82 Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 maximalt uttag med neteller kort är 750euros x5/dag, jag fick mitt kort gratis men tror det kostar numera. (visa,first-pay) Vet inte hur du menar, är du granskad? Bankerna är det som rapporterar till SkV, efter viss summa/viss tid. Nej men om man spelar på en site utanför EU så vill man inte bli granskad. Men om man då skulle betala ut pengarna till bankkontot från en bookmaker inom EU så har ju inte bankerna någon anledning att rapportera. Men detta resonemang blev sågat innan och det finns fortfarande ingen förklaring varför förutom att man kan råka i problem om det skulle upptäckas. Men hur ska det upptäckas? Citera
Recommended Posts