Gå till innehåll

FR 2.5/5 SvS, blev inte riktigt som jag tänkt mig, hur agerar jag?


Recommended Posts

Skriver vid varje gata hur jag tänker.

 

 

Plats 1: Michael79 (865.04)

Plats 2: ozvern (280.00)

Plats 3: Nickson (312.39)

Plats 4: maldesjake (595.00)

Plats 5: KristinaJ (202.13)

Plats 6: kaay27 (295.00)

Plats 7: PerrraP (929.08)

Plats 8: Bro (449.96)

Plats 9: o3h (1542.30)

Plats 10: MisterPink (527.91)

 

ozvern lägg LM 2.50

Nickson lägg SM 5.00

 

** Giv **

Michael79 [N/A, N/A]

ozvern [N/A, N/A]

Nickson [N/A, N/A]

maldesjake [N/A, N/A]

KristinaJ [Es, Eh]

PerrraP [N/A, N/A]

Bro [N/A, N/A]

o3h [N/A, N/A]

MisterPink [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

maldesjake Syna 5.00

KristinaJ Höj till 25.00 En limp, borde få syn för 5BB.

PerrraP Lägg

Bro Lägg

o3h Lägg

MisterPink Syna 25.00

Michael79 Lägg

ozvern Lägg

Nickson Lägg

maldesjake Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Kns, 4k, Er] Drömflopp! Kan det bli bättre?

 

*** Bet Runda 2 ***

KristinaJ Satsa 25.00 Samma summa som på turn, vill ha med en knekt eller liknade. Fel? Gillar inte checkspelet utan read.

MisterPink Syna 25.00

 

*** Turn(Board): *** : [Kns, 4k, Er, Knr] Bra. Perfekt om han sitter med knekt.

 

*** Bet Runda 3 ***

KristinaJ Passa Här vill jag att han ska föra in en bet, som bluff eller med två par/triss.

MisterPink Satsa 25.00

KristinaJ Syna 25.00 Kommer fram till syn istället för raise, kan diskuteras. Kommer få dålig kritik över det kan jag tänka mig. Planerar instapush på river. Har ju bara ca 120 kr kvar.

 

*** River(Board): *** : [Kns, 4k, Er, Knr, Knh] Damn....

 

*** Bet Runda 4 ***

KristinaJ Gillar inte det river...Ska jag hålla fast vid push? Eller göra en svag check?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså klart du ska check-syna, han överskattar ju garanterat ankorna i detta läget, checka till honom så kommer han value-ställa på ankorna, lovar, ingen risk att han har en fiskekrok i detta läget. Eftersom du har så lite i stacken borde du dessutom göra en deposit och lira "scotty Ngyens famous top 3 hands-system", där du enbart spelar 3 händer preflopp, (ankorna, Q-7, QQ) sedan är det viktigt att du höjer stabilt pre, ca 70-250BB är lagom.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart är då att jag spelade fel, check-synade en 25 kr bet och han flippar upp KQ. :oops: Nä men på river började allt kännas så konstigt, tänkte lite för mycket och långsökt. Plus att jag var lite halvsugen att få se hans kort om han nu inte skulle ha fyrtal.

Men men, iefterhand var ju tydligen checken rätt för att kunna få in pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså klart du ska check-syna, han överskattar ju garanterat ankorna i detta läget, checka till honom så kommer han value-ställa på ankorna, lovar, ingen risk att han har en fiskekrok i detta läget. Eftersom du har så lite i stacken borde du dessutom göra en deposit och lira "scotty Ngyens famous top 3 hands-system", där du enbart spelar 3 händer preflopp, (ankorna, Q-7, QQ) sedan är det viktigt att du höjer stabilt pre, ca 70-250BB är lagom.

Lycka till!

 

VAD SNACKAR DU OM??!???!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså klart du ska check-syna, han överskattar ju garanterat ankorna i detta läget, checka till honom så kommer han value-ställa på ankorna, lovar, ingen risk att han har en fiskekrok i detta läget. Eftersom du har så lite i stacken borde du dessutom göra en deposit och lira "scotty Ngyens famous top 3 hands-system", där du enbart spelar 3 händer preflopp, (ankorna, Q-7, QQ) sedan är det viktigt att du höjer stabilt pre, ca 70-250BB är lagom.

Lycka till!

 

 

Hahaha, hahahaaaaa....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...