sturedenstore Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Tagit handen från min dagbok. Lite ont om åsikter där tyvärr, sååå hur gör vi? Här är sessionen mest intressanta hand enligt mig. Jigsaw är en duktig grinder som inte gör mycket fel, han är ganska ABC och gör sällan dumma moves. Den andra fi har jag sämre koll på men han verkar inte helt korkad. Känns som det finn väldigt många alternativ i den här handen.. Call?, Raise? Fold? känns som att beslutet nästan är för stacken redan på flopp vilket är lite äckligt med tanke på att det är kompetenta fi. ***** Hand History for Game 515097143 ***** $500 NL Texas Hold'em - Saturday, Nov 24, 17:04:09 ET 2007 Table Diana 46 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 4 Seat 1: LÃ…NGSTRUMP ( $580.04 ) Seat 3: -JigSaw- ( $2401.92 ) Seat 4: Lichter ( $1051.7 ) Seat 5: Burgendy ( $1057.47 ) LÃ…NGSTRUMP posts small blind [$2.5]. -JigSaw- posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Burgendy [ Ac As ] Lichter calls [$5]. Burgendy raises [$25]. LÃ…NGSTRUMP calls [$22.5]. -JigSaw- calls [$20]. Lichter calls [$20]. ** Dealing Flop ** [ 4s, Tc, 6s ] LÃ…NGSTRUMP checks. -JigSaw- bets [$155]. Lichter calls [$155]. Burgendy ?? Citera
mr_Zelcko Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 släng...tycker jag...även om jag själv hade haft svårt att göra det Citera
ickash Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Hmm svårt att sätta han på tvåpar där iallafall, bettar han verkligen ut såpass kraftigt med triss även om det ligger ett färgdrag ut? Reraise eller folda. Call kan bli väldigt komplicerat med de där två i potten. Citera
sturedenstore Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 jag hade synat Vad har du för plan med resten av handen? Citera
FamilyGuyFan Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Vad har du för plan med resten av handen? Det beror på vad som kommer på turn och vad motståndarna gör. Citera
AdslVerbe Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Jag tycker inte folden finns även om detta är lite otäckt. Vill (obs vill) ha fi ett på överpar å fi 2 på nötfärgdrag. Jag ställer nog här även om de är ganska stor risk att nån har set. Citera
sturedenstore Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Jag har spader A, inge kan ha nötdraget. Citera
AdslVerbe Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Jag har spader A, inge kan ha nötdraget. Oki. My bad. Nån av dem bör dock sitta på färgdraget skulle jag tro. Citera
sturedenstore Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Ser att några förespråkar ett ställ, men notera stackdjupen, alla har över 200bb. Potten är på ca 400 när det kommer till mig, är det inte väldigt kallt att ställa 200bb i 80bb potten när jag bara får syn av en bättre hand? Citera
_ante_ Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 du har ju förstås bara investerat 25 kr i potten. vill du riskera hela stacken med din AA? jag kanske är lite för vek men jag skulle nog folda. den var lite klurig den där Citera
Dead-Inside Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Mtp vad du skriver om Jigsaw är detta en enkel fold. Antingen bettar han ett färgdrag eller så har han dig. Citera
Jakelamotta Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Fold, du har inte investerat mycket och med din read på jigsaw så är det som Dead-Inside säger, FD eller set typ. Citera
DocLame Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 En hand som tydligt visar värdet av position. Lätt fold. Citera
sturedenstore Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Skönt att se att fler och fler drar åt mitt håll, jag foldade. Citera
sturedenstore Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Utveckla gärna Citera
ninotchka Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 AA har jag jättesvårt att folda, men jag förlorar också på just AA ganska ofta, det är ju en svag hand om man tänker på hur lätt det är att någon får tvåpar eller högre, ett par vinner man ju sällan på. Citera
Antisk Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Finns det bara all-in eller fold? Enda svaren hittills i princip, jag hade satt jigsaw på typ AT, kombodrag eller ensamt flushdrag. Synat flop, sen gjort mitt beslut på turn. Jag tror inte att man är slagen här allt för ofta, onödigt att spela för hela sin stack också imo. Jag anser syn. Citera
Dead-Inside Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Finns det bara all-in eller fold? Enda svaren hittills i princip, jag hade satt jigsaw på typ AT, kombodrag eller ensamt flushdrag. Synat flop, sen gjort mitt beslut på turn. Jag tror inte att man är slagen här allt för ofta, onödigt att spela för hela sin stack också imo. Jag anser syn. Problemet är väl att du inte vill se annat än ett A på turn typ ever. Därför måste du raisa eller folda, syn är kiss. Citera
FamilyGuyFan Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 ?? alla kort utom spader och en T är okej. Citera
Akim Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Alltså kan solklar fold imo. Även fast den är "tuff" att göra. Jag vet inte vad alla som förespråkar syn/allin sätter jigsaw på för HD givet den read vi har. Alla verkar utesluta set, varför då? Jag tycker Set/kombodrag/2par/ ev AT och något överpar men givet den HD.en så tycker jag som sagt att det är en ganska solklar fold. Han betar ändå rakt ut på 3? spelare. Citera
don_sebbe Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Synar och ser vad som händer på turn. Större chans att Jigsaw donkar pott med typ TPGK och Lichter borde slå om med sett. Tror du ligger före ganska ofta här. EDIT: En reraise är nog till och med bättre på flopp. Slå om och comitta dig själv. Citera
Ludas Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Fold är nog bra med tanke på hur lite du har investerat. Jag är mest intresserad av hur handen utvecklade sig efter att du foldade. Vad hade dom? Citera
Recommended Posts