Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dum fold? Vet att denna person gärna bettar ut med AK och stora händer vare sig det är dålig position eller blank bräda.

Full Tilt Poker Game #4263756655: Table Eileen (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 19:31:14 ET - 2007/11/22

Seat 1: MARK CASH ($19.15)

Seat 2: LePetomaine ($51.30)

Seat 3: Nina Pro 21 ($26.05)

Seat 4: wontdrawout ($54.70)

Seat 5: DUKE23DUKE ($34.75)

Seat 6: gotouts101 ($70.65)

wontdrawout posts the small blind of $0.25

DUKE23DUKE has 5 seconds left to act

DUKE23DUKE posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wontdrawout 9 of Clubs7 of Clubs

gotouts101 folds

MARK CASH folds

LePetomaine raises to $1.75

Nina Pro 21 calls $1.75

wontdrawout calls $1.50

DUKE23DUKE folds

*** FLOP *** 8 of Spades5 of HeartsJack of Clubs

wontdrawout checks

LePetomaine bets $5.25

Nina Pro 21 has 15 seconds left to act

Nina Pro 21 calls $5.25

wontdrawout calls $5.25

*** TURN *** 8 of Spades5 of HeartsJack of Clubs4 of Spades

wontdrawout checks

LePetomaine checks

Nina Pro 21 bets $19.05, and is all in

wontdrawout has 15 seconds left to act

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra här, hans all-in är ungefär den samma som potten vilket ger mig ganska precis odds för synen... Förslag??

Postad

Är du säker på att du har oddsen för synen är det väl inget att tveka på, men är du verkligen det? Jag foldar alltid i detta läget ivf och tror det är ett klokt spel :)

Postad
Är du säker på att du har oddsen för synen är det väl inget att tveka på, men är du verkligen det? Jag foldar alltid i detta läget ivf och tror det är ett klokt spel :)

Hej Pey och tack för ditt svar! =)

Jag vet faktiskt inte, denna kille är mer än kapabael o betta ut utan träff med 23 som hålkort, likväl om AA eller AK AQ osv .. enormt range med andra ord, kanske t.om lägre stegdrag som missat.

Med den informationen, så vet vi att om jag missar river så finns bara 1 hand jag kan slå. o det är det missade lägre stegdraget..

Några fler tankar?

Postad

Hej!

Mjah, en snabb liten tanke till har jag väl kanske :)

Du har ju ytterligare en snubbe kvar i potten som du har att oroa dig för. Han/hon kan ju både förbättra dina odds och förpesta din hand om han också vill syna.

Lite off topic är ju att om han/hon inte varit kvar kunde du lika gärna ställt själv om du tror att ninapro21 är på en sådan bred range för att få lite prima fold equity i alla fall.

Men tycker inte du investerat mycket nog i potten för att gräma dig så mycket över den ifall du foldar. Tror du snart kommer vaska fram ett trevligare läge att ta deras pengar.

Postad
Hej!

Mjah, en snabb liten tanke till har jag väl kanske :)

Du har ju ytterligare en snubbe kvar i potten som du har att oroa dig för. Han/hon kan ju både förbättra dina odds och förpesta din hand om han också vill syna.

Lite off topic är ju att om han/hon inte varit kvar kunde du lika gärna ställt själv om du tror att ninapro21 är på en sådan bred range för att få lite prima fold equity i alla fall.

Men tycker inte du investerat mycket nog i potten för att gräma dig så mycket över den ifall du foldar. Tror du snart kommer vaska fram ett trevligare läge att ta deras pengar.

Bra svar och informativt .. Jag stekte faktiskt lite I den handen, visste inte hur jag skulle bemöta, som tur är (tror jag) så tog min tidsbank slut och folden var ett faktum =)