Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Varför hävdar du då att T6 är ett pyramidspel?

Pengarna som de får in från nya medlemar går till pr och lik. för att driva sidan.

Pengarna/intäkterna som de får in från varan (alltså pokern) är de pengar som skall betalas ut till vinstandelsägarna.

Med ditt resonemang är alltså tex en mindre idrottsförening ett pyramisspel som i huvudsak drar in sina pengar på medlemsavgifter och sponsring.

..varmkorv drar inte in tillräckligt med pengar för att driva en förening.

Här kommer Kalle kanin, liten men ovanligt fin, örona hans är stora och fina, här kommer Kalle kanin.....

Så sitter jag och sjunger, mestadels för att inte brista ut i skratt åt ditt resonnemang.

Återigen, gör om, gör rätt!

• Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nå har jeg spillt på t6 siden 1 januar , og ja det er en økning i Cash games spillere.

Givetvis är det en ökning, från ett 10-tal till ca 50-60st. Men att få in gott om rake från 10 bord på 0.03/0.06 nivån lär vara svårt.

Postad
Givetvis är det en ökning, från ett 10-tal till ca 50-60st. Men att få in gott om rake från 10 bord på 0.03/0.06 nivån lär vara svårt.

50-60 stykk ? , nå i det siste har det vært over 100 , så det øker.

Postad
50-60 stykk ? , nå i det siste har det vært over 100 , så det øker.

wow, med den kraftiga ökningen så är ju T6 bara 200 år från de utlovade 250000 spelarna. !00 är ju ingenting med tanke på att majoriteten sitter på bord som i princip inte genererar någon rake.

Postad

Har dom sagt att det skulle vara riktigapengar-spelare?

Hmm.. kom på att det var nog det som det behövdes för att generera de pengar som de sa skulle trilla ut till alla glada investorer! Stod väl nåt sånt på sidan 1 kanske :-)

Postad

Det lovades 250 000 spelare från dag 1, och antalet vinstandelar var 40 000, när den första kalkylen gjordes....

nu är det 120 000 vinstandelar?

....så ska vi konstatera att det som lovas i utbetalning per vinstandel från början kräver 750 000 spelare nu då?

Det har ökat ja... från 60-100? Men 250 000 som saknas har ökat till 750 000 som saknas undertiden.... för att deras egna kalkyl från början ska hålla.

Postad

jo på turneringar som spelas just nu är det:

57st spelare på buyin €15 + 1,5

67st spelare på buyin €3 + ,3

12st spelare på buyin €4 + ,4

38st spelare på buyin €50+5

6 st freerolls med sammanlagt 8000 registrerade

Step tournaments. (med € som buyin)

€9 bord 6 spelare.

€40 bord 2 spelare.

Steptournaments (med T€ som buyin)

ungefär 20 spelare

Sit and Go

78 spelare på €2 + ,12

25 spelare på €5 + ,3

6 spelare på €20 + ,3

4 spelare på €10 + ,6

Ring games (ej Free chips)

151 spelare på 35 bord

€.1/€.2 till €1/€2

ring games Free chips!

16 spelare på 4 bord

Detta är alltså just nu i skrivande stund.

(och JA, jag fattar att det är många som spelar på flera bord, men det rör sig inte om 10 spelare som delar på sammtliga bord)

Postad
Så nej, det är inga 250.000 spelare men det är inte så jävla dåligt som ni påstår!

och Ja, det ökar =)

så ni är glada när inkomst bringande spelare ökar några 10-tal... medan investerarena uppenbart har blivit både lurade och blåsta på det dom lovades +att det ges ut mera vinstandelar hela tiden som ökar glappet till vad som lovats per vinstandel, men T6are inser inte att inkomsterna(antalet spelare) måste öka i motsvarande grad för att dom ska få vad som lovas... men hej o hå

Postad

Du kan ju inte räkna på hur många som var anmälda till turneringarana.

Tittar man på 3 + 0,3 som du få till 67st så är det ju bara 37 som spelar....

På 15 + 1,5 är det 20 spelare.

Sen så är det nästa samma spelare på dom flesta borden.

Postad

Det är 2 turneringar med buyin €3 + .3 som spelas nu.

ett med 37 spelare och ett med 33 spelare..

Postad

Det är 33 spelare på turneringen €15 + 1,5 just nu.. den andra har tydligen slutat som va igång när jag skrev tidigare.

Men jag poängterade faktist att det var i skrivande stund.. inte alltid!

Postad
Så nej, det är inga 250.000 spelare men det är inte så jävla dåligt som ni påstår!

och Ja, det ökar =)

Eftersom spelarantalet är så mycket närmare noll än kalkylerna så kan man ju inte påstå att det är bra nånstans.

Man skulle vara topp5-10 nånting på ett halvår. Nu har en tredjedel av denna tid gått och man sitter där med ett par hundra spelare som genererar rake. Hur ska man få till den explosion som krävs? Varför har man inte fixat att denna explosion har inträffat tidigare?

Man är eoner ifrån sina mål, alltså har man lyckats jävligt dåligt.

Postad
Det är 2 turneringar med buyin €3 + .3 som spelas nu.

ett med 37 spelare och ett med 33 spelare..

Antalet anmälda var 37 och 33 st, det innebär ju inte att dessa spelar hela kvällen.

Nu är det en 3 + 0,3 med 37 spelare anmälda, men bara 4 kvar som spelar, och en med 45 anmälda och 22 som spelar.

Är det då 37 + 45 som spelar nu, eller är det 4 + 22 st ?????

Postad
Antalet anmälda var 37 och 33 st, det innebär ju inte att dessa spelar hela kvällen.

Nu är det en 3 + 0,3 med 37 spelare anmälda, men bara 4 kvar som spelar, och en med 45 anmälda och 22 som spelar.

Är det då 37 + 45 som spelar nu, eller är det 4 + 22 st ?????

Nu, är en helt annan sak än när jag skrev mina inlägg!!!

Ska jag behöva skriva det en tredje gång för att du ska fatta?!

I skrivande stund innebär INTE att dessa ALLTID spelar!

Behöver jag förklara ännu tydligare för att du ska fatta?!

Postad
Nu är en helt annan sak än när jag skrev mina inlägg!!!

Ska jag behöva skriva det en tredje gång för att ni ska fatta?!

I skrivande stund innebär INTE att dessa ALLTID spelar!

Behöver jag förklara ännu tydligare för att du ska fatta?!

Ja hur som haver så går bolaget back varje dygn med den intäkten! Därav att dom säljer 40k andelar till för att få in mer pengar till bolaget, fast då ska ju 40k till ha del av vinsten som i nuläget består av styvt 100 microbords spelare

Postad
Ja hur som haver så går bolaget back varje dygn med den intäkten! Därav att dom säljer 40k andelar till för att få in mer pengar till bolaget, fast då ska ju 40k till ha del av vinsten som i nuläget består av styvt 100 microbords spelare

Att det är rena idiotin att sälja fler vinstandelar kan även jag skriva under!

Och ja, jag och (jag hoppas, de flesta T6:are med mej) är medveten att de spelare som spelar på sidan är långt i från vad som behövs. men som sagt, det ökar, sakta med säkert (forhoppningsvis)

Postad
Att det är rena idiotin att sälja fler vinstandelar kan även jag skriva under!

Och ja, jag och (jag hoppas, de flesta T6:are med mej) är medveten att de spelare som spelar på sidan är långt i från vad som behövs. men som sagt, det ökar, sakta med säkert (forhoppningsvis)

Och varför tror du Kalle säljer dom fler vinstandelar?

Postad
Gissar att 50% av trafiken består av T6 andelsinnehavare som spelar av varandra pengar....

Du gissar...

Jag gissar att det är Elvis och Ozzy Osbourne.

Påståenden som ni inte har belägg för, behöver ni inte ens skriva ut!

Postad

Bluffen har ju lyckats p.ga att folk går på gissningar så varför ska inte vi oxå få gissa lite?

Du gissade b.la att alla vinstandelsköpare 'vet om' att det är dåligt med spelare för två poster sen!