Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ta en titt på den här och skriv vad ni tycker. Att jag inte trebettar preflop har med tidigare händer att göra. Försök bortse från det. Fi UTG är en ganska vanlig typ av spelare på den här nivån. Lite för lös, inte så noga med starthänder och positioner, förälskad i ess och kort med gubbar eller tanter på. Han kommer in postar ur position UTG. Generellt för dom som gör så är att dom ska se floppen till varje pris.

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

MP3 ($130.65)

CO ($43.90)

Hero ($118.20)

SB ($110.25)

BB ($97)

UTG ($108.50)

UTG+1 ($57.50)

MP1 ($20)

MP2 ($93.10)

Preflop: Hero is Button with jh.gif, jc.gif. UTG posts a blind of $1.

3 folds, MP3 raises to $4, 1 fold, Hero calls $4, 1 fold, UTG (poster) calls $3.

Flop: ($12.50) js.gif, 6s.gif, ts.gif(4 players)

UTG checks, MP3 bets $8, Hero raises to $26, UTG calls $26, MP3 folds.

Turn: ($72.50) kh.gif(3 players)

UTG checks,

Vad säger ni om den här? Jag har själv en bestämd uppfattning som jag snart ska avslöja.

Postad

Eftersom jag e lite vek så skulle jag nog hellre checka bakom och syna river. På så sätt fångar du ev bluff och är du slagen blir resultatet detsamma.

Det jag undrar över är hur UTG kan ha $108,50 i stacken om han precis satt sig?

Postad
Eftersom jag e lite vek så skulle jag nog hellre checka bakom och syna river. På så sätt fångar du ev bluff och är du slagen blir resultatet detsamma.

Han har spelat förut på samma bord, avslutade med $108,50, kom tillbaka nu och måste sätta sig med exakt det beloppet är min gissning.

Jag ställer nog turn här.

Postad

mm infinns ju inet så många dåliga riverkort så check låter bra.

1.5 x pott är inget mongojätteöverbett så bara pusha turn.

Postad

Eftersom jag strävar efter att förbättra mig så skulle jag vilja veta varför ni rekommender push på turn. Vi lär ju inte få syn av sämre händer. Utan bara av bättre och ev färg/stegdrag.

Är det då inte bättre att checka bakom och syna alla bet oavsett river. På så sätt så fångar vi ju upp alla ev bluffar som missat.

Å att svara lol är ju inte speciellt intelligent svar då, tack.

Postad
Eftersom jag strävar efter att förbättra mig så skulle jag vilja veta varför ni rekommender push på turn. Vi lär ju inte få syn av sämre händer. Utan bara av bättre och ev färg/stegdrag.

Är det då inte bättre att checka bakom och syna alla bet oavsett river. På så sätt så fångar vi ju upp alla ev bluffar som missat.

lol

vi kommer få syn av massor av sämre händer, läs OPs read på fi.

Postad

Du kan inte ge gratiskort i detta läge. Finns alldeles för många scarecards som gör att du faktiskt inte kan syna rivern,

Postad

Om vi får syn av färg/stegdrag så får vi ju syn av sämre händer...

Postad

finns ju typ en miljon scarecards! släppa gratiskort här är ju som att ladda pistolen och ge den till fienden. push eller pot säger jag. tror vi får syn av massor av händer som drar, eventuellt lägre set och dessvärre även av färdiga färger men då har vi iaf 10 outs.

Postad

Om vi checkar turn låter vi fi dra gratis och han kan då vika river om han missar.

Postad

Skulle tro att Ängeln vill checka turn för så kallad "pottkontroll". (vilket är svårt OOP). Vi vet ju faktiskt inte riktigt vad fi har, det kan ju oxå faktiskt vara någon som tänker just som Ängeln.

Detta spel måste ju dock vara EV- då jag inte tror att fi går på bluff tillräckligt ofta på rivern. Dessutom måste vi ju checka även rivern om den är blank för att ha en chans att detta spel skall fungera.

Nä, måste vara lika bra att pusha turn. Synar "puckot" med färgdrag är det ju finfint, lägger han är väl det rätt ok det med. Har han en färdig färg drar vi ju ut han:mrgreen:.

Kanske att en check för checkraise-allin fungerar tillräckligt ofta för att vara ett bra alternativ på turn? (om nu fi är lite aggro)

Postad

Nä nån pottkontroll va det inte tal om.

Kan allt det där med gratiskort men min tanke var att Fi med sämre hand skulle försöka bluffa på river men inser att det finns för många dåliga kort för att det ska va ett bra spel.

I rest my case :rolleyes:

Postad
Nä nån pottkontroll va det inte tal om.

Kan allt det där med gratiskort men min tanke var att Fi med sämre hand skulle försöka bluffa på river men inser att det finns för många dåliga kort för att det ska va ett bra spel.

I rest my case :rolleyes:

Det är inte pga att det finns många dåliga kort som kan komma utan att fi kommer att syna vårat ställ med sämre än vi 90%+ typ av gångerna.

Alltså blankar river så är han redan all in där och checkar vi kommer han bara ibland vara det(när han bluffar) på river.

Postad

OK, här kommer upplösningen.

Jag ställde naturligtvis in. Att checka och ge honom ett gratiskort om han har As är ju helt uteslutet hemma hos mig i alla fall. Har han en flush så har jag ju tio outs och visst får jag syn av sämre händer. Jag sätter honom på just ett spaderess eller kanske till och med kungen.

Tyvärr var hans kicker spader tre, så han hade floppat nötflushen. Sånt händer ju. Han kommer att minnas det här och fortsätta syna raisar med Ax suited ur position och i långa loppet lönar det sig aldrig. Han kritiserade mig faktiskt i chatten för att jag inte checkade turn.

Sannolikheten att floppa en flush är 0,84% (100*(11/50*10/49*9/48)). Sen måste han dessutom göra det mot en motståndare som också floppar en bra hand och sen måste han dessutom ur position med en enfärgad bräda få in massor med pengar i potten för att det ska löna sig. Lycka till att räkna hem den kalkylen, kompis.

Postad
Det är inte pga att det finns många dåliga kort som kan komma utan att fi kommer att syna vårat ställ med sämre än vi 90%+ typ av gångerna.

Alltså blankar river så är han redan all in där och checkar vi kommer han bara ibland vara det(när han bluffar) på river.

Jo jag insåg det med men var inte tydlig nog :oops: att skriva det i mitt förra inlägg, men tack för att du ville ta dig tid att klargöra den saken för mig.