Gahlster Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 ordet hästkista finns även med när man ska skriva gästlista. ganska intressant, hur många gånger per liv skriver man hästkista? Du är ju uppe i minst två! =P Citera
Gahlster Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Jag tror min Sony Ericsson är homofob. Ordet "bög" finns inte med i T9 ordlistan! Istället föreslår den väl använda ord som: ang, anh, åmi, boh och coh. Lite lustigt även det! Klart att förkortningen för MMORPG-spelet City of Heroes är mer frekvent använt än bög! =P Blev rasande när jag såg rubriken på denna tråd, nu kan jag inte sluta skratta /SK Reagerade också lite ilsket på trådnamnet, men var ju inte så farligt med det roliga innehållet. Citera
wyyyxz Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Men orka tilta... För övrigt blir dina ord med T9 följande; banna blir canna jävla blir katja och mupp blir oupp, murp, murr, musse eller murpe Hur kan mupp bli musse eller murpe när det inte är lika många bokstäver? Fel på din telefon? Citera
KneckeHexxaN Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Bock finns inte men däremot anal och cock. Såg nu att negerjurist också fanns. Citera
davelin Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 som sagts ligger ju hela detta nånstans långt bak i schulmans blogg, "dubbelfitta" var ett ord som låg med oxå ;-P. och om jag inte minns fel handlade det om sony ericsson telefoner? Citera
Mangi Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 då jag ska skriva hallick blir det mangi, bästa telefonen jag någonsin har haft. Citera
dekutree Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Nazistparkering är ett annat roligt ord som finns med. Citera
pastapesto Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Ordlistan är inte riktigt uppbyggt så som man kanske kan tro, vilket gör att olika märkliga ord kan föreslås som korrekta. "I nummer 33 berättade Henrik Jonshammar att hans mobiltelefon, försedd med textinmatningssystemet T9, vägrade att skriva ordet "schimpans". I stället föreslog systemet "raggnsans". Vem tusan hade lagt in ett sådant ord i telefonens ordlista? Självklart har läsarna svar. Svar: Jag vet inte om Tegic (företaget som ligger bakom snabb*inmatingssystemet, med huvudkontor i Seattle) avslöjar precis hur T9 fungerar, men området stavningskontroll är väl utforskat. Ett vanligt sätt är att använda så kallade hashfunktioner. Konstruktören väljer ut några funktioner som tar godtyckliga ord och ger ett slumpartat tal tillbaka, dock alltid samma tal för samma ord. Sedan väljs de ord som ska vara med i ordlistan. För varje ord i ordlistan beräknas alla hashfunktionerna och en etta placeras i minnet på de adresser hasharna angav. När användaren sedan skriver ett ord beräknas samma hashfunktioner igen, och om det finns en etta i minnet för varje hashvärde så har vi ett ord i ordlistan. Troligen. För det kan ju av en slump råka bli ettor på alla platserna på grund av andra ord, vilket leder till en del falska "ord" som raggnsans betraktas som korrekta. Fördelen med arrangemanget är att minnet som går åt för att lagra ordlistan dels är litet, dels kan hållas konstant oavsett antal ord. Ju fler ord man klämmer i, desto fler falska positiva, dock. Dessutom köps dessa ordlistor ofta av företag som kräver att konstruktören krypterar eller på annat sätt försvårar kopiering av ordlistan. Då passar hashning väl in. Notera att T9 har mycket fler finesser. T9 kan hantera ordens frekvens i språket och lära sig användarens specifika språkvanor." Källa: http://www.nyteknik.se/efter_jobbet/teknikfragan/article40581.ece Citera
MikeTime Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 då jag ska skriva hallick blir det mangi, bästa telefonen jag någonsin har haft. Aha, det är INTE T9-funktionen du har hittat - det är synonymordboken... Citera
Mangi Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Aha, det är INTE T9-funktionen du har hittat - det är synonymordboken... jag har just hittat min favorit pf:are Citera
MikeTime Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 jag har just hittat min favorit pf:are ty Citera
Partyjack Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Är det ovanligt många PF:are som har gulat under veckan eller varför detta även för er ovanligt stora mängd dödtid?? Hur som helst en galet skoj tråd, tiltade också när ja läste rubriken men detta var humor rakt igenom! Citera
upandcoming Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 PF.nu-hormoderator fanns också. Galet asså. Citera
Waggho Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 PF.nu-hormoderator fanns också. Galet asså. För mig blev det Se.mt.imponedsav -> "Ordet finns inte i ordlistan" Citera
Late Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 haha dubbelfitta.. sköna jävlar borta på ericsson Citera
Late Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 note note kokain amfetamin och hasch finns med, men inte vindruva och apelsin sjuka jävlar Citera
Goatse Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 zomg maila centrum mot rasism Fanns inte med på min. Citera
Klyka Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Min telefon är tråkig. Den enda av ovanstående som fanns med var "dubbelfitta. Dessutom vart jag tvungen att lära den "öl"... :-/ Citera
Recommended Posts