Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

1. AQ of suit, du sitter på knappen och raise 1.75 dollar. SB som är en aggressiv spelare slår om till $6.5. Vad gör du?

2. AK of suit, du sitter på SB. Cutoff inleder standard 1.75 och button raise till 6.5$. Vad gör du?

3. Ställer vi med AK alla dagar i veckan mot en random spelare?(Alltså ingen nit)

4. QQ, självklart of suit8-), SB. Cutoff inleder standard 1.75 och button raise till 6.5$. Vi slår om pott till 18 dollar och....

4.1 cutoff syn, button fold och floppen kommer 5-2-K. Vad gör du?

4.2 cutoff folda, button insta ställer. Vad gör du? (samtliga mot random)

5. Vad tycker ni man ska ha för pottodds för att syna pockets & suited connectors(i position).

6. AK of suit från BB. Button inleder 1.75, du slår om till 6.5, han syn. Flopp 4-7-10(regnbåge). Vi har missat men det finns ingen anledning att tro att FI har träffat. Så här står vi mot en ganska stor range av händer då han tagit syn från knappen. Oftast är det här väl pockets? annars går man väl emot en hand som AQ,AJ suited? Eller kanske tom A10 suited. Aja men hur reagerar vi här? Vi börjar tala, gör vi en C/B? Och hur reagerar vi om han slår om/synar?

7. AK of suit från BB. Cutoff inleder 1.75, button slår om till 6.5 och du pottar 18. Cutoff foldar men button synar. Flopp 4-7-10(regnbåge) som nr.6.

Situation1: Vi C/B 3/4 av potten och han kall synar. Turn kommer Q. Vad gör vi?

Situation 2: Vi CB 3/4 av potten och han ställer. Vad gör vi?

Det här är standard situationer, men vill veta hur andra tänker.

Postad

Lite mycket på en gång för att folk skall orka kan jag tänka mig men jag gör ett försök, kan ändå inte somna...

1. Mot en aggressiv spelare med position synar jag här. Speciellt då han mycket oftare kommer slå tillbaka mot en buttonraise.

2. Coldcall, raise eller fold allt funkar beroende på bordsdynamik.

3. nej

4.1 CO coldcall reppar jättestyrka och check fold känns safe.

4.2 Väldigt readberoende men random nl50 snubbe som går det mot syn.

5. Pottodds kanske inte är viktigast utan snarare hur djupa stackar ni sitter med i förhållande till vad synen kostar. Det spelar också roll vad det är för typ av FI.

Om han lätt stackar av med topp-par/överpar och mindre bra ifall han spelar väldigt löst och lika gärna kan ha air.

6. Bettar pott eller som du hade spelat ett överpar.

B.Synar han är det oftast check/fold turn som gäller men visst mot mr superfloat kan du kanske pusha om du plockar upp någon form av drag.

C.Slår han om är det en ganska enkel fold men även här finns ju extremfallen av motståndare där man kan pusha/syna.

7.a Är det 100BB nl50 stackar så är du väldigt commitat så push.

7.b Är det 100BB nl50 stackar så är du väldigt commitat så syn.

Postad

1. Syn

2. Syn

3. Nej

4.

4.1 Checkfold(4betar inte QQ där)

4.2 fold

5. 10/beror lite på förstås men 15-20..(antar att du menar implicita)

6. Beror helt och håller på fi, men jag cbetar nog sällan här.

7. Jag 4betar sällan AK men gör jag det så..

Situation1 och 2: Alltså som ovantstående säger så är du ju commitad.. Se till att inte committa istället

Nu behöver jag ju verkligen inte ha rätt men detta är utifrån min erfarenhet av NL50.