Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Med vilken HD synar man en all in första handen på första nivån?

PokerStars Game #13503294806: Tournament #68497092, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/11/27 - 14:17:48 (ET)

Table '68497092 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: luckym7777 (1500 in chips)

Seat 2: psjh60 (1500 in chips)

Seat 3: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 4: rojox (1500 in chips)

Seat 5: E.J.Haenen (1500 in chips)

Seat 6: mvgue (1500 in chips)

Seat 7: gjtuinenga (1500 in chips)

Seat 8: gunnarIF (1500 in chips)

Seat 9: w2tamm (1500 in chips)

psjh60: posts small blind 10

Mr Cady: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Queen of DiamondsQueen of Spades

rojox: folds

E.J.Haenen: raises 1480 to 1500 and is all-in

mvgue: folds

gjtuinenga: folds

gunnarIF: folds

w2tamm: folds

luckym7777: folds

psjh60: folds

Mr Cady: ?

Ja vad säger ni? Mycket märklig push av FI men det är inte det intressanta här. Är det solklart att syna med QQ eller behöver man en ännu bättre hand? Diskutera, jag har min egen uppfattning klar angående detta... ;-)

Postad

Jag synar alltid i en sådan situation. Minst lika troligt att fi sitter på lägre PP eller Axs som AA, KK eller A-K. Utan att kunna backa upp det med statistik så tror jag du klart leder över fi:s HD.

Edit: Jag synar alltid med AA-JJ plus AK.

Postad

Det jag är nyfiken på är hur stor favorit man måste vara mot Fis tänkbara HD för att det ska vara ett bra spel? eury har nog en bra poäng i att en bra regular som gör detta har AA väldigt ofta i förhållande till randomspelaren.

Postad
Det jag är nyfiken på är hur stor favorit man måste vara mot Fis tänkbara HD för att det ska vara ett bra spel? eury har nog en bra poäng i att en bra regular som gör detta har AA väldigt ofta i förhållande till randomspelaren.

50.01%

Postad

Dom där statsen är nog ganska average på PokerStars $5.5 SnG's. Möjligen har FI ibland positiv ROI på typ 10% men jag har väldigt sällan jag stött på nån med ROI över 15%...

Bye the way...

PokerStars Game #13503294806: Tournament #68497092, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/11/27 - 14:17:48 (ET)

Table '68497092 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: luckym7777 (1500 in chips)

Seat 2: psjh60 (1500 in chips)

Seat 3: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 4: rojox (1500 in chips)

Seat 5: E.J.Haenen (1500 in chips)

Seat 6: mvgue (1500 in chips)

Seat 7: gjtuinenga (1500 in chips)

Seat 8: gunnarIF (1500 in chips)

Seat 9: w2tamm (1500 in chips)

psjh60: posts small blind 10

Mr Cady: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Queen of DiamondsQueen of Spades

rojox: folds

E.J.Haenen: raises 1480 to 1500 and is all-in

mvgue: folds

gjtuinenga: folds

gunnarIF: folds

w2tamm: folds

luckym7777: folds

psjh60: folds

Mr Cady: calls 1480 and is all-in

*** FLOP *** 2 of ClubsKing of Hearts9 of Clubs

*** TURN *** 2 of ClubsKing of Hearts9 of ClubsJack of Diamonds

*** RIVER *** 2 of ClubsKing of Hearts9 of ClubsJack of DiamondsKing of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Mr Cady: shows Queen of DiamondsQueen of Spades (two pair, Kings and Queens)

E.J.Haenen: shows Ace of HeartsKing of Diamonds (three of a kind, Kings)

E.J.Haenen collected 3010 from pot

*** SUMMARY ***

Jag synade (såklart! ;-) ) och åkte ut först. Tror att jag skulle syna i samma situation igen med AK, QQ+...

Postad

äckligt precis samma sak hände mig förut på en frirulle, förutom att jag hade AA o bettade pott i mellanpos,blev höjd A.I o var inte den första handen men flushen låg ute och han fick triss me AK på river

Postad
Mot TT+, AK, AKs har vi 52,4 mot 47,6 och i så fall är det fold.

Fast jag skulle aldrig folda ändå. ;-)

Lägg på lite fisk händer som AJ AQ alla pocketpar, om han är en donk donk. Är han endast donk är det ju ändå syn på någon vänster!

Postad

Jag synar 100%, regular eller inte.. Tror dock att jag aldrig har sett någon regular göra nåt liknande faktiskt.. och skulle han göra det skulle jag sätta honom på tilt och syna ändå.

Är jag mot förmodan uppe mot en bättre hand så skriver jag en note och skiter i att syna nästa gång..

Postad

Hamnade i exakt samma situation för tre dagar sedan. Klickade TIME, Sharkscopade upp killen som hade -27% över 90st SNG. Synade, åkte mot AA. Även fisk får bra händer.:roll: Synar nästa gång läget kommer upp igen...

Postad
Mot TT+, AK, AKs har vi 52,4 mot 47,6 och i så fall är det fold.

Fast jag skulle aldrig folda ändå. ;-)

Anledningen till att du inte skulle folda är väl att KK+ antagligen är lite mer sällsynt i HDn så att du kan säga att fi har HDn TT-KK,AKs,AKo vilket ger 58%

Postad
Anledningen till att du inte skulle folda är väl att KK+ antagligen är lite mer sällsynt i HDn så att du kan säga att fi har HDn TT-KK,AKs,AKo vilket ger 58%

Jag kan nog hålla med dig här. Så då gör det ju synen enkel.

Postad

Man möter väl sällan en hd av den typen, det handlar väl mer om att med viss sannolikhet möter man KK+, med viss sannolikhet en random hand, med viss sannolikhet alla ess eller par osv osv. Svårt att få någon god uppfattning om vilket värde handen har.

Postad

I de fall fi inte har typ T4o eller liknande så tycker jag att {AK,22+} är vad man oftast kan vänta sig, baserat på de gånger jag sett en showdown när någon random fi pushat i första handen i en SnG. Därför synar jag glatt med QQ+, men inte med AK.

Postad

Ungefär samma, tror jag. Eller...kanske bara KK+, vet inte.

Har nog aldrig hänt mig.

Det finns ju två faktorer som verkar åt olika håll:

a) Han är mongo

b) Han ställde med en random hand första, hittar en hand nästa hand och ställer pga image

Postad

Om man synar första med QQ så måste väl nästa oxå bli QQ eller? Vi har väl fortfarande EV+ på HDn om vi inte snävar ner den till AA/KK.

Men å andra sidan så om man synat första så lär inte andra uppstå med mindre än att det blev splitt i första :mrgreen: