Softish Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Jag är intresserad av råd ifråga om något som kostar onödigt mycket pengar i fixed. Nämligen misstanken att en ensam motspelare bluffbettar. Det får mig och de flesta andra att syna med vid låg träff trots att det ligger en kung eller ess på bordet. Visst ska man utgå från ifall den andre höjde före floppen men det är ju definitivt inte ovanligt med blindstölder, d v s att någon höjer före floppen för att få sb eller bb att lägga sig. Är det en bra idé att nästan alltid utgå från att den andre inte bluffar om man själv har låg träff eller t ex A10 utan träff eller drag? Jag är som många andra svenska spelare väldigt misstänksam av mig och det kostar ofta mer än det smakar . Inga spydiga kommentarer nu tack. Citera
heltok Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 ptja du måste ju syna ner din motståndare 1-bet/pot för att han inte han ska kunna bluffa allt. så syna du på. tips är väl att försöka hamna på river med en hyfsat starka händer iaf. Citera
-PK- Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Yes, en ny Softishtråd, dagen räddad. Citera
gdaily Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Man kan ju inte gärna lägga ett par i fixed om man hamnar H2H preflop, så synen måste man ta. Men man kan ju spela lite annorlunda på vägen - exempelvis höja på floppen och beta turn och checka rivern, i stället för syn-syn-syn. Dels skyddar man handen om man ledde, dels kanske man slinker en halv big bet om man låg efter. Alltså jag säger inte att det är ett bra spel, jag säger att det är en alternativ väg. Citera
Softish Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Man kan ju inte gärna lägga ett par i fixed om man hamnar H2H preflop, så synen måste man ta. Men man kan ju spela lite annorlunda på vägen - exempelvis höja på floppen och beta turn och checka rivern, i stället för syn-syn-syn. Dels skyddar man handen om man ledde, dels kanske man slinker en halv big bet om man låg efter. Alltså jag säger inte att det är ett bra spel, jag säger att det är en alternativ väg. Det är nog sant som du säger för om man bara synar med så indikerar man ju svaghet. Ifall man är först med att betta mot någon som har höjt före floppen så är han kanske inte så sugen på att betta utan träff på turn och river. Men bör jag göra detta även då jag har en hyfsat hög hand (t ex AJ) utan vare sig träff eller drag? Citera
megaacess Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Alla höjer eller tre betar väl med vilket par som helst för att isolera sig och representera en stark hand, vilket gör att en träff bör man syna hela vägen vid h2h eller även reraisa då man nästan jämt följer upp med flop-raise. Motståndaren tror väl inte att du är helt tom alla gånger så mer re-raie förordar jag. Citera
Recommended Posts