synare Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Står i valet och kvalet mellan dessa två utblidningar.. vill läsa båda egentligen men det går ju inte. Någon här på forumet som läser/läst någon av dessa utbildningar som kan ge lite synpunkter om dem? lite om vad man läser, vad man egentligen lär sig i kurserna. Kanske också lite jämförelser mellan de två. Är intresserad av det mesta av elektronik och data så det är svårt att bestämma sig. Alla synpunkter och tankar om dem vore trevligt. Citera
KimHartman Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Du har inte övervägt teknisk fysik då? Citera
duoflow Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Hej! Jag har läst elektroingenjör men hoppade av för att läsa till maskiningenjör då det passade mig mycket bättre. Det blev helt enkelt för mycket data och programmering på elektrolinjen tyckte jag, hade fått för mig att det skulle vara mer analogt. Du är ju inte heller låst till det du väljer först och jag tror att du kommer känna hurvida det du valt först är rätt för dig. Om du sen vill byta har du ju många poäng, matte data, som du kan föra över till din nya utbildning då dessa ligger hyffsat nära varandra. Jag tycker att du ska ta dig tid och lusläsa allt om de programmen och hur de skiljer sig åt på olika universitet/högskolor. Det kan ju finnas olika profiler på utbildningarna beroende vilken skola du väljer. Dubbel examen är ju också ett alternativ men inget jag skulle göra då det är viktigare att komma ut i arbetsmarknaden så fort som möjligt. Lycka till! Citera
Recommended Posts