Gå till innehåll

SvS NL SH 0.5/1: Turn: Stege plus nötfärgdrag möter AI


Recommended Posts

Ingen HH utan bara tankat ur huvudet.

 

FI är för mig okänd har suttit vid bordet ca 30 minuter och inte gjort något väsen av sig. Jag har under denna tid spelat om stack två gånger mot bordets mest aggro spelare ( en gång torsk JJJ mot AAA, en gång lurade jag honom AI med floppad nötfärg). Jag har dessutom tryck AI en gång till utan syn mot en shortie med två-par. Både jag och FI har vid tillfället ca 150BB.

 

Jag sitter med A7 ruter och ser en flopp med 89T varav två ruter. Betar OOP runt 60% av den lilla potten och FI synar. Potten är nu runt 14BB.

 

Turn kommer 6 (inte ruter) varvid jag sitter med stege och nötfärgdrag. Jag slowspelar aldrig utan bettar i alla händer jag är intresserade av. Bettar därför pott = 14BB och möts av All In från FI.

 

...................jahapp................och nu då?

 

Har som sagt var ingen aning om FI och på denna nivå kan man mötas av precis vad som helst. Försöker förstå vad han tänker och jag kan mycket väl tänka mig att han tror att jag sitter och stjäl - så den parametern finns med i mitt huvud här.

 

Annars kan FI ju sitta på:

- Stege

- Två par

- Set

- Färgdrag (.......)

 

Så, vad gör vi?

 

/Clueless

 

På förekommen anledning: Pre-flop spelet utlämnade jag med flit då det var extremt händelsefattigt. Bordets skämtare slog upp till 2BB och jag och FI synade. Det var uppkommen situation på turn jag var intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...