Gå till innehåll

Nu har jag lagt kortleken på hyllan...


Recommended Posts

Skönt uttryck :)

 

Dock inte för gott. Jag kommer fortfarande spela en hel del live men onlinepokern är slut för min del. Igår avinstallerade jag varenda klient på datorn.

 

Var börja?

 

Hur är jag som spelare?

Helt okej. Jag bemästrar 0,25/0,50 men framför allt 1,00/2,00. Har aldrig haft som mål att försörja mig på pokern men pengarna har alltid varit ett trevligt tillskott till kassan. I år har dock trenden varit negativ och pengarna har ístället kommit tack vare sportsbetting.

Det tunga är att pengarna har runnit ut till andra pokerspelare.

 

Igår vann jag 5000 på fotbollen. Kom hem senare på kvällen och började spela lite 1/2. Det gick rätt bra och jag var €250 upp på ca 15 minuter. Slog av lite på den aggressiva takten ett tag.

Det sitter en hyperaggro spelare två säten till höger om mig som 4 potter av 5 höjer upp till €20 innan floppen. Denna pot höjde han inte speciellt mycket och jag synade från knappen med A9 i klöver. Flop kommer Axx varav två klöver. Jag och min kära motståndare börjar höja och till slut var han all-in.

Karln sitter med KQ (ingen klöver), helt utan träff och inte ens drag mer än någon form av runner-runner. Turn kommer K och river Q och så förlorade jag dagens största pott för min del.

 

Ett tag senare förlorar jag ytterliggare en pot i €200 klassen då jag floppar två par. Jag och en snubbe till blir all-in mot varandra. På en A hög flopp så har han synat med Q6 och har alltså mellanpar med usel kicker. Min AJ ser stabil ut men då kommer runner runner spader vilket ger fyra spader på bordet. Jag har dessvärre ingen spader men det har självklart min kära motståndare.

 

Potten som fick mig att dra ur pluggen var denna:

Förvisso lite tiltad men fortfarande med lugnet i behåll. Tokhöjaren har haft en sjuk förmåga att hitta rätt med sina höjningar. Jag får AA, AA och KK inom loppet av några händer men får noll mothugg och. Får AK och AQ och synar hans tokhöjningar men floppar skit och det är bara att kasta in handduken.

Får A8 och det är endast jag och en till som ser floppen.

(ca 17 euro i potten innan vi ser floppen)

Flopp kommer 852 regnbåge och jag höjer pott. Han synar. (pott nu ca €51)

Turn kommer 7. Jag höjer dryga potten och han synar. Nu €170 i potten.

Vafan kan karln ha? Han har spelat helt galet tidigare och det var till honom jag förlorade tvåparspotten när han synade ner med Q6..

River kommer T. Nu satsar helt plötsligt han €40 in i en €170 pott.

Jag väljer synen och han visar AToff. Say what?

Potten slutar på €250 och återigen blev jag utdragen och rökt.

 

Nu låter det här som en gnälltråd men så här har det sett ut i år.

Jag har inte något emot att förlora egentligen. Jag har lirat så pass länge att jag vet att man måsta kunna acceptera förluster för att kunna vinna och att förlora är trots allt en del av att vinna. Hur sjukt det än låter.

 

Det jag är less på är att jag aldrig skulle förlora potter likt de jag beskrivit ovan om det inte fanns helt rubbade människor som synar med ta mig fan vad som helst och som framstår som årets Lottovinnare när handen är över.

 

Igår gick jag från €250 plus till €400 minus och egentligen är det inget att gråta över men det är inte pengarna jag blir förbannad över. Det är själva sättet. Har tidigare försökt att ta steget bort från nätpokern då den kostat mig en hel del i år men det har inte gått. Det är lättillgängligt, förbannat kul och dessutom beroendeframkallande.

 

Nu jävlar får det vara nog. Jag klarar mig med fotbollen och jag är trött på att ge bort mina pengar till nötter som inte förstår bättre. 1/2 är ingen hög nivå men jag tycker att den borde vara tillräckligt hög för att slippa de flesta av mupparna som tar två kort, satsar allt och blundar.

 

Lycka till alla andra. Själv ska jag försöka behärska mig och inte installera klienterna på datorn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt uttryck :)

 

Dock inte för gott. Jag kommer fortfarande spela en hel del live men onlinepokern är slut för min del. Igår avinstallerade jag varenda klient på datorn.

 

Var börja?

 

Hur är jag som spelare?

Helt okej. Jag bemästrar 0,25/0,50 men framför allt 1,00/2,00. Har aldrig haft som mål att försörja mig på pokern men pengarna har alltid varit ett trevligt tillskott till kassan. I år har dock trenden varit negativ och pengarna har ístället kommit tack vare sportsbetting.

Det tunga är att pengarna har runnit ut till andra pokerspelare.

 

Igår vann jag 5000 på fotbollen. Kom hem senare på kvällen och började spela lite 1/2. Det gick rätt bra och jag var €250 upp på ca 15 minuter. Slog av lite på den aggressiva takten ett tag.

Det sitter en hyperaggro spelare två säten till höger om mig som 4 potter av 5 höjer upp till €20 innan floppen. Denna pot höjde han inte speciellt mycket och jag synade från knappen med A9 i klöver. Flop kommer Axx varav två klöver. Jag och min kära motståndare börjar höja och till slut var han all-in.

Karln sitter med KQ (ingen klöver), helt utan träff och inte ens drag mer än någon form av runner-runner. Turn kommer K och river Q och så förlorade jag dagens största pott för min del.

 

Ett tag senare förlorar jag ytterliggare en pot i €200 klassen då jag floppar två par. Jag och en snubbe till blir all-in mot varandra. På en A hög flopp så har han synat med Q6 och har alltså mellanpar med usel kicker. Min AJ ser stabil ut men då kommer runner runner spader vilket ger fyra spader på bordet. Jag har dessvärre ingen spader men det har självklart min kära motståndare.

 

Potten som fick mig att dra ur pluggen var denna:

Förvisso lite tiltad men fortfarande med lugnet i behåll. Tokhöjaren har haft en sjuk förmåga att hitta rätt med sina höjningar. Jag får AA, AA och KK inom loppet av några händer men får noll mothugg och. Får AK och AQ och synar hans tokhöjningar men floppar skit och det är bara att kasta in handduken.

Får A8 och det är endast jag och en till som ser floppen.

(ca 17 euro i potten innan vi ser floppen)

Flopp kommer 852 regnbåge och jag höjer pott. Han synar. (pott nu ca €51)

Turn kommer 7. Jag höjer dryga potten och han synar. Nu €170 i potten.

Vafan kan karln ha? Han har spelat helt galet tidigare och det var till honom jag förlorade tvåparspotten när han synade ner med Q6..

River kommer T. Nu satsar helt plötsligt han €40 in i en €170 pott.

Jag väljer synen och han visar AToff. Say what?

Potten slutar på €250 och återigen blev jag utdragen och rökt.

 

Nu låter det här som en gnälltråd men så här har det sett ut i år.

Jag har inte något emot att förlora egentligen. Jag har lirat så pass länge att jag vet att man måsta kunna acceptera förluster för att kunna vinna och att förlora är trots allt en del av att vinna. Hur sjukt det än låter.

 

Det jag är less på är att jag aldrig skulle förlora potter likt de jag beskrivit ovan om det inte fanns helt rubbade människor som synar med ta mig fan vad som helst och som framstår som årets Lottovinnare när handen är över.

 

Igår gick jag från €250 plus till €400 minus och egentligen är det inget att gråta över men det är inte pengarna jag blir förbannad över. Det är själva sättet. Har tidigare försökt att ta steget bort från nätpokern då den kostat mig en hel del i år men det har inte gått. Det är lättillgängligt, förbannat kul och dessutom beroendeframkallande.

 

Nu jävlar får det vara nog. Jag klarar mig med fotbollen och jag är trött på att ge bort mina pengar till nötter som inte förstår bättre. 1/2 är ingen hög nivå men jag tycker att den borde vara tillräckligt hög för att slippa de flesta av mupparna som tar två kort, satsar allt och blundar.

 

Lycka till alla andra. Själv ska jag försöka behärska mig och inte installera klienterna på datorn igen.

 

 

 

ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , jag känner igen mig exakt i det du beskriver och funderar på att göra samma sak. Jag lirar 0,25-0,50 men det är likadant altså rena ramma LOTTO.

 

Allså inget illa, men kan man inte slå NL50 så ska man inte spela poker för att vinna massa pengar, utan då får man se poker som lotto, och spela om man känner för o gambla lite.

 

Tyvärr kan inte alla vinna på poker, men att spela en turnering 1 gång i vecka fast man vet att man kommer förlora i längden kan vara ganska kul ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo egentligen har du rätt gällande bankroll.

Väljer dock att placera den på sportsbetting nu istället.

Drog 14 spel i helgen, satte 12. Poker är askul men jag har inte den tiden att lägga ner så att jag kan sitta och toknöta för att balansera variansen som det känns. När man fått ihop en vinst och se den försvinna till någon tomte som gör helt sjuka drag så blir jag fan galen.

Detta är inte första gången jag tänkt tanken men det är första gången jag tagit tag i saken. Anledningen till att jag skrev det här var mest för att då har jag i alla fall avgett ett "löfte" ;) Sen om ni bryr er eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan man vara vinnande på sportsbetting men det är ett ruggigt slit.

Att tro att man kan ha någon edge mot boken är ganska så naivt. I dom fallen där du kan hitta info som inte bolagen har tillgång till i samma utsträckning är typ svensk division 3-fotboll, där blir i stället problemet löjligt låga limitar, sportsbetting är ingen dans på rosor utan ett ständigt letande efter oddsutstick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt uttryck :)

 

Får A8 och det är endast jag och en till som ser floppen.

(ca 17 euro i potten innan vi ser floppen)

Flopp kommer 852 regnbåge och jag höjer pott. Han synar. (pott nu ca €51)

Turn kommer 7. Jag höjer dryga potten och han synar. Nu €170 i potten.

Vafan kan karln ha? Han har spelat helt galet tidigare och det var till honom jag förlorade tvåparspotten när han synade ner med Q6..

River kommer T. Nu satsar helt plötsligt han €40 in i en €170 pott.

Jag väljer synen och han visar AToff. Say what?

Potten slutar på €250 och återigen blev jag utdragen och rökt.

 

 

Känner man sig lite tiltad mot en aggroapa så ska man nog tighta upp sitt spel och kasta händer som A8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör helt rätt... Dina beats där är jobbiga men kan lova att du inte är ensam om de där. Hemligheten är nog att man inte ska bry sig utan att ha så stor rulle att man hela tiden kan vara likgiltig.

Hur som helst, det finns annat här i livet som e bra mkt roligare än att sitta klistrad och irriterad framför en dataskärm :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora anledningen till att jag lägger ner nätpokern är precis pga de anledningarna som tatorke tar upp..

Självklart ska man kunna ta smällar likt de jag åkte på men jag har inte rulle eller psyke för att orka tampas med såna tomtar i evighet och dessutom inte tiden för att känna att det jämnar ut sig.

 

Kul att folk försöker läxa upp mig och lär mig vett och etikett när det gäller sportsbetting. Har spelat i 15 år och spelat klart mer på en "seriös" nivå de senaste 8 åren. Men utmana mig gärna ;)

 

Har försökt applicera detta på mitt pokerspel men är troligtvis en av dom som kan spela men inte kan plöja ner den tiden och pengarna som ni andra. Jag älskar spelet och det är därför jag aldrig tagit steget att avinstallera klienterna trots att jag borde gjort det för länge sen.

 

Gällande mitt spel med A8. Dansken (han jag mötte i den potten) spelade för jävla uselt i de potter jag såg honom inblandad i där jag dessutom fick se hur han spelat från början till slut. Det var han som tryckte om min höjning när jag floppat två par och han träffat mellanpar med Q6off (flopp AQJ)..

Alltid lätt för besserwissertypen att i efterhand kritisera mitt spel men när han synar mig preflopp och floppen kommer 8-hög kändes sannolikheten stor att jag var i klar ledning. När han checksynar både flop och turn så känns det ännu bättre. Sen på river när T dyker upp så kastar han in €40 i en pott på €170... Hur skulle du själv spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Du har säkert bra koll och har bara tröttnat på utdragningarna.

Jag slänger A8 även mot galningar. Nu vet vi ju inte om det var du som höjde preflop eller dansken. Men jag hade nog checkat ner skiten efter floppen.

När det gäller galningar vet du ju att de oftast oftast hela stacken och det är bara att hoppas att man har flytet att vara den som tar den. Man kan ju välja att ta strid , som du gjorde, eller vänta ut en bättre hand. Sen beror det på om det är fullring eller SH. Vid fullring kostar det mer än det smakar eftersom det oftast finns fler i potterna.

SH eller FR. Besservisser eller inte. Det här ser ju ut som en läcka som kan förklara varför du inte vinner. Att avfärda folks vettiga kommentarer i det läget när du slänger ut hela storyn här verkar kontraproduktivt.

Men hur var det nu egentligen. Har du avinstallerat eller inte?

Kommer du att vara tillbaka vid borden om två veckor?

Har du bra tips angående sportsbetting? Var finns pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk försöker läxa upp mig och lär mig vett och etikett när det gäller sportsbetting. Har spelat i 15 år och spelat klart mer på en "seriös" nivå de senaste 8 åren. Men utmana mig gärna ;)

 

Skulle du snappt vilja berätta lite hur det går till? sitter du och letar upp matcher ifrån tex nån basketmatch i nigeria där det är bra odds.

Eller har du riktigt koll på matcherna som nån fotbollsmach i england kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Du har varken BR eller tålamod att bygga upp en, testa att bara spela turneringat MTT och klonka någon så har du en BR som du klarar dig på.

 

Han skulle ju sluta spela eftersom han förlorade pengar på det.. har du missat den detaljen? :P

 

Preflop med A8 är lite väl mot en väldigt aggresiv spelare, men som du säger så hade du haft det jobbigt med korten då du inte fått ut något av dina monster. Jag förstår ändå att pengarna åker in i en sån pott, speciellt när man har reads på honom såsom potten med flop AQJ.

 

De är bara att sluta lira och börja må bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...