Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aha. Men om 4 siter oberoende av varandra bestämmer sig för att göra detta, hur ska det gå till? 4 finaler? Låter snurrigt.

 

EDIT: mao borde det någonstans finnas en förhandlingsfråga.

 

Alla sajter får väl göra vad dom vill, vad finns att förhandla om? Och framförallt med vem? Tror inte att någon av de kvarvarande spelarna tackar nej till en gratisturre med grymt värde i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sajter får väl göra vad dom vill, vad finns att förhandla om? Och framförallt med vem? Tror inte att någon av de kvarvarande spelarna tackar nej till en gratisturre med grymt värde i.

 

Självklart inte, men å andra sidan så finns det ju en "löjlighets-tröskel" någonstans, jag undrar bara vart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i Tallinn och spelar pokerfinnkampen. Eller spelade... I vilket fall som helst så är tydligen Betway på sparbeting, eftersom Jennez fick med sig en skjorta med Betway-tryck (och en T-shirt modell liten) att dela på fem spelare. Jag fick ha den i går, efter det att jag tagit mig till finalbord på 1100 EEK turren. Det gick bra hela vägen, hade bra kort (nej inte bra kort men bra träffar) och fick fullt betalt när jag satt tvåparet och så.

 

Det fanns 280k ute i marker, på tre spelare hade jag 130k, dvs bekväm ledning. Då fick jag QQ mot AQo, in med 70k vardera i mitten. Han fick färg på esset. Några potter senare var det dags igen, KK mot AKo, floppen KQ6 och då vet man ju att man är kall - turn J och river T och man får ett diplom för tredjeplatsen, och lite Estniska pengar.

 

Så Finnkampen i dag, hade sovit fem timmar (gårdagens turre slutade kl 05). Dubblade stolt upp när jag skulle mäta kuk i big blind med K2o mot knappens uppenbara stöld. Han hade AK... Men jag fick stege. Poker är ett rent skicklighetsspel... Åkte sedan på en mina på floppen A72-6-4, jag hade 76 men fi hade 77. Finnjäveln till vänster tyckte slutligen han spelade bra när han fick in allt på A82-floppen med AJ när jag hade AQ. Knekten på turn knäckte min hand. Hade 1800 kvar då, blindar 100-200 och 3 minuter till middagspaus, så jag ställde i tre händer, blev synad och åkte i säng. Sovit några timmar nu, utvilad och semisugen på cashgame.

 

Som alltid trevligt i Tallinn. Dessa resor rekomenderas. Jennez har lovat att fixa egna tröjor till de som kvalar på betway nästa gång :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar på "Tack Gode Gud":

 

Göran says (21:38):

jag såg just på tv när de spelade poker i ett komediprogram

Göran says (21:38):

och en kille splittade 73

Shahin says (21:39):

va?

Göran says (21:39):

exakt

Göran says (21:39):

de delade ut korten

Göran says (21:39):

han fick 73

Göran says (21:39):

och splittade

Göran says (21:39):

det gick tydligen

Göran says (21:39):

tror vi missat något

Göran says (21:39):

:D

Shahin says (21:39):

vadå splitta

Shahin says (21:39):

hm

Shahin says (21:39):

(=

Göran says (21:39):

alltså...tja, det var någon typ av improvisationsgrej

Shahin says (21:39):

aha

Göran says (21:39):

så han...sade att han splittade

Shahin says (21:39):

tänkte mer BJ

Shahin says (21:39):

dubbla

Göran says (21:39):

jag tror han rörde ihop poker och blackjack

Göran says (21:40):

jag var förvirrad ett tag

Göran says (21:40):

de hade ganska rejäla antar också

Göran says (21:40):

:D

Göran says (21:40):

(halva stacken...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått skicka över Betwayskjortan till Jennez! Mot alla odds sitter han på finalbordet i Pokerfinnkampen, med strax över medelstack, sju spelare kvar. De ska spela ner till fen pers i dag.

 

Skåningen kan lira kort, det trodde jag fan inte :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått skicka över Betwayskjortan till Jennez! Mot alla odds sitter han på finalbordet i Pokerfinnkampen, med strax över medelstack, sju spelare kvar. De ska spela ner till fen pers i dag.

 

Skåningen kan lira kort, det trodde jag fan inte :-)

 

Sex spelare kvar, återupptar liret imorgon kl 11.00 lokal tid. Jag ligger tvåa med 198k, chippien har 221k. Ett par shortstacks på bordet.

 

Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...hotellets dåliga Internet

 

Har knappt fungerat alls dom 4 gångerna varit där.

 

I Estlands finns det billig "kontantkorts 3G-internet" för sisådär 100SEK i inköpskostnad & 10SEK om dagen.

 

Någon annan kan få skaffa lite stilpoäng hos Gia & turken för jag känner mig lite för lat för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtal med kundens europeiska chefsarkitekt, vars namn börjar på B:

 

Jag: "In the old system, primary keys have been used as unique identifiers in exports to various external systems."

B: (tystnad)

J: "Still there?"

B: "Oh no they didn't!"

J: "Unfortunately they did."

B: "So you mean..?"

J: "Yes."

B: "But do you know what the good thing about this is?"

J: "Errr, not really."

B: "We can probably track down who did it and kill them."

 

Mina damer och herrar, det är måndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt, fokuset ligger dock på den andra delen av meningen - att man gett ut primärnyckeln till ett externt system och därmed introducerat ett direkt beroende mellan vårt system och det externa systemet.

 

Ex (lite tillkrystat):

 

-Jag beställer en DVD och får beställningsnumret 1, som råkar vara primärnyckeln i databasen hos dvd-försäljaren.

-Företaget köper upp en bokhandel och slår ihop sina två system. Båda systemen har en tabell där det finns en lista på aktuella beställningar. Båda listorna har ett beställningsid. Båda har beställningar med id 1.

-Om jag nu loggar in och vill avbeställa min DVD och säger att jag har beställningsid 1 så vet inte systemet vilken det är om de inte gjort en massa utveckling för att hantera det här specialfallet som enbart kommer inträffa under själva övergångsperioden.

 

Detta är i princip vad jag identifierade, fast på en större skala, med externa system inblandade och lite mer komplext.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The first guy who stacked off called pot and a re-pot pre-flop with 2224, pealed the flop dry and called the turn when it paired..... he thought he had a boat! Saddly he didnt last for long, I felt so bad that I pulled him asside to appologise and asked him to visit 2+2 to learn more about the game (he thought he was playing hold'em with 4 cards, ai ya!).

 

Det verkar vara bra PLO-games i Las Vegas just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Åk Ålandsbåt med Vikingline. Ta med massor med sedlar

2: Stoppa in sedlarna i de enarmade banditerna, i växlingsmaskinerna, på blackjacken osv.

3: Tryck på cashout

4: Få 100 euro för varje tusenlapp

5: Gå till Forex och växla in, få 10.48 sek för varje Euro

 

Profit 4.8%

 

Problemet är förvisso hur du ska få Forex att ta emot en jävla massa Euromynt. Men är du finne så kan du med andra ord göra 500-700 Euro helt utan problem på en omsättning på 10k€, och sedan använda resten av året att prångla ut tvåeurosmynt i vardagliga lunchbetalningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...