fredde80 Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Table 'Valda II' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: jeruzaleman ($100.75 in chips) Seat 2: Deepthings ($83.05 in chips) Seat 3: Ferris125 ($138.65 in chips) Seat 4: fredde80 ($128.80 in chips) Seat 5: MrFaCiAL ($98.75 in chips) Seat 6: mandmaddis11 ($26.90 in chips) fredde80: posts small blind $0.50 MrFaCiAL: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to fredde80 mandmaddis11: folds jeruzaleman: calls $1 Deepthings: folds Ferris125: raises $2 to $3 fredde80: calls $2.50 MrFaCiAL: folds jeruzaleman: calls $2 *** FLOP *** fredde80: bets $9.50 jeruzaleman: calls $9.50 Ferris125: calls $9.50 *** TURN *** fredde80: bets $22 jeruzaleman: calls $22 Ferris125: calls $22 *** RIVER *** fredde80: checks jeruzaleman: bets $66.25 and is all-in Ferris125: folds Inga speciella reads på jeruzaleman (jag spelar 6 bord och han hade inte utmärkt sig...) Syn eller vik? Citera
Dead-Inside Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Hade nog vikt den, handen gick inte som vi ville den skulle. Skulle ha svårt att hitta syn utan maniacread iaf. Citera
Pey Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Sjukt klurigt läge. Tror jag hade gråtsynat och förundrat tittat när snubben visat sin prydliga stege. I teorin tror jag vik är ett bättre spel, för folk har fan alltid alla stegar som går att få i plo Ser mkt fram emot handens upplösning! Citera
Roggefort Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Du slår ju inget annat än en bluff (såvida han inte har kallsynat med en lägre triss och bluffar på river, men de är högst osannolikt). Utan read är de svårt att hitta en syn här. Frustrerande men de är inget vi kan göra något åt. Som dead-inside sa, handen gick inte som vi ville. Move on, next hand. Citera
ackeman Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Stegen känns på ett sätt ologisk eftersom ingen av FI bombar turnen. FI3 borde inte ha en färdig stege eftersom han sitter sist på turn och ser två pottbetts framför sig, och inte väljer att trycka med nöten FI2 borde även han potta turn eftersom det ligger två färgdrag ute på turn och en spelare kvar. Jag sätter FI på lägre sett. Citera
eurythmech Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Känns inte som att vi behöver vara oroliga för så mycket annat än nöten? Fi har väl nöten rätt ofta, det ska väl sägas. Men 53 känns ju inte sannolik, och ser inte det här ut att vara konstigt för TT också? Tyckte det kändes som vik först, men vadfan...man kanske får betala av 2/3 pott eller vad det nu är här. Citera
Roggefort Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Jag är ingen haj på Omaha (och någon får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar nu) men jag fick en tanke precis. Finns de ingen möjlighet att FI kan ha spelat ex A345 med Ax i ruter och dratt in en stegen istället för färgen? Vet att man borde trycka kombinationsdrag men efter killen i fråga är en trolig NLH grindare kanske han är osäker på hur han skall spela handen men lyckas träffa botten stegen? (detta menat som en förklaring till potentiell nästnöt) Citera
eurythmech Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Jo, den är fullt möjlig. Citera
Ekenstar Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Går ju argumentera bra för både syn och fold, vad som är mest rätt beror ju på vad fi är för nån, vad man har för read på han. Skyll dig själv att du inte hunnit observera honom när du sextablar. Citera
Roggefort Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Fredde80: hur slutade handen? Du kanske kan PM:a den till mig om du inte vill skriva det här ännu. Citera
fredde80 Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Synstationsfredde synade såklart... och stirrade rakt in i nöten.. min första kommentar var "han spelade den så uselt att han fick betalt". Sedan blev det en note på honom med "Sopa" =) Citera
fredde80 Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Går ju argumentera bra för både syn och fold, vad som är mest rätt beror ju på vad fi är för nån, vad man har för read på han. Skyll dig själv att du inte hunnit observera honom när du sextablar. Tror han max suttit 2 varv... och är inte regular... även om jag bara spelat 1 bord så tror jag inte jag hade haft read på hnm. Citera
Recommended Posts