Gå till innehåll

Eurythmech är vilse i Uppsala [avdelat från vad äter du just nu]


eurythmech

Recommended Posts

Ingenting. Jag är fast i en lägenhet i Uppsala.

Helt fast, helt sjukt.

Jag kan inte gå här ifrån, lång historia. Men ingen nyckel, och polaren som bor här är inte hemma. Gissar att han får ligga. Ingen mat nånstans. Helt sjukt. Helt sjukt.

Finns det ingen pizzeria som kör hem?

 

Tyska korvar från Lidl, senap/ketchup, minimjölk, gårdagens ostbågar...

Ikväll blir det kycklinggryta med nudlar. (familjen kommer att älska det!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompisen kom hem, eller...en annan kompis.

Dom är två som bor här, varav den ene bara ibland.

Han dök upp.

Det visar sig dessutom att det finns ett Max här i närheten.

Tog mig en 99a, dvs suprememål med plusmeny extra cheeseburgare chilicheese och en smält ost.

 

Den förste polaren?

Han uppges befinna sig i Orsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner om den gamle Hassan-klassikern när Fredrik Lindström ringer till en låssmed, och säger att han sitter fast i en lägenhet i Gävle efter att ha raggat upp en dam kvällen innan. Han har ingen aning om var han är, och börjar beskriva omgivningen. Fantastiskt roligt, den mannen har humor. Det slutar med att han beslutar sig för att fira ner sig med ihopknytna lakan (från tredje våningen).

 

Beskriv omgivningen eller fira ner dig med lakan, eurythmech! Jag bor förvisso inte i Uppsala just nu, men är uppvuxen i staden och kan kanske vara till hjälp.

 

Jag har för övrigt alltid funderat på trådskaparens avatar. Är det en erigerad penis eller ett finger? Eller någonting annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting. Jag är fast i en lägenhet i Uppsala.

Helt fast, helt sjukt.

Jag kan inte gå här ifrån, lång historia. Men ingen nyckel, och polaren som bor här är inte hemma. Gissar att han får ligga. Ingen mat nånstans. Helt sjukt. Helt sjukt.

Det är ok. Vi har gått om tid!

Berätta nu... du var ute och festade i stockholmsnatten. Det kör upp en svart skåpbil där du går på trottoaren nära Medborgarplatsen. Två svartklädda kvinnor i högklackat stiger ur och ber dig följa med. Skåpbilen rivstartar och kör mot Solna. När ni passerat Sollentuna inser du att färden går till Uppsala! ... Vad tänkte du då? Vad hände sen? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej, som jag skrev i julemusiktråden befann han sig ju på buss 71, raden näst längst bak, tidigt imorse. Kan vi börja bygga ett Speed-scenario månne? Detta kan bli riktigt intressant.

 

 

 

Det är ok. Vi har gått om tid!

Berätta nu... du var ute och festade i stockholmsnatten. Det kör upp en svart skåpbil där du går på trottoaren nära Medborgarplatsen. Två svartklädda kvinnor i högklackat stiger ur och ber dig följa med. Skåpbilen rivstartar och kör mot Solna. När ni passerat Sollentuna inser du att färden går till Uppsala! ... Vad tänkte du då? Vad hände sen? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner om den gamle Hassan-klassikern när Fredrik Lindström ringer till en låssmed, och säger att han sitter fast i en lägenhet i Gävle efter att ha raggat upp en dam kvällen innan. Han har ingen aning om var han är, och börjar beskriva omgivningen. Fantastiskt roligt, den mannen har humor. Det slutar med att han beslutar sig för att fira ner sig med ihopknytna lakan (från tredje våningen).

 

Beskriv omgivningen eller fira ner dig med lakan, eurythmech! Jag bor förvisso inte i Uppsala just nu, men är uppvuxen i staden och kan kanske vara till hjälp.

 

 

haha tänkte samma sak. Men den andra Hassan-klassikern med låssmeden och polisen som klottrat all makt åt Tengil är om möjligt ännu bättre:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...