Gå till innehåll

Ska jag bli heltidsspelare?


HTDrD

Recommended Posts

Men för helvete ?

 

Har har ju redan klargjort att han har ett sunt synsätt till detta som han och hans familj trivs med.

Kolla in http://www.drphil.com, eller svara på hans egentliga frågeställning.

 

Så här skriver han:

 

Hela min familj (frun, mina föräldrar och svärföräldrar) har svårt för spel om pengar men har numera någorlunda vant sig

 

"har någorlunda vant sig" är inte likamed "trivs med".

 

Många är de män som gulat hela sin familj. Detta är fanimej värt att påpeka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänk dig att du är 80 år och ska dö. Du tittar tillbaka på ditt liv och funderar på dina prioriteringar medans du hade barnfamilj.

 

Även om du hade mer tid, skulle du vara mentalt närvarande med familjen eller skulle din hjärna tugga poker dygnet runt, t ex vid middagsbordet? Om du vill behålla din familj så ska du lyssna dj****gt noga på vad din fru tycker om ditt pokerspelande. Först därefter är det meningsfullt att ens bedöma om du skulle gå plus på det eller inte.

 

 

Här har vi en PK-snubbe. Herregud.

 

Skäms du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara rapportera att jag fortsatte som vanligt. Dvs arbete heltid och pokrande i 2tim+/dag. Planeringen framöver, som inte är helt fastlagd, är dock att jag går ned i tid lite senare under våren eller senast till sommaren. Ser fram emot det då jag är helt slut för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs arbete heltid och pokrande i 2tim+/dag.

 

jag är helt slut för tillfället.

 

Jag körde likadant förut. I snitt just under 2 timmar per dag utöver jobb, familj och vanligt socialt liv. Fan så svårt det är.

 

Jag har valt att spela mycket mindre. Det kunde jag göra efter att jag betalade bort diverse skulder, tex bilen och sånt och insåg att det finns bra mycket viktigare saker än pengar.

 

Skulle jag börja spela mer så är nog förutsättningen att jag gick ner lika mycket i tid från arbetet. Men det lär inte hända för nu ser jag spelandet som rent nöje och har mer tid för familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde likadant förut. I snitt just under 2 timmar per dag utöver jobb, familj och vanligt socialt liv. Fan så svårt det är.

 

Jag har valt att spela mycket mindre. Det kunde jag göra efter att jag betalade bort diverse skulder, tex bilen och sånt och insåg att det finns bra mycket viktigare saker än pengar.

 

Skulle jag börja spela mer så är nog förutsättningen att jag gick ner lika mycket i tid från arbetet. Men det lär inte hända för nu ser jag spelandet som rent nöje och har mer tid för familjen.

 

Har pokrat ruskigt intensivt den här månaden och sista två veckorna har jag nog snittat 4tim/dag och gått och lagt mig vid 01-03 varje dag. Lite småseg nu om man säger. Kommer ju inte hålla i långa loppet men just nu kör jag som det ryker eftersom jag har medrigg. Åker på semester om tre veckor och det blir nog perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Alla säger att familjen och framförallt barnen är super super viktigt! Och ja, de är super viktiga, men man får heller inte glömma att tänka på sig själv.

För gör man mer roliga saker för sig själv, och tänker lite extra ibland på sig själv så mår man mycket bättre, och mår man själv mycket bättre så mår även barnen mycket bättre.

Barn är det bästa man kan ha, men man får heller inte glömma bort sig själv. ;-)

Har dock inga egna barn, utan bara väldigt små syskon. Kanske därför som jag ser på det lite annorlunda! Kan tilläggas att jag själv nästan är barn haha!

Jag och min lillebror ska förresten till ishallen imorgon och spela hockey! Ska lära honom allt jag kan. Ska bli kul som f*n ;)

Men jag tycker absolut att du ska testa på att livnära dig på pokern, men tänk bara inte för mycket poker, tänk bara poker när du spelar.

Sedan kopplar du bort allting, och låt det inte bli för mycket så ska det nog gå bra!

Har dock ingen erfarenhet av detta alls, men så tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...