Gå till innehåll

Sladdafaaaan; grindar svenska spel


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 732
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De borde väl du veta :P Du kör väl evps turrar rätt hårt om jag fattat det rätt?

 

Enda jag kände igen var big-shoot från CG-borden o där e han stabil iaf

 

Japp, jag grindar dom rätt hårt. Big-shoot har jag ingen koll på, han spelar nog inte särskilt mkt turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några fina cashes? Nae ja tror inte heller han lirar så mkt turrar men aggro va han iaf.

 

Vunnit 10k-garantierna (frys+rebuy) sex gånger tror jag. 20k grt (som inte finns längre) vann jag en gång. Sen en hel del mindre dingar. Blir nya tag ikväll! (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va riktigt nära på att få ett semiutbrott igår när vi satt med ett kalkyleringsarbete. Jag räknade o en till räknade o de andra gjorde ingenting. När ja va klar kollade de på det och dissade sönder mig och till slut orkade jag inte bry mig och lät dem räkna.

 

Idag fortsatte vi med beräkningarna och fick räknade om det de andra gjorde igår för de va fel och fick det tillbaka som jag gjorde det från början = rätt.

 

Tills irritationsobjektet No.1 kommer och säger att de e fel igen! Så diskuterar vi i en hel timme innan vi lyckas övertala henne att de inte alls e fel. Effektivt grupparbete FTW

 

 

 

the real problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne dina flipskills är väl inte jättebra direkt. Men allin ev säger inte jättemycket, imo. Det räknar ju inte med coolers och när firrar synar ner med hålpipa och degen går in på rivern t.e.x. Är ju ganska mycket tur att inte FI har toppen av sin range också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne dina flipskills är väl inte jättebra direkt. Men allin ev säger inte jättemycket, imo. Det räknar ju inte med coolers och när firrar synar ner med hålpipa och degen går in på rivern t.e.x. Är ju ganska mycket tur att inte FI har toppen av sin range också.

+ att det räknar fel i flervägspotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in Ev räknar väl också fel rent generellt?

 

Om jag förstår det rätt så spelar det ingen roll hur mycket av stacken som åker in vid all in-tillfället. Dvs om vi synar all in med odds nog för att göra det så kanske vi ändå åker på -Ev i grafen.

 

För att ta ett extremexempel. Om vi tex får in 99/100 BB preflop med AA vs KK, och floppen kommer Kxx och vi blir all in, då kommer all in ev räkna att vi i genomsnitt vinner 9% av 200BB, dvs 18BB. Vår all in Ev-kurva kommer alltså visa -82BB i handen, trots att vi fick in 99BB som 80%-ig favorit.

 

Eller missuppfattar jag något? All in Ev-grafen grafar helt enkelt EV $ diff som man kan läsa om i HMs FAQ.

 

EV $ Diff (found in the Hands Tab)

 

This is calculated by taking your equity% of the total pot when you go all in and comparing that to what you actually won. So let's say I go all in with AA on an Axx flush draw flop againts a flush draw. I'm 80.5% to win with my set in a $400 pot.

 

80.5% x $400 = $322 so what it's saying is on average that I should win approximately $322 on average when I go all in with a set of Aces here vs his flush draw.

 

If I win, I would win $400, so I've won $78 more than I would on average i.e running good/okay.

If I lose, I win $0, so I'm running $322 worse off than I would on average so im running bad.

 

EV $ Diff is displayed as minus when you win more than you should and a + sign when you lose more than you would with average luck. So in the examples above, when I lost with AA as a big favourite, my EV $ Diff would be displayed as +$322.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...