Gå till innehåll

KraxTheCrow:Ett steg tillbaka - två steg fram?


KraxTheCrow

Recommended Posts

Han lyckas ju inte speciellt bra med att reppa ett ess med den där linjen iaf.

Rimligen lägger han de flesta ess preflop som kan bli tvåpar på den där turnen.

Och färgdrag med spader ess slår väl om flop sjukligt ofta?

 

Känns ju jättemycket som "jag har ett drag - jag synar, OJ ett ess på turn, jag PUSHAR".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han lyckas ju inte speciellt bra med att reppa ett ess med den där linjen iaf.

Rimligen lägger han de flesta ess preflop som kan bli tvåpar på den där turnen.

Och färgdrag med spader ess slår väl om flop sjukligt ofta?

 

Känns ju jättemycket som "jag har ett drag - jag synar, OJ ett ess på turn, jag PUSHAR".

 

Jag räknar också bort A ur hans hd här, har han A spelar han dåligt och då kan vi ta pengarna senare :-)

 

Det jag funderar på är om han kan välja den här linjen med floppad stege/set. Sätter mig på Ax och hoppas på att även TT-KK kommer betala med tanke på att A inte finns i hans hd.

Känns dock som han borde slå om stege/set på flopp med tanke på den dragiga brädan. Är nog inne och överanalyserar här :-D

 

Vad han än har känns flatcall på flopp oerhört kallt. Känns som du säger som ett missat drag, och med tanke på att vi bara behöver vinna lite mer än 1/3 så känns synen för mig given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar också bort A ur hans hd här, har han A spelar han dåligt och då kan vi ta pengarna senare :-)

 

Det jag funderar på är om han kan välja den här linjen med floppad stege/set. Sätter mig på Ax och hoppas på att även TT-KK kommer betala med tanke på att A inte finns i hans hd.

Känns dock som han borde slå om stege/set på flopp med tanke på den dragiga brädan. Är nog inne och överanalyserar här :-D

 

Vad han än har känns flatcall på flopp oerhört kallt. Känns som du säger som ett missat drag, och med tanke på att vi bara behöver vinna lite mer än 1/3 så känns synen för mig given.

 

Mmm känns kanske lite väl att tro att han kör så djupa mindgames att han sätter dig på exakt QQ och värdepushar esset med set/stege för att reppa en icketrovärdig linje med Ax :D Visst, det skulle väl kunna vara så, men jag menar, det är ändå NL400 så nog är jag lite skeptisk.

 

Som du skriver, vad han än har är det en vidrig flop att kallsyna ur pos. Om han inte har exakt 76 spader då :D

 

Det som gör att jag tycker det är ett lite jobbigt läge trots allt är att vi inte har några reads alls. Men man har ju inte mkt annat val än att se situationen ur ett generellt perspektiv.

 

Ok pottodds dessutom, precis som du säger.

Syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm känns kanske lite väl att tro att han kör så djupa mindgames att han sätter dig på exakt QQ och värdepushar esset med set/stege för att reppa en icketrovärdig linje med Ax :D Visst, det skulle väl kunna vara så, men jag menar, det är ändå NL400 så nog är jag lite skeptisk.

 

Som du skriver, vad han än har är det en vidrig flop att kallsyna ur pos. Om han inte har exakt 76 spader då :D

 

Det som gör att jag tycker det är ett lite jobbigt läge trots allt är att vi inte har några reads alls. Men man har ju inte mkt annat val än att se situationen ur ett generellt perspektiv.

 

Ok pottodds dessutom, precis som du säger.

Syn.

 

Det verkar som vi ser handen på samma sätt, då måste ju det vara rätt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en bra dag som slutar upp $900. Inga riktigt svåra beslut idag, så inga HH's att bjuda på.

 

2 veckor sedan jag startade om på nl400 och dags för att uppdatera rulle och plocka ut $1500.

 

Antal spelade veckor: 2

BR start:$40K

CG:$4341.34

MTT:$4550.44

RB/Bonus:$0

Uttag:$1500

Nuvarande BR:$47391.78

 

Ett bra resultat tack vare ett par bra MTT-klonkar. Cashgamet är bra för att vara två veckor, dock har det blivit ovanligt mkt spel (ca 20K händer). 2.67ptBB/100 är jag inte helt nöjd med utan hoppas kunna öka den här siffran på sikt.

 

Låg i princip breakeven i fredags, swings är kul ibland ;-) .

 

Får förhoppningsvis snart kliva upp på nl500 också, tror inte det brukar vara så mkt action där på ladbrokes dock. Börjar trivas så smått på nl400 så det kan nog bli en del händer där ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag sen man skrev här, har inte haft så mkt intressant att skriva. Är sedan söndags $3K back på CG på relativt lite spel. Sötaste var 300BB pott all in pre AA vs AKo, att man inte ska få vinna en flipp i livet. Back ca $1K på MTTs också, men det är ju inte mkt att säga om.

 

Ser ut som jag får vänta ett tag på att gå upp i nivå, men det kan ju vända fort. Får man bara vara run good ett tag kan det vara spel på nl600 i början av nästa år, men har som lillmål (brukar inte sätta upp den här typen av mål, menlöst egentligen) att vara uppe på nl500 innan nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol går det så dåligt att de händerna räknas som flippar:roll:

Men e bara att jobba på, det vänder snart.

 

Tyvärr är det inte bättre just nu, men det är klart att det vänder. Lyckades igår också torska AA vs KK all in pre för 200BB och QQ vs AQo för runt 100BB om jag minns rätt. Men dom händerna är ju helt självspelande, går ju inte säga ngt om. Att få in 150BB pre med AKo i ett ganska passivt spel känns rätt kallt, därför är det smått tiltande att torska den potten, stor är den ju också.

 

Jag är ju fortfarande lätt upp över dryga 20K händer så jag kan ju fortfarande springa mkt sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som allt som krävs är att whina lite här så funkar alt igen :shock:

 

Drygt $2K upp efter 30 min grind, bl.a. fått fullt betalt med set 3 ggr. Min personliga favorit:

 

** Game ID 884300333 starting - 2007-12-05 18:03:53

** Tyndareus [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- wallis71 sitting in seat 1 with $396.92

- drdrdr sitting in seat 2 with $407.00

- KraxTheCrow sitting in seat 3 with $479.00

- dinky3 sitting in seat 4 with $394.00

- hahila sitting in seat 5 with $1184.44

- 99999 sitting in seat 6 with $496.45 [Dealer]

 

wallis71 posted the small blind - $2.00

drdrdr posted the big blind - $4.00

** Dealing card to KraxTheCrow: 2 of Spades, 2 of Clubs

KraxTheCrow raised - $16.00

dinky3 folded

hahila folded

99999 folded

wallis71 called - $16.00

drdrdr called - $16.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 8 of Diamonds, 2 of Hearts

wallis71 checked

drdrdr checked

KraxTheCrow bet - $40.00

wallis71 called - $40.00

drdrdr called - $40.00

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

wallis71 checked

drdrdr checked

KraxTheCrow bet - $130.00

wallis71 called - $130.00

drdrdr folded

 

** Dealing the river: Queen of Diamonds

wallis71 checked

KraxTheCrow went all-in - $293.00

wallis71 went all-in - $212.92

wallis71 shows: 8 of Spades, 5 of Spades

KraxTheCrow shows: 2 of Spades, 2 of Clubs

KraxTheCrow wins $850.84 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten turregrind ikväll som slutade runt $7-800 upp. Vann en $75+7.50 på ladbrokes för $1410 (47 deltagare). Precis ITM i en $100+9 på stars också.

 

MTT-spelet börjar kännas bättre och bättre, är ju en riktigt kul spelform. De flesta föreläsningarna på nuvarande kurs är 13-15 också, passar bra. MTT-spelet har legat nere more or less i 2 år men ska försöka få in ett par kvällar i veckan för turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det totalt runt $1K back, men hade nog runt $2K i hålet ett tag så jag är nöjd och glad :-)

 

Spelade också 8st $12 180-manna SnG turbo igår tillsammans med 25 till från forumet. Gick $3+ på dom, men ändå stuck $97 pga sidebet.

Riktigt kul grej, hoppas det blir fler ggr.

 

Idag blir det en CG-grind nu och förmodligen en MTT-grind ikväll.

 

Idag är jag $1400 back and counting. Bl.a. två AA mot JJ/88 efter 3-bet pre. Ska vi gissa på att det stannar runt $10K?

 

EDIT: $2300, behöver nog inte ens spela speciellt länge för att nå "målet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var drygt $2K back och på cp-steam när den här handen utspelar sig, inte så svårt att gissa vad jag gjorde här ;-)

 

Men med väldigt lite döda pengar och ganska djupa stackar, hur gör vi?

Har ingen read på FI mer än att det verkar vara en riktigt dålig spelare.

 

** Game ID 885599767 starting - 2007-12-07 17:17:40

** Zethus [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- thespecials sitting in seat 1 with $571.69 [Dealer]

- barnythebric sitting in seat 3 with $129.84

- Tignes sitting in seat 4 with $215.18 [sitting out]

- KraxTheCrow sitting in seat 6 with $703.78

 

barnythebric posted the small blind - $2.00

KraxTheCrow posted the big blind - $4.00

** Dealing card to KraxTheCrow: 10 of Hearts, Queen of Hearts

thespecials called - $4.00

barnythebric called - $4.00

KraxTheCrow checked

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 9 of Hearts, 6 of Diamonds

barnythebric bet - $4.00

KraxTheCrow raised - $20.00

thespecials went all-in - $567.69

barnythebric folded

KraxTheCrow ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del flyt och en del doneringar senare är man $600 upp för dagen :shock:

Har lagt tillbaka revolvern nu.

 

Seriöst måste jag försöka sluta låta såååå negativ så fort man backar några inköp. Är iofs skönt att tilta av sig lite, men det kan inte vara kul att läsa hur pissigt allt är för att en timme senare läsa att jag är plus :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var drygt $2K back och på cp-steam när den här handen utspelar sig, inte så svårt att gissa vad jag gjorde här ;-)

 

Men med väldigt lite döda pengar och ganska djupa stackar, hur gör vi?

Har ingen read på FI mer än att det verkar vara en riktigt dålig spelare.

 

** Game ID 885599767 starting - 2007-12-07 17:17:40

** Zethus [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- thespecials sitting in seat 1 with $571.69 [Dealer]

- barnythebric sitting in seat 3 with $129.84

- Tignes sitting in seat 4 with $215.18 [sitting out]

- KraxTheCrow sitting in seat 6 with $703.78

 

barnythebric posted the small blind - $2.00

KraxTheCrow posted the big blind - $4.00

** Dealing card to KraxTheCrow: 10 of Hearts, Queen of Hearts

thespecials called - $4.00

barnythebric called - $4.00

KraxTheCrow checked

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 9 of Hearts, 6 of Diamonds

barnythebric bet - $4.00

KraxTheCrow raised - $20.00

thespecials went all-in - $567.69

barnythebric folded

KraxTheCrow ??

 

Ofan det är ju inte så himla ofta dessa situationer uppstår precis.... Men folden bör väl ligga hyfsat nära till hands med så mkt bakom i stacken. Men det är ganska lurigt o sätta FI på en hand här, A7h eller ngt set kanske?? fast det e ju klart han kan ju redan ha stegen klar också men ahh jag vet inte ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofan det är ju inte så himla ofta dessa situationer uppstår precis.... Men folden bör väl ligga hyfsat nära till hands med så mkt bakom i stacken. Men det är ganska lurigt o sätta FI på en hand här, A7h eller ngt set kanske?? fast det e ju klart han kan ju redan ha stegen klar också men ahh jag vet inte ja.

 

Det luriga är att vi är svag favorit mot stege, typ 40/60-dog mot set samt 40/60 mot högre färgdrag (om inte FI har J eller 7, då är vi helt plötsligt 35/65 resp. 30/70)

Har FI typ Ah9x är vi 65/35, men jag tror nästan inte den handen finns i FI's HD. Väldigt sällan isf.

 

Sen är det kanske inte jätteviktigt att analysera jättedjupt, det är ju som du säger en situation man springer in i extremt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Krax!

 

Tänkte fråga vad du anser om $2-$4-nivån på Ladbrokes.

Håller den sämre standard än tex Prima eller OnGame (vet inte om du lirat där men...) eller är det samma lika?

 

Vad säger ni andra som lirar på Ladbrokes?

 

 

Tjena, lirar mestadels 2/4 själv när jag spelar cashbord. Min huvudsite är Laddies men spelar även en hel del på Ongames och ibland även på Prima. Skulle nog ranka klassen, även om inte skillnaderna är enorma, i följande ordning från bäst till sämst (vad gäller spelarklassen alltså):

1: Laddies

2: Prima

3: Ongames

 

EDIT: Nu glömde jag ju skriva det jag hade tänkt från början, ser att du går bra i Laddies $20k Krax men jag kommer så sakteliga så se upp..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Krax!

 

Tänkte fråga vad du anser om $2-$4-nivån på Ladbrokes.

Håller den sämre standard än tex Prima eller OnGame (vet inte om du lirat där men...) eller är det samma lika?

 

Vad säger ni andra som lirar på Ladbrokes?

 

Hej Tony!

 

Jag har tyvärr väldigt lite erfarenhet av 2/4 på andra siter. Den site som jag spelat halvmycket på är FTP och där är motståndet klart bättre än lads.

Det lilla jag lirat på prima känns det likvärdigt ladbrokes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska vara bra back, och bra tiltad om jag ska ta den där synen kan jag säga :D

 

Som du säger, svårt att vara stor dog där men finns ju ingen mening att ta en så stor gamble med så lite investerat.

Om man inte är tiltad då ja ;)

 

Men man får ju skön image ;-)

Sen är det kul också.

Men det är som sagt väldigt tveksamt om det är ngt vidare bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, lirar mestadels 2/4 själv när jag spelar cashbord. Min huvudsite är Laddies men spelar även en hel del på Ongames och ibland även på Prima. Skulle nog ranka klassen, även om inte skillnaderna är enorma, i följande ordning från bäst till sämst (vad gäller spelarklassen alltså):

1: Laddies

2: Prima

3: Ongames

 

EDIT: Nu glömde jag ju skriva det jag hade tänkt från början, ser att du går bra i Laddies $20k Krax men jag kommer så sakteliga så se upp..;)

 

Och här är varför det går bra!

 

** Game ID 885816597 starting - 2007-12-07 21:46:34

** $20,000 GTD $50 Rebuy[1565110]:Table 7 [Hold 'em] (50.00|100.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- samiy1 sitting in seat 1 with $3742.50 [Dealer]

- Battleaxe sitting in seat 2 with $3085.00

- money_bro sitting in seat 3 with $1160.00

- albertsson sitting in seat 4 with $2602.50

- Boomshanka01 sitting in seat 5 with $1330.00

- KraxTheCrow sitting in seat 6 with $5375.00

- CALLIFUDARE sitting in seat 7 with $2605.00

- rekop sitting in seat 8 with $5005.00

- JP21 sitting in seat 9 with $3050.00

- suschi sitting in seat 10 with $6595.00

 

Battleaxe posted the small blind - $25.00

money_bro posted the big blind - $50.00

** Dealing card to KraxTheCrow: King of Hearts, King of Diamonds

albertsson folded

Boomshanka01 folded

KraxTheCrow raised - $200.00

CALLIFUDARE folded

rekop folded

JP21 folded

suschi called - $200.00

samiy1 called - $200.00

Battleaxe folded

money_bro folded

 

** Dealing the flop: King of Spades, 6 of Hearts, 2 of Hearts

KraxTheCrow bet - $500.00

suschi called - $500.00

samiy1 went all-in - $3542.50

KraxTheCrow went all-in - $4675.00

suschi called - $5175.00

samiy1 shows: King of Clubs, Queen of Diamonds

suschi shows: 8 of Hearts, Queen of Hearts

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

 

** Dealing the river: 5 of Clubs

KraxTheCrow wins $11302.50 from the main pot

KraxTheCrow wins $14567.50 from side pot 1

 

Lyckades klonka med QQ vs AA också, lätt att spela ibland ;-)

GL hursom.

 

Lyckades även klonka en Ipod i deras VIP crapshoot. Så nu har jag två från ladbrokes, bra såhär i juletider :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tony!

 

Jag har tyvärr väldigt lite erfarenhet av 2/4 på andra siter. Den site som jag spelat halvmycket på är FTP och där är motståndet klart bättre än lads.

Det lilla jag lirat på prima känns det likvärdigt ladbrokes.

 

 

Vilka spelare har ni respekt för då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...