Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Table 'Valda II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: jeruzaleman ($100.75 in chips)

Seat 2: Deepthings ($83.05 in chips)

Seat 3: Ferris125 ($138.65 in chips)

Seat 4: fredde80 ($128.80 in chips)

Seat 5: MrFaCiAL ($98.75 in chips)

Seat 6: mandmaddis11 ($26.90 in chips)

fredde80: posts small blind $0.50

MrFaCiAL: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fredde80 Jack of Hearts7 of Spades9 of Spades9 of Diamonds

mandmaddis11: folds

jeruzaleman: calls $1

Deepthings: folds

Ferris125: raises $2 to $3

fredde80: calls $2.50

MrFaCiAL: folds

jeruzaleman: calls $2

*** FLOP *** 9 of Hearts2 of Diamonds6 of Diamonds

fredde80: bets $9.50

jeruzaleman: calls $9.50

Ferris125: calls $9.50

*** TURN *** 9 of Hearts2 of Diamonds6 of Diamonds10 of Hearts

fredde80: bets $22

jeruzaleman: calls $22

Ferris125: calls $22

*** RIVER *** 9 of Hearts2 of Diamonds6 of Diamonds10 of Hearts4 of Clubs

fredde80: checks

jeruzaleman: bets $66.25 and is all-in

Ferris125: folds

Inga speciella reads på jeruzaleman (jag spelar 6 bord och han hade inte utmärkt sig...)

Syn eller vik?

Postad

Sjukt klurigt läge. Tror jag hade gråtsynat och förundrat tittat när snubben visat sin prydliga stege. I teorin tror jag vik är ett bättre spel, för folk har fan alltid alla stegar som går att få i plo :)

Ser mkt fram emot handens upplösning!

Postad

Du slår ju inget annat än en bluff (såvida han inte har kallsynat med en lägre triss och bluffar på river, men de är högst osannolikt). Utan read är de svårt att hitta en syn här. Frustrerande men de är inget vi kan göra något åt. Som dead-inside sa, handen gick inte som vi ville. Move on, next hand.

Postad

Stegen känns på ett sätt ologisk eftersom ingen av FI bombar turnen. FI3 borde inte ha en färdig stege eftersom han sitter sist på turn och ser två pottbetts framför sig, och inte väljer att trycka med nöten

FI2 borde även han potta turn eftersom det ligger två färgdrag ute på turn och en spelare kvar.

Jag sätter FI på lägre sett.

Postad

Känns inte som att vi behöver vara oroliga för så mycket annat än nöten?

Fi har väl nöten rätt ofta, det ska väl sägas. Men 53 känns ju inte sannolik, och ser inte det här ut att vara konstigt för TT också?

Tyckte det kändes som vik först, men vadfan...man kanske får betala av 2/3 pott eller vad det nu är här.

Postad

Jag är ingen haj på Omaha (och någon får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar nu) men jag fick en tanke precis.

Finns de ingen möjlighet att FI kan ha spelat ex A345 med Ax i ruter och dratt in en stegen istället för färgen? Vet att man borde trycka kombinationsdrag men efter killen i fråga är en trolig NLH grindare kanske han är osäker på hur han skall spela handen men lyckas träffa botten stegen?

(detta menat som en förklaring till potentiell nästnöt)

Postad
Går ju argumentera bra för både syn och fold, vad som är mest rätt beror ju på vad fi är för nån, vad man har för read på han. Skyll dig själv att du inte hunnit observera honom när du sextablar.

Tror han max suttit 2 varv... och är inte regular... även om jag bara spelat 1 bord så tror jag inte jag hade haft read på hnm.