Gå till innehåll

Spanien - Sverige ?


MikeTime

Hur går det ikväll?  

88 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur går det ikväll?

    • Spanien vinner
    • Sverige vinner
    • Oavgjort
    • Öh...vilken sport snackar vi om?


Recommended Posts

Spanien vinner med 3-1 säger det sunda förnuftet:cry:

 

(...inte för att svenskarn är dåliga , inte heller för att spanjorerna är bättre, men publiktrycket sänker de svenske..... )

 

..men "hjärtat" säger 2-4 till de blågule !:-D

 

Det jävligast är att Zlantan gör mål ...självmål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spanien vinner. Hemmaplan avgör. Spanien har inte torskat på den arenan på 25 år (tror jag det var). 2-1 till Spanien, Sverige gör första målet efter 25 minuter. Sen backar man hemåt och Spanien gör två baljor sista 15 min.

 

Hmmm, går det att sätta en femhundring någonstans på exakt det scenariot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar nog åt att Spanjorerna vinner, vill nog ha revansch sen förnedringen sist :lol: men torskar Spanien mot Sverige, samtidigt som Danmark alt Nordirland vinner och den matchen inte slutar oavgjort, för gör den det gynnar det ju toppduon.

 

Spanjorerna har inte riktigt råd att förlora. Spanjorerna måsta ha minst en poäng, såvida det inte slutar oavgjort i Nordirl-Danmark.

 

Nordirland-Danmark är intressant ur spanskt perspektiv då de möter Nordirland hemma i sista matchen och irländarna vet man aldrig var man har.

 

Spanien lär ju inte förlora två hemmamatcher på raken, lär ju hela landslaget få sparken. Hade iofs varit kul :mrgreen:

 

Tippar på att det blir oavgjort ikväll 1-1 alt 2-2

 

Sen är nästa omgång.

 

21/11 20:00 Spanien vs. Nordirland

21/11 20:00 Danmark vs. Island

21/11 20:00 Sverige vs. Lettland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spanien vinner. Hemmaplan avgör. Spanien har inte torskat på den arenan på 25 år (tror jag det var).
Vilket dom har UEFA och korrumperade domare att tacka för. Matchen i senaste VM-kvalet hemma mot Bosnien är en klassiker. Bosnien leder med 1-0 efter 90 min, och domaren hittar 8 jävla tilläggsminuter. Ja, blev "bara" 8 minuter eftersom Spanien lyckades kvittera i den 8:e tilläggsminuten. Hade väl kunnat bli bra mycket mer tillägg om inte Spanien kvitterat i 98:e minuten. :lol: Minns jag rätt lirade dom även med en avstängd spelare (Spanien dvs.) men UEFA såg genom fingrarna för detta.

 

Dessutom ska tydligen Serbien fått en jäkla billig utvisning mot sig då man i samma kval kryssade 1-1 borta mot Spanien. Även Serbien ledde med 1-0. Men billiga utvisningar och billiga straffar händer ofta, så det ska man inte klaga så mycket på. Däremot det som inträffade under Bosnien-matchen är en ren skandal...

 

Som kuriosa kan nämnas att i den sista avgörande matchen i Belgrad mellan Serbien och Bosnien (Vid vinst skulle Bosnien kvala in till VM istället för Serbien) blev en grek (!) utnämnd att döma matchen. :roll: För er oinsatta så gillar serber greker medan övriga Balkan (de som krigade mot Serbien) ogillar greker, då grekerna stödde serberna under senaste Jugoslavien-kriget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...