lagu2653 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 NL25 max 6: Flera sitter runt bordet och öppnar med typ 8-10 BB. Vad gör man då med händer som A9o, A7o, QJs, 66 från sen mittenposition (just innan cut-off). Typiskt är att någon öppar och alla foldar fram till mig eller att en öppnar en synar och alla foldar fram till mig. Citera
ah_derka Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Jag slänger jag dåliga ess fortare än kvickt. Med stackar större än ~80 bb, I position synar jag (nog) med QJs och med 66. Det känns också som ett rimligt antagande att spelarna är rätt kassa: Nl25 samt 8-10 bb öppning.. // ah_derka Citera
ThorSweden Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 NL25 max 6: Flera sitter runt bordet och öppnar med typ 8-10 BB. Vad gör man då med händer som A9o, A7o, QJs, 66 från sen mittenposition (just innan cut-off). Typiskt är att någon öppar och alla foldar fram till mig eller att en öppnar en synar och alla foldar fram till mig. A9o A7o ska du inte spela oavsett hur lite de höjer..... QJs får du lägga 66 kan du gå all-in med om det är mot någon söm höjer mycket, typ minst 15% av händerna. Detta är bara hur jag hade spelat, säkert många som tycker det är för riskabelt att gå all-in med 66. Jag antar att alla har ca 100BB. Citera
lagu2653 Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Glöm inte att det är shorthanded. A9o och A7o gör sig bättre då. SC och A2s kände jag inte att det var läge för när folk betar in 8-10BB och det blir få som kommer med till floppen. Citera
eyedol Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Det kan vara så att du hellre synar raise med SC än A7o, men jag är inte riktigt säker. Citera
seeho Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 A9o A7o ska du inte spela oavsett hur lite de höjer..... QJs får du lägga 66 kan du gå all-in med om det är mot någon söm höjer mycket, typ minst 15% av händerna. Detta är bara hur jag hade spelat, säkert många som tycker det är för riskabelt att gå all-in med 66. Jag antar att alla har ca 100BB. Låter som du lirar turnering. All in med 66 pre på cg är inget jag skulle rekommendera... Citera
MajkTheBike Postad 2 December , 2007 Rapport Postad 2 December , 2007 Låter som du lirar turnering. All in med 66 pre på cg är inget jag skulle rekommendera... Exakt, Måste vara EV- om inte spelarna är helt värdelösa och kan syna riktiga rags typ 72o. Annars får du bara syn av bättre händer (högre par) eller så blir det en coin-flipp. Citera
Recommended Posts