Gå till innehåll

Var uppe och avlossade bössan


Recommended Posts

Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #P4-54391978-42

Table PlsRiverMe's HE, 21 Nov 2007 11:45 PM ET

 

Seat 3: Indubis ($1,111.55 in chips)

Seat 7: djbreaku ($965.00 in chips)

Seat 8: Hero [ 8 of Diamonds,Ace of Diamonds ] ($1,296.75 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($5), Indubis posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

djbreaku bets $35, Hero calls $30, Indubis folds.

 

FLOP [board cards King of Diamonds,King of Spades,9 of Diamonds ]

Hero checks, djbreaku bets $55, Hero bets $150, djbreaku calls $95.

 

Fi har höjt från knappen de senaste rundorna har statsen 27/22 över 56 händer så det säger kanske inte så mycket. Hur forsätter ni handen betar ni ut på turn igen? Spelar ni anorlunda på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant:

 

Fold preflop.

 

Om jag c/r gör jag det gärna lite mindre och skjuter turn ganska ofta då jag tror att Fi kommer syna flopp ganska liberalt IP för att släppa en del på turn.

 

Jag antar att det går att leda floppen men jag gillar c/r här om vi skjuter turn relatvit ofta. Även om turn nog ofta kan gå check-check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte position på honom. Om du checkar kommer han beta.

Jag skulle nog checkat och synat honom för att hålla potten nere.

 

På floppen skulle jag synat, om inte turnen hjälpte skulle jag nog prova att checkhöja honom. Du har ju ca 37% att få in färgen på rivern.

 

Har också tänkt på den här linjen i efterhand. Hade hållt potten nere samt chekhöja turn eller få river gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har höjt från knappen de senaste rundorna har statsen 27/22 över 56 händer så det säger kanske inte så mycket. Hur forsätter ni handen betar ni ut på turn igen? Spelar ni anorlunda på floppen?

 

Slå om pre.

 

Som spelat leder jag ut på turn oavsett kort. Varken C/C eller C/R är väl fel på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om pre.

 

Som spelat leder jag ut på turn oavsett kort. Varken C/C eller C/R är väl fel på flop.

 

Håller med, slå om preflop, är ju 3-manna, indikationen efter ett mindre antal händer säger ju att FI inte är överdrivet tight med raise pre och då är ju A8s rätt starkt trots vi nu inte har position... På flop bör både C/C och C/R funka, turn känns jobbig om den inte hjälper oss, Fi lär ju ha minst par på flop?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte position på honom. Om du checkar kommer han beta.

Jag skulle nog checkat och synat honom för att hålla potten nere.

 

På floppen skulle jag synat, om inte turnen hjälpte skulle jag nog prova att checkhöja honom. Du har ju ca 37% att få in färgen på rivern.

 

Det är säkert bara ett syftningsfel men han har alltså ca 37% att nå sin färg om han ser både turn och river. Från turn till river så är det INTE 37%.

Dessutom så kan man väl dra av ett par procent mot eventuell kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaga aldrig på parad bräda brukar det vissla bak i mitt huvud när jag hamnar i en sån där situation..

 

Har funderat lite över det där. Spelar själv på väldigt låga nivåer, men jag har börjat fundera på om det inte är hyfsade implicita på att jaga färgdrag på redan parade brädor om man är rätt säker på att motståndaren sitter på trissen. Får jag in färgen brukar jag överbeta eftersom FI oftast inte kan släppa sin fina triss. Bara en tanke jag fått. Gäller kanske inte ens, och gäller definitivt inte på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar problemet med skottning är att man blir för rädd att förlora pengarna och inte spelar sitt eget spel till 100%. När jag hade valt linjen med c/r på flopp så brukar jag alltid forsätta med en bet på turn men blev för feg och c/f. Linjen c/c på flop och c/r på turn hade kanske varit bättre och visat mer styrka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #P4-54391978-42

Table PlsRiverMe's HE, 21 Nov 2007 11:45 PM ET

 

Seat 3: Indubis ($1,111.55 in chips)

Seat 7: djbreaku ($965.00 in chips)

Seat 8: Hero [ 8 of Diamonds,Ace of Diamonds ] ($1,296.75 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($5), Indubis posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

djbreaku bets $35, Hero calls $30, Indubis folds.

 

FLOP [board cards King of Diamonds,King of Spades,9 of Diamonds ]

Hero checks, djbreaku bets $55, Hero bets $150, djbreaku calls $95.

 

TURN [board cards King of Diamonds,King of Spades,9 of Diamonds,10C ]

Hero checks, djbreaku bets $222, Hero folds.

 

SHOWDOWN

djbreaku wins $600.

 

SUMMARY

Dealer: djbreaku

Pot: $602, (including rake: $2)

Indubis loses $10

djbreaku bets $407, collects $600, net $193

Hero loses $185

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

3 bet pre, handen blir lättare att spela då.

 

Menar du som en bluff? Okej, Fi har väl en relativt vid syn HD IP när vi 3bettar men vi 3bettar för att innerligt hoppas på fold antar jag eller att ett CB tar potten. Allt jag tänker på är vinna liten pott/förlora större pott om vi 3bettar pre. Känns jobbigt att spela handen postflop OOP om Fi synar liberalt pre och om han samtidigt är lite trickyaggressive.

Men å andra sidan 3bettar jag för lite i såna här situationer antar jag så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...